تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مهر 1403 - 18:37
13 بازدید
کد خبر : 344348

جنگ روسیه و اوکراین پایان می یابد؟

جنگ روسیه و اوکراین پایان می یابد؟

دیپلمات اوکراینی گفت کی‌یف قصد دارد یک نشست صلح تا پایان سال جاری (میلادی)… دیپلمات اوکراینی گفت کی‌یف قصد دارد یک نشست صلح تا پایان سال جاری (میلادی) برگزار کند و از روسیه می‌خواهد تا در آن حضور یابد. به گزارش ایسنا، «واسیل بودنار» سفیر اوکراین در ترکیه روز چهارشنبه و در یک نشست خبری

دیپلمات اوکراینی گفت کی‌یف قصد دارد یک نشست صلح تا پایان سال جاری (میلادی)…

دیپلمات اوکراینی گفت کی‌یف قصد دارد یک نشست صلح تا پایان سال جاری (میلادی) برگزار کند و از روسیه می‌خواهد تا در آن حضور یابد.

به گزارش ایسنا، «واسیل بودنار» سفیر اوکراین در ترکیه روز چهارشنبه و در یک نشست خبری در آنکارا از قصد کشورش برای برگزاری یک نشست صلح دیگر تا پایان سال جاری میلادی خبر داد و از مسکو خواست تا در آن شرکت کند.

او تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف این اجلاس رسیدن به صلح عادلانه در اوکراین است. ما در اینجا در مورد قالبی صحبت نمی‌کنیم که در آن اوکراین و روسیه روبروی یکدیگر بنشینند و اوکراین به خواسته‌های روسیه گوش دهد.

سفیر اوکراین افزود: آنچه اکنون می‌بینیم این است که جامعه بین‌المللی، همراه با اوکراین می‌نشیند و فهرستی را در مورد اقداماتی که می‌تواند برای صلح عادلانه در اوکراین انجام شود، تهیه می‌کند و آن‌ها در مورد اینکه بر اساس آن فهرست، چه نوع خواسته‌هایی از روسیه مطرح شود، بحث خواهند کرد.

با نزدیک شدن به سومین سال آغاز جنگ روسیه و اوکراین ۲ کشور در مورد چگونگی پایان دادن به این درگیری از هم فاصله زیادی دارند. ترکیه، چین، برزیل و سایر کشورها پیشنهاد داده‌اند که برای برقراری صلح میانجی‌گری و یا در مورد پیشنهادهای صلح گفت‌وگو کنند، اما هیچ پیشرفتی در این زمینه حاصل نشده است.

به گزارش رویترز، کی‌یف «طرح پیروزی» ارائه شده توسط «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین را دنبال می‌کند، در حالی که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفته است که مذاکرات صلح تنها در صورتی می‌تواند، آغاز شود که اوکراین با رها کردن بخش‌هایی از اراضی مورد ادعای مسکو موافقت و از تلاش خود برای پیوستن به ناتو صرفنظر کند.

بودنار همچنین خاطر نشان کرد: این نشست به صورت دیدار مستقیم دوجانبه نخواهد بود و به احتمال زیاد در قالبی خواهد بود که طرف‌های ثالث نیز در آن مشارکت داشته باشند و (مذاکرات) از طریق اشخاص ثالث انجام گیرد. امیدواریم این نشست تا پایان سال برگزار شود.

وی در ادامه گفت: ترکیه که در طول جنگ به دنبال حفظ روابط صمیمانه با اوکراین و روسیه بوده است، به دلیل تجربه خود در میانجی‌گری در سایر درگیری‌ها، شرکت‌کننده مهمی خواهد بود.

ترکیه به‌عنوان یک عضو ناتو ضمن حمایت از تمامیت ارضی اوکراین، محکوم کردن جنگ و حمایت نظامی از آن، با تحریم‌های غرب علیه روسیه که روابط مهمی در زمینه‌های دفاعی، انرژی و گردشگری با آن دارد، مخالفت کرده است.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn