تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مهر 1403 - 18:38
14 بازدید
کد خبر : 344349

دراکن اینترنشنال مرموزترین پیمانکار نیروی هوایی آمریکا

دراکن اینترنشنال مرموزترین پیمانکار نیروی هوایی آمریکا

مفهوم ارتش خصوصی نسبتاً عجیب به نظر می رسد. تصور اینکه ایالات متحده یا هر یک از متحدانش یک شرکت جداگانه را برای پشتیبانی نظامی خود استخدام کنند، به‌ویژه با توجه به منابع گسترده‌ای که در کنار میلیاردها بودجه در اختیار نیروهای مسلح ایالات متحده قرار گرفته است، بسیار بعید به نظر می‌رسد. با این

مفهوم ارتش خصوصی نسبتاً عجیب به نظر می رسد. تصور اینکه ایالات متحده یا هر یک از متحدانش یک شرکت جداگانه را برای پشتیبانی نظامی خود استخدام کنند، به‌ویژه با توجه به منابع گسترده‌ای که در کنار میلیاردها بودجه در اختیار نیروهای مسلح ایالات متحده قرار گرفته است، بسیار بعید به نظر می‌رسد.

با این وجود، یک پیمانکار نظامی خصوصی در ایالات متحده همچنان یکی از تأثیرگذارترین شرکت های جهان است. دراکن اینترنشنال (Draken International) شرکتی مستقر در فلوریدا و بسیار مرموز، یکی از تاثیرگذارترین شرکت های هوافضا و دفاعی است که شاید تا به حال نام آن را نشنیده باشید، در حالی که این سازمان ناوگانی از جت های جنگنده را اداره می کند که احتمالاً می توانند با نیروهای هوایی برخی از کشورهای جهان رقابت کنند.

دراکن اینترنشنال مرموزترین پیمانکار نیروی هوایی آمریکا

یک شرکت منحصر به فرد با پیشینه بسیار خاص

دراکن اینترنشنال ارائه‌دهنده خصوصی خدمات آموزشی رزم هوایی است که از ناوگانی متشکل از ده‌ها هواپیمای آماده رزم و صدها خلبان آموزش‌دیده برای ارائه خدمات پیمانکاری نه تنها برای دولت ایالات متحده، بلکه برای متحدان و شرکت های هوافضای خصوصی استفاده می‌کند. این سازمان بسیار اسرارآمیز با وجود اینکه یکی از مهم ترین شرکت های روی کره زمین است، از چشم رسانه ها دور مانده و در صورت تمایل می تواند کل یک کشور را از روی نقشه محو کند.

با چنین پیشینه عجیب و غریبی و چنین مدل کسب‌وکار فوق‌العاده‌ای، سؤالات زیادی وجود دارد که ممکن است کسی در مورد این شرکت داشته باشد. دراکن یک شرکت خصوصی که در هیچ یک از شاخص‌های سهام عمده معامله نمی‌شود، همواره اطلاعات مالی خود را پنهان کرده و اطلاعات اندکی در مورد آن در دسترس است.

دراکن اینترنشنال مرموزترین پیمانکار نیروی هوایی آمریکا

سازمانی با تاریخچه جذاب

دراکن اینترنشنال در ژانویه ۲۰۱۲ توسط جارد ایزاکمن، خلبان قدیمی و کارآفرین حوزه صنعت، و در حال حاضر یک فعال بشردوست، در فرودگاه بین المللی لیکلند لیندر (LAL) در فلوریدا راه اندازی شد، جایی که امروزه نیز دفتر مرکزی شرکت در آن باقی مانده است. با وجود ارائه خدمات رزمی، چشم انداز اولیه ایزاکمن برای این شرکت این بود که آموزش های پیشرفته ای را برای ارتش فراهم کند.

برای دستیابی به این چشم انداز، دراکن نیاز به دریافت قراردادهای کلیدی از پیمانکاران دفاعی و نظامی داشت، در حالی که اولین قرارداد رسمی آن در سال ۲۰۱۵ بود. در آن سال، چندین قرارداد کلیدی با این سازمان منعقد شد، از جمله قراردادهایی برای ارائه آموزش برای گارد ملی هوایی، کنترل هوایی مشترک تاکتیکی و و سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده.

یکی از مهم ترین قراردادهای این شرکت در ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۵ از نیروی هوایی ایالات متحده در پایگاه نیروی هوایی نلیس در نوادا دریافت شد. Insider Defense، در مورد این قرارداد در سال ۲۰۱۵ نوشت:

«در ۱۸ سپتامبر، نیروی هوایی قراردادی ۴.۵ میلیون دلاری و یک ساله با دراکن منعقد کرد که نیاز کوتاه مدت گروه تاکتیکی پنجاه و هفتم به حداقل ۶ هواپیمای جنگنده برای پشتیبانی از حداقل ۱۰۰ سورتی پشتیبانی هوایی دشمن برای نیازهای هوایی پایگاه هوایی نلیس را رفع می کند».

این قرارداد نوع جدیدی از همکاری خصوصی با ارتش ایالات متحده را نشان می داد. دراکن، به عنوان یک شرکت خصوصی، خدمات دشمن را برای نیروی هوایی ایالات متحده فراهم می کرد و هواپیماهای دشمن را در نبرد شبیه سازی کرد تا توانایی خلبانان جنگنده ایالات متحده را بهبود بخشد.

دراکن اینترنشنال مرموزترین پیمانکار نیروی هوایی آمریکا

رشد و گسترش در طول سالها

پورتفوی بین المللی دراکن نیز به سرعت در حال رشد است و قرارداد جدیدی در سال ۲۰۱۸ با نیروی دریایی فرانسه امضا کرد. در مارس ۲۰۱۸، این شرکت توسعه ۶.۷ میلیون دلاری دفتر مرکزی و زیرساخت های تعمیر و نگهداری اولیه خود را در فرودگاه لیکلند در فلوریدا راه اندازی کرد. این شرکت مطمئناً برای رشد آماده بود، زمانی که در ژوئن ۲۰۱۸، وزارت دفاع قراردادی ۲۸۰ میلیون دلاری برای ارائه خدمات بیشتر به عنوان دشمن در سه پایگاه هوایی مختلف به این پیمانکار اعطا کرد:

  • پایگاه نیروی هوایی نلیس، نوادا
  • پایگاه نیروی هوایی لوک، آریزونا
  • پایگاه نیروی هوایی هیل، یوتا

در نوامبر ۲۰۱۸، گارد ملی هوایی به دراکن یک قرارداد پنج ساله برای خدمات آمادگی رزمی پیشنهاد داد که نشان دهنده نوع دیگری از پیشنهادات برای شرکت است. این شرکت همچنین پشتیبانی هوایی نزدیک را برای تفنگداران دریایی ایالات متحده و چندین پایگاه هوایی در سراسر کشور ارائه می دهد. این سازمان همچنین به نیروی دریایی ایالات متحده در مرکز توسعه جنگ هوانوردی دریایی در ایستگاه هوایی فالون در نوادا سرویس رسانی می کند.

در ماه مه سال ۲۰۲۱، این شرکت تراژدی تلخی را تجربه کرد، جایی که خلبان یک فروند جنگنده فرانسوی Dassault Mirage F1 متعلق به این شرکت، در حادثه ای که در حین تمرین آموزشی متخاصم کشته شد. این حادثه توسط نیروی هوایی ایالات متحده و هیئت ملی ایمنی حمل و نقل (NTSB) به طور گسترده ای مورد بررسی قرار گرفت.

دراکن اینترنشنال مرموزترین پیمانکار نیروی هوایی آمریکا

ناوگان، تجهیزات و موجودی عملیاتی

تا حدود زیادی ناوگان دراکن اینترنشنال بر اساس بسیاری از استانداردها یک ناوگان قدیمی است، زیرا دراکن دارای جت هایی است که فقط به فناوری نسل سوم و چهارم مجهز هستند و احتمالاً قادر به رقابت با جدیدترین جت های مورد استفاده توسط ایالات متحده و نیروهای هوایی خارجی نیستند. با در نظر گرفتن این موضوع، دراکن برنامه های خود را برای خرید ۲۴ فروند F-16 Fighting Falcon آغاز کرده است. با این حال، به ادعای Janes، این فروش لغو شد زیرا هواپیماهایی که قرار بود به این شرکت برسند در نهایت به اوکراین داده شد. در نتیجه، ناوگان دراکن را می توان به صورت زیر ترسیم کرد:

نوع هواپیما تعداد در ناوگان دراکن
A-4K Skyhawk ۱۳ فروند
L-159E ALCA ۲۳ فروند
Dassault Mirage F1 ۲۱ فروند
MiG-21 ۲۵ فروند
Atlas Cheetah ۱۲ فروند
Dassault Falcon 20 ۱۵ فروند

یکی دیگر از دارایی های مهم دراکن نیروی خلبان فراوان آن است. خلبان هایی که دراکن برای هدایت هواپیما برای خدمت رسانی به عنوان دشمن استخدام می کند، از بهترین خلبانان جهان هستند و معمولاً از بین خلبانان سابق نیروی هوایی، تفنگداران دریایی یا نیروی دریایی ایالات متحده انتخاب می شوند. دراکن اغلب خدمات خود را همراه با تخصص خلبانی به بازار عرضه می‌کند، که نشان می‌دهد آنها از بهترین‌ها در کسب‌وکار آموزش خلبانان هستند.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn