تاریخ انتشار : جمعه 20 مهر 1403 - 0:58
11 بازدید
کد خبر : 344656

علم و تجربه را برای آینده ای هوشمند در برنامه نویسی تلفیق می کنیم

علم و تجربه را برای آینده ای هوشمند در برنامه نویسی تلفیق می کنیم

به همین منظور با این جوان متخصص و کارآفرین کرمانی به گفتگو نشستیم که در ادامه می آید.     لطفاخودتان را معرفی کنید؟     بنده میلاد قیاس پور،مهندس نرم افزار و کارشناسی ارشد هوش مصنوعی هستم.     چند سال است در این حوزه فعالیت می کنید؟     من از سال ۱۳۸۸ همزمان با دوران تحصیل

به همین منظور با این جوان متخصص و کارآفرین کرمانی به گفتگو نشستیم که در ادامه می آید.  

 

لطفاخودتان را معرفی کنید؟  

 

بنده میلاد قیاس پور،مهندس نرم افزار و کارشناسی ارشد هوش مصنوعی هستم.  

 

چند سال است در این حوزه فعالیت می کنید؟  

 

من از سال ۱۳۸۸ همزمان با دوران تحصیل شروع به یادگیری برنامه نویسی کردم و اکنون حدودا ۱۴ سال می باشد مشغول به فعالیت می باشم. 

 

با چه هدفی آموزشگاه تخصصی برنامه نویسی را تاسیس کردید؟  

 

این موسسه را با شعار ” تلفیق علم و تجارت با برنامه نویسی نوین ” تاسیس کردیم. من با ۲ تا هدف این موسسه را تاسیس کردم. هدف اول اینکه آموزشگاه های کامپیوتر زیادی در شهر کرمان داریم، اما با توجه به سابقه تدریسی که در اکثر آموزشگاه های کرمان داشتم یک پایلوت جامع و مرکز تخصصی درحوزه علوم برنامه نویسی در شهرکرمان نداشتیم؛ به همین علت سعی کردم در این موسسه فقط علوم برنامه نویسی با رویکرد توسعه نرم افزار برای بازار کار تدریس و آموزش داده شود.  

هدف دوم، بهره مندی از مدرسینی که خودشان در بازار کار حرفی برای گفتن دارند. تیم ما اعتقاد داردکه اگه می خواهید یادبگیرید که در بازار کار کنید بهترین تعلیم دهنده شما مجری این کار خواهد بود، زیرا در بازار کار پروژه های واقعی را توسعه می دهد و با چالش های آن آشناست. ما در این موسسه مجموعه ای از این افراد را دور هم جمع کردیم تا به شما کمک کنند یادگیری تان تضمین شود.  

  

 چه خدماتی را در این آموزشگاه ارائه می دهید؟  

 

به لطف خدا ما در این موسسه توانستیم افراد زیادی را به بازار کار معرفی کنیم. همچنین در همین راستا از میان دانشجویان موسسه تیمی متشکل از دانشپذیران پویا را در قالب دو تا تیم توسعه دهنده انتخاب و سرمایه گذاری کردیم که ماحصل آن توسعه استارت آپ فراهوشیار شد که الان در قالب شرکت توسعه هوشمند پیشرو در حال توسعه و فعالیت می باشدکه به زودی از این استارت آپ رونمایی خواهد شد. 

از نظر خودم نقطه عطف آن تاسیس شرکتی بود که با اعتماد به جوانان پویایی حاصل شد که  بعضی از آنها هنوز به سن ۱۸ سالگی نرسیده بودند، اما در واقع جز توسعه دهندگان اصلی این استارت آپ و هسته اصلی شرکت بوده اند.  

در حال حاضر خدمات موسسه آموزش های  انواع زبان های برنامه نویسی در زمینه های مختلف، مهندسی نرم افزار ،آموزش هوش مصنوعی ،آموزش دواپس(DevOps) ،آموزش سئو ،آموزش بازی سازی، آموزش وب ۳ و….  با رویکرد ایجاد اشتغال می باشد. 

 

برای بهبود اوضاع و ساماندهی شرایط و تربیت برنامه نویسانی که در آینده بتوانند نیروهای متخصص شهر باشند چه اهداف و برنامه هایی دارید و چه کارهایی انجام داده اید؟  

  

ما سعی کردیم با تاسیس یک شتاب دهنده و فضای کار اشتراکی به صورت تخصصی در حوزه توسعه نرم افزار، راه اندازی و توسعه ایده های نرم افزاری در قالب استارت آپ، مشاوره و حمایت های مجموعه از ایده های نوین و اجرایی و تعامل بیشتر با علاقه مندان به این حوزه، سهم کوچکی در بهبود این وضعیت داشته باشیم. 

ما در مجموعه آموزشی مان از صفر تا ورود به بازار کار به صورت تخصصی دورهای کاربردی و مهارت محوری در زمینه های مختلف طراحی کردیم تا ورود دانشپذیران به بازار کار چه به صورت فریلنسری و چه به صورت استخدامی در شرکت ها  تضمین شود.

علاوه برآن ما سعی کردم با برگزاری سمینارهای متعدد در این حوزه صنعت برنامه نویسی را در کرمان بیشتر معرفی کنم در این حوزه استعدادیابی کنم. در همین حوزه کتابی تالیف کردم که به زودی در اختیار علاقه مندان به صنعت توسعه نرم افزار قرار خواهد گرفت و انشالله گامی مثبت در این زمینه باشد.

 

چقدر این اهداف را قابل دسترسی می دانید؟ آیا این هدف گذاری طولانی مدت است؟  

 

خدا را شکر برخی از دانشجویان در شرکت های مختلف مشغول به کار هستند یا به صورت فریلنسر دارند کار می کنند. همچنین دو تیم از دانشجویان در مجموعه خودمان مشغول به فعالیت هستند.

باید گفت از میزان رضایتی که بین دانشجویان و استقبال هایی که در سمینار ها می شود متوجه می شویم هدف گذاری که از چندسال پیش کرده بودم به لطف خدا نتیجه بخش بوده و این نکته برای من ارزش بسیار بالا و ارزنده ای  دارد.  

 

 

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn