تاریخ انتشار : جمعه 20 مهر 1403 - 3:59
6 بازدید
کد خبر : 344780

بازسازی شبکه توزیع آب صالح آباد نیازمند ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار است

بازسازی شبکه توزیع آب صالح آباد نیازمند ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار است

علی آگاه با اشاره به یکی چالش‌های مهم شهرستان که کمبود منابع آبی در برخی روستا‌ها است؛ اظهارکرد: کمبود آب در برخی از روستا‌ها باعث شده است تا خدمات رسانی از طریق تانکر‌های آب صورت گیرد. در شش ماهه نخست سال جاری، ۳۷ روستا با استفاده از تانکر‌های آب تحت پوشش قرار گرفتند و در

علی آگاه با اشاره به یکی چالش‌های مهم شهرستان که کمبود منابع آبی در برخی روستا‌ها است؛ اظهارکرد: کمبود آب در برخی از روستا‌ها باعث شده است تا خدمات رسانی از طریق تانکر‌های آب صورت گیرد. در شش ماهه نخست سال جاری، ۳۷ روستا با استفاده از تانکر‌های آب تحت پوشش قرار گرفتند و در مجموع ۵۶۶ سرویس آب با حجمی معادل ۶۷۹۲ متر مکعب به این مناطق ارسال شد.
وی در خصوص روستا‌های تحت پوشش شهرستان، گفت: از مجموع ۸۹ روستای تحت پوشش، تعداد ۱۳ هزار و ۱۳۰ اشتراک فعال در بخش آبفا به ثبت رسیده است و خدمات رسانی در این روستا‌ها از طریق ۲۷ حلقه چاه فعال صورت می‌گیرد. البته مشکلی که در برخی روستا‌ها وجود دارد و آن بعلت بالا بودن سطح سنگ کف، امکان حفر چاه وجود ندارد و تامین آب از طریق قنات‌ها انجام می‌گردد.
مدیر امور آب و فاضلاب صالح آباد ادامه داد: اکنون ۸۱ مخزن آب با ظرفیت کل ۱۲ هزار و ۵۲۰ متر مکعب در شهرستان صالح آباد فعال است و طول خطوط انتقال آب به ۳۸۹ کیلومتر می‌رسد.
آگاه در ارتباط با میزان تولید و مصرف آب، گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان سال، میزان تولید آب در شهرستان دو میلیون و ۱۳۶ هزار و ۶۵۷ مترمکعب و مصرف یک میلیون و ۸۴۰ هزار و ۳۶۱ مترمکعب بوده است. 
وی با اشاره به اینکه با توجه به مشکلات شهرستان و وضعیت معیشتی مشترکین، خدمات مالی به ارزش ۴ میلیارد و ۱۷۵ میلیون و ۹۴۶ هزار ریال ارائه شده است، اظهارکرد: در این راستا نزدیک به ۴۶ مورد تخلف در مصرف اب شناسایی شده است که باتوجه به پیگرد‌های قانونی، متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.
مدیر امور آب و فاضلاب صالح آباد گفت: یکی از مهمترین پروژه‌های بزرگ شهرستان صالح‌آباد، طرح‌های محرومیت‌زدایی است که با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حال اجرا است.
آگاه با اشاره به اینکه اکنون ۲۰ کارگاه فعال و مشغول به فعالیت هستند و از این تعداد ۱۵ کارگاه به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد رسیدند، ادامه داد: این پروژه‌ها را می‌توان به تعویض شبکه‌های آب‌رسانی در ۱۵ روستا و حفاری ۷ چاه جدید است که با پیشرفت فیزیکی مناسب همراه است.
وی مطرح کرد: در سال گذشته حدود ۱۱۹ میلیارد ریال برای پروژه‌های عمرانی صالح‌آباد تخصیص داده شده است که در حال حاضر ۱۷ میلیارد از این بودجه هزینه پروزه‌ها شده است. 
مدیر آبفا شهرستان صالح آباد با بیان اینکه از پروژه‌های آبرسانی در شهرستان پنج مجتمع آبرسانی به بهره‌برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: از این پنج مجتمع، تنها مجتمع آبرسانی سراب بخاطر نبود همکاری مردم برای احداث چاه‌های جدید و فرسودگی شبکه‌های آبرسانی، با مشکلات فراوانی در تانین آب برخی روستا‌ها روبه‌رو بود. 
آگاه ابراز کرد: تلاش ما بر این است که تا تابستان آینده با اجرای پروژه‌های جدید، مشکل تأمین آب به صورت کامل برطرف شود. یکی از پروژه‌های مهم، حفر چاه‌های جدید در مجتمع آبرسانی سراب است؛ این پروژه با اختصاص بودجه مورد نیاز در حال انجام است و انتظار می‌رود که تا تابستان سال آینده بهره‌برداری از آن آغاز شود.
وی یکی از مهم‌ترین مشکلات آبرسانی در شهرستان صالح‌آباد، فرسودگی شبکه‌های توزیع آب عنوان کرد و توضیح داد: حدود ۹۴ کیلومتر از ۳۸۹ کیلومتر شبکه توزیع آب در شهرستان نیاز به بازسازی دارد. همچنین، ۵۵ کیلومتر از شبکه‌های توزیع نیازمند مهندسی مجدد و بازسازی اساسی هستند.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn