تاریخ انتشار : جمعه 20 مهر 1403 - 0:30
8 بازدید
کد خبر : 344634

آیا طرح نهضت ملی مسکن به سرانجام می‌رسد؟ چالش‌های جدی در تأمین مسکن برای نیازمندان

آیا طرح نهضت ملی مسکن به سرانجام می‌رسد؟ چالش‌های جدی در تأمین مسکن برای نیازمندان

بازدید:۱۴۶ صد آنلاین | طرح نهضت ملی مسکن، که از سال ۱۴۰۱ به عنوان یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم آغاز شده، با هدف تأمین مسکن برای اقشار کم‌درآمد و نیازمند طراحی شده است. اما گزارش‌های اخیر حاکی از چالش‌های جدی در این مسیر است. به گزارش صد آنلاین، تا کنون حدود ۶ میلیون نفر در

آیا طرح نهضت ملی مسکن به سرانجام می‌رسد؟ چالش‌های جدی در تأمین مسکن برای نیازمندان

بازدید:۱۴۶

صد آنلاین | طرح نهضت ملی مسکن، که از سال ۱۴۰۱ به عنوان یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم آغاز شده، با هدف تأمین مسکن برای اقشار کم‌درآمد و نیازمند طراحی شده است. اما گزارش‌های اخیر حاکی از چالش‌های جدی در این مسیر است.

به گزارش صد آنلاین، تا کنون حدود ۶ میلیون نفر در سامانه طرح‌های مسکن حمایتی ثبت‌نام کرده‌اند. از این تعداد، تقریباً ۴ میلیون نفر مشمول طرح بوده و ۱ میلیون نفر به عنوان متقاضی مؤثر شناسایی شده‌اند. مسعود بیات‌منش، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، اعلام کرده که تنها ۷۵۰ هزار نفر موفق به پرداخت آورده اولیه شده‌اند و ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شده‌اند. در حال حاضر، ۳۸۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است و ۲۰ هزار واحد به متقاضیان تحویل شده است.

اما چالش‌های بزرگ‌تری در پیش است؛ تأمین مالی برای ۲۵۰ هزار متقاضی مؤثر هنوز حل نشده و بیات‌منش از تأخیر در این زمینه خبر می‌دهد. همچنین، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران به فرآیند تخصیص زمین‌ها اشاره کرده و اعلام کرده که اولویت با خانواده‌های دارای بعد خانوار بیشتر است.

در استان‌های دیگر نیز تلاش‌هایی در حال انجام است؛ در سمنان، عملیات آماده‌سازی ۲۶۰ هکتار از اراضی طرح آغاز شده و در مهاباد، ۵۶ هکتار زمین برای ساخت مسکن در نظر گرفته شده است.

با این حال، آینده طرح نهضت ملی مسکن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. آیا دولت قادر خواهد بود تا مشکلات موجود را حل کرده و وعده‌های خود را به سرانجام برساند؟ متقاضیان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn