تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مهر 1403 - 20:01
16 بازدید
کد خبر : 344418

انتخابی جام جهانی / ایران ۱۰ نفره، یک امتیاز از ازبکستان گرفت

انتخابی جام جهانی / ایران ۱۰ نفره، یک امتیاز از ازبکستان گرفت

تیم‌های ملی فوتبال ازبکستان و ایران از ساعت ۱۷:۳۰ امروز در چارچوب دیدارهای هفته سوم مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا به میزبانی ورزشگاه بنیادکار تاشکند به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با تساوی بدون گل تمام شد. این نتیجه در حالی رقم خورد که ایران از دقیقه ۵۵

تیم‌های ملی فوتبال ازبکستان و ایران از ساعت ۱۷:۳۰ امروز در چارچوب دیدارهای هفته سوم مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا به میزبانی ورزشگاه بنیادکار تاشکند به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با تساوی بدون گل تمام شد.

این نتیجه در حالی رقم خورد که ایران از دقیقه ۵۵ با اخراج صالح حردانی، ۱۰ نفره به بازی ادامه داد اما ازبکستان که در طول تاریخ فقط یک بار ایران را شکست داده‌اند، باز هم در کسب پیروزی ناکام بمانند. 

این سومین تساوی متوالی ازبکستان و ایران در انتخابی جام جهانی است که سبب شد ۲ تیم به امتیاز هفت برسند. 

هرچند تیم امیر قلعه‌نویی بدلیل گل زده کمتر نسبت به حریف، در جایگاه دوم ایستاده و ازبکستان صدرنشین این گروه هستند.

داور: شون اوانز(استرالیا)

کمک‌ها: جرج لاکریندیس و اوون گولدریک(استرالیا)

داور VAR: الکساندر کینگ(استرالیا)

کمک داور VAR: کیسی ریبلت(استرالیا)

کارت زرد: فرخ سیفی‌اف و عادل جان خامروبکوف از ازبکستان/ سامان قدوس از ایرانکارت قرمز: صالح حردانی(۵۵) از ایران 

ترکیب ازبکستان: اوتکیر یوسوپوف، عبدالقادر خوسانوف، فرخ سیفی‌اف(۴۶- خاجی اکبر علی جانف)، رستم آشورماتوف، عطابک شوکوروف، عادل جان خامروبکوف، جلال‌الدین ماشاریپوف، شرزود نصرالله‌اف(۷۰- اوستون اورونوف)، الدور شومورودف، عباس بک فیض‌الله‌اف و حسین الدین علی‌قل‌اف 

سرمربی: سرتکو کاتانچ 

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، صالح حردانی، شجاع خلیل‌زاده، علی نعمتی، میلاد محمدی، سامان قدوس(۷۲- امید نورافکن)، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش(۷۸- شهریار مغانلو)، مهدی طارمی، محمد محبی(۵۵- مهدی قایدی) و سردار آزمون(۷۸- علی قلی‌زاده)

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

دقایق حساس نیمه اول

دقیقه ۷ضربه سر شجاع خلیل‌زاده روی ارسال اوت بلند صالح حردانی روی خط دروازه ازبکستان در دستان یوسوپوف قرار گرفت.

دقیقه ۱۰جلال الدین ماشاریپوف در مقابل خلیل‌زاده درون محوطه ایران سرنگون شد اما داور استرالیایی اعتقادی به اعلام پنالتی نداشت.

دقیقه ۱۱علیرضا بیرانوند پس از برخورد شوت فرخ سیفی‌اف به بدن مدافع ایران، توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه ۲۱برخورد علی نعمتی با رستم آشورماتوف روی ارسال ضربه ایستگاهی سامان قدوس منجر به پارگی ابروی مدافع ازبک‌ها شد.

دقیقه ۲۷شرزود نصرالله‌اف در تلاش برای رسیدن به توپ همراه با سعید عزت اللهی در حرکت روی زمین افتاد اما اوانز باز هم دستور به ادامه بازی داد.

دقیقه ۳۲در ریباند ضربه ایستگاهی ایران بیرانوند توپ را بلند به پشت محوطه ازبکستان بازگرداند اما تاثیرگذاری مهدی طارمی توپ را به آزمون نرساند تا یوسوپوف به آن برسد.

دقیقه ۱+۴۵روی ارسال تیم ازبکستان از سمت چپ، ضربه سر علی قل‌اف با اختلاف زیاد از کنار دروازه ایران عبور کرد.

دقایق حساس نیمه دوم

دقیقه ۴۷روی ارسال کوتاه صالح حردانی از سمت راست،‌ سعید عزت‌اللهی ضربه زد که توپ پس از چند بار رفت و برگشت در اختیار دروازه‌بان‌ ازبک‌ها قرار گرفت.    

دقیقه ۵۵پس از اعتراض ازبک‌ها به صحنه برخورد کف پای صالح حردانی با پای الدور شومورودوف، داور صحنه را از طریق VAR بررسی و دفاع راست تیم ملی را مستقیم اخراج کرد.

دقیقه ۶۲پاس اشتباه سعید عزت اللهی توپ را به عباس بک فیض‌الله‌اف رساند اما ضربه او پس از پیشروی به سمت دروازه ایران، با اختلاف بسیار کمی از کنار تیر عمودی سمت راست بیرون رفت.

دقیقه ۶۳ شومورودوف با یک چرخش درون محوطه جریمه ایران، ماشاریپوف را در موقعیت گلزنی قرار داد اما ضربه بغل پای او با اختلاف بسیار کمی از بالای دروازه ایران گذشت.

دقیقه ۶۵مهدی قائدی توپ را در محوطه جریمه ازبکستان به سردار آزمون پاس داد اما روی زمین افتادن مهاجم تیم ملی در شرایطی که علی جانف کامل او را گرفته بود، سبب نشد داور استرالیایی پنالتی بگیرد.    

  دقیقه ۶۷ضربه ایستگاهی فیض‌الله‌اف از گوشه سمت راست پشت محوطه جریمه ایران با اختلاف کمی از بالای دروازه بیرانوند گذشت.

دقیقه ۷۲پاس بلند سعید عزت‌اللهی پشت مدافعان ازبک در حالتی نامتعادل در اختیار آزمون قرار گرفت اما ضربه او را یوسوپوف مهار کرد.

دقیقه ۷۳شوت آرام شومورودوف روی پاس ماشاریپوف در در دستان بیرانوند آرام گرفت.دقیقه ۸۳شوت بی‌دقت علی قل‌اف با فاصله فراوان از بالای دروازه ایران بیرون رفت.

دقیقه ۸۴ضربه سر شجاع خلیل زاده روی ارسال کرنر قائدی توسط مدافع ازبکستان در نزدیکی خط دروازه برگشت داده شد.

دقیقه ۱+۹۰ رستم آشورماتوف در مقابل علی قلی‌زاده توپ را با دست لمس کرد تا داور استرالیایی به نشانه پنالتی در سوت خود بدمد اما پس از بررسی صحنه از طریق VAR دستور به ادامه بازی داد زیرا اعتقاد داشت توپ ابتدا به دست بازیکن ایران برخورد کرده است.

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn