تاریخ انتشار : جمعه 20 مهر 1403 - 1:28
8 بازدید
کد خبر : 344680

گام اول رفع فیلترینگ

گام اول رفع فیلترینگ

«وعده رفع فیلترینگ چه شد؟» این پرسش، بیشترین فراوانی را این روزها در افکار عمومی دارد. مردم میخواهند بدانند یکی از مهم‌ترین …  «وعده رفع فیلترینگ چه شد؟» این پرسش، بیشترین فراوانی را این روزها در افکار عمومی دارد. مردم می‌خواهند بدانند یکی از مهم‌ترین وعده‌های تلویحی مسعود پزشکیان در ایام انتخابات چه زمانی اجرایی

«وعده رفع فیلترینگ چه شد؟» این پرسش، بیشترین فراوانی را این روزها در افکار عمومی دارد. مردم میخواهند بدانند یکی از مهم‌ترین …

گام اول رفع فيلترينگگام اول رفع فيلترينگ

 «وعده رفع فیلترینگ چه شد؟» این پرسش، بیشترین فراوانی را این روزها در افکار عمومی دارد. مردم می‌خواهند بدانند یکی از مهم‌ترین وعده‌های تلویحی مسعود پزشکیان در ایام انتخابات چه زمانی اجرایی می‌شود و این‌گونه برای رفع فیلترینگ بی‌تابی می‌کنند.

بخش دیگری از این بی‌تابی‌ها مرتبط با صاحبان مشاغل آنلاین و استارتاپ‌هاست که رونق کسب و کار آنها ارتباط مستقیمی با رفع فیلترینگ دارد. در مواجهه با دامنه وسیع این مطالبات دولت از طریق نهادهای بالادستی تلاش می‌کند تا زمینه کاهش و رفع فیلترینگ را فراهم کند. ۱۷ مهر ماه معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر ریاست‌جمهوری رییس‌جمهوری به انتقادات از دولت درباره عدم رفع فیلترینگ و سرعت اینترنت واکنش نشان داد. مهدی طباطبایی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر ریاست‌جمهوری، درباره اینترنت و رفع فیلترینگ در اینستاگرام خود نوشت: «صداقت و وفای به عهد سرمایه اصلی و خصیصه ذاتی رییس‌جمهور پزشکیان است.

مساله ساماندهی و ارتقای سرعت اینترنت و رفع فیلترینگ در یک مسیر قانونی و منطقی حل و انتظارات بحق جامعه برآورده خواهد شد. با شتابزدگی در موضع‌گیری‌ها و قضاوت‌های زودهنگام راه را برای حل مشکلات صعب و دشوار نکنیم. دکتر پزشکیان در حوزه صداقت و راستگویی از سرآمدان عرصه سیاست در ایران معاصر است.»

قبل از طباطبایی اما محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا به این موضوع واکنش نشان داد و نوشت: «در شرایط فعلی فیلترینگ کاملا بی‌معنا است و دکتر پزشکیان با فهم این موضوع، وعده حذف فیلترینگ داد و رییس‌جمهور هم راهی جز عمل به وعده ندارد.» محمد مهاجری، فعال سیاسی و رسانه‌ای اصولگرا پیرامون موضوع فیلترینگ، گفت: «فیلترینگ در گذشته معنا داشت و اهداف افرادی که از آن دفاع می‌کردند، منطقی بود. این موضوع برای زمانی خاص بود و از زمانی که مردم از روش‌های مختلف برای دور زدن استفاده کردند، سد فیلترینگ شکسته شد و اکنون شاهد آن هستیم که عموم مردم فیلترشکن دارند، بنابراین فیلترینگ در شرایط فعلی کاملا بی‌معناست، مثل این است که در بزرگراهی تابلوی ورود ممنوع قرار دهید و راه جایگزینی نگذارید، بنابراین تمام تردد از این مسیر خواهد بود و تنها تابلو نصب کرده‌اید.»

دیروز اما موضوع فیلترینگ به بحث اصلی رسانه‌ها در حاشیه نشست هیات وزیران بدل شد و وزیر ارتباطات با قدرت از اراده دولت برای حل این معضل خبر داد. ستار هاشمی ابتدا در نشست هیات وزیران با خبرنگاران سخن گفت و سپس با انتشار توییتی تکمله‌ای بر صحبت‌های خود زد. وزیر ارتباطات با بیان اینکه گشایش در بحث فیلترینگ را با تمام توان پیگیری می‌کنیم، گفت: «باتوجه به طرحی که ارایه کرده‌ایم، به ‌نظر می‌توانیم به زودی اخبار خوبی به مردم بدهیم.»

ستار هاشمی در حاشیه جلسه هیات دولت در این باره گفت: با توجه به وعده‌هایی که دولت داده این موضوع در دستور کار وزارت ارتباطات است و با تمام توان و انرژی در خصوص گشایش این موضوع در تلاش هستیم.

او با بیان اینکه کارگروه‌های فنی در این خصوص تشکیل شده است، گفت: به نظر می‌آید در آینده‌ای نزدیک با توجه به طرحی که ارایه دادیم خبرهای خوبی در این خصوص بدهیم. هاشمی با تاکید بر اینکه ما به محدودیت‌های موجود نقد داریم، گفت: یکی از موضوعاتی که وجود دارد امنیت سایبری است. بخش قابل توجهی از مردم و مشترکین همراه از فیلترشکن استفاده می‌کنند. این باعث می‌شود که بستری برای حمله به زیرساخت‌ها ایجاد شود. بحث استفاده از فیلترشکن‌ها باعث اضافه شدن یک هزینه در سبد زندگی خانوادها ایجاد کرده است. به لحاظ فرهنگی کارکرد این موضوع زیر سوال است.

پیگیر وعده رییس‌جمهور هستم طرح اولیه آماده و ارایه شده

ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گردش مالی غیرشفاف فیلترشکن‌ها را آسیبی جداگانه از مشکلات دیگر دانست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نوشت: در جمع خبرنگاران در حیاط دولت تاکید کردم که گردش مالی غیرشفاف فیلترشکن‌ها خودش یک آسیب جداگانه از مشکلات امنیتی و فرهنگی محدودیت‌های ایجاد شده است و موکدا از پیگیری عملیاتی و جدی وعده رییس‌جمهور و مطالبه مردم سخن گفتم. طرح اولیه آماده و ارایه شده است. وزیر ارتباطات در واکنش به فروش فیلترشکن‌ها و وعده رییس‌جمهور درباره رفع فیلترینگ نوشت: «امروز در جمع خبرنگاران در حیاط دولت تاکید کردم که گردش مالی غیرشفاف فیلترشکن‌ها خودش یک آسیب جداگانه از مشکلات امنیتی و فرهنگی محدودیت‌های ایجاد شده است و موکدا از پیگیری عملیاتی و جدی وعده رییس‌جمهور و مطالبه مردم سخن گفتم. طرح اولیه آماده و ارایه شده است.»/ اعتماد

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn