تاریخ انتشار : جمعه 20 مهر 1403 - 17:51
6 بازدید
کد خبر : 345375

علت مرگ نایاب‌ترین و زیباترین گربه ایران اعلام شد

علت مرگ نایاب‌ترین و زیباترین گربه ایران اعلام شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خراسان شمالی گفت: کارشناسان علت تلف شدن یک قلاده توله گربه پالاس در منطقه سرانی شهرستان شیروان را مرگ مادر و سرگردانی توله در طبیعت اعلام کردند. به گزارش «شایانیوز» به نقل از ایرنا؛ رضا شکاریان اظهارکرد: چوپانی در منطقه روستای سرانی در شهرستان شیروان توله گربه پالاس سرگردانی را

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خراسان شمالی گفت: کارشناسان علت تلف شدن یک قلاده توله گربه پالاس در منطقه سرانی شهرستان شیروان را مرگ مادر و سرگردانی توله در طبیعت اعلام کردند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از ایرنا؛ رضا شکاریان اظهارکرد: چوپانی در منطقه روستای سرانی در شهرستان شیروان توله گربه پالاس سرگردانی را در منطقه از چنگ سگ های گله نجات می دهد و بدون هیچگونه تجربه تیمارداری از او نگهداری می کند.

وی افزود: طبق بررسی های محیط بانان مادر این توله روزهای قبل توسط سگ های گله کشته و این توله سرگردان ۲ روز در اختیار چوپان بوده است و پس از آن موضوع به همکاران محیط زیست اطلاع داده می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هماهنگی برای انتقال حیوان به پاسگاه سرانی انجام شد و این توله گربه پالاس از طریق یکی از ماموران مرزبانی به مرکز شهرستان منتقل و تحویل اداره حفاظت محیط زیست شیروان شد.

وی گفت: معاینات دامپزشک در نهایت لنگش پای چپ و ضعف شدید جسمانی اعلام کرد و مشخص شد که چوپان از روی احساسات و عدم آگاهی اقدام به تغذیه حیوان با شیر گوسفند کرده است.

شکاریان ادامه داد: پس از انتقال این توله گربه پالاس به محل نگهداری موقت در محل اداره حفاظت محیط زیست شیروان، تغذیه به وسیله طعمه زنده نظیر «پایکا و کبوتر چاهی» انجام شد.

وی تاکید کرد: بنا بر نظر کارشناسان تصمیم بر این شد تا زمانی که این حیوان توانایی و قابلیت شکار را پیدا کند در محل نگهداری موقت اداره حفاظت محیط زیست شیروان نگهداری و تغذیه تا در همان زیستگاه اصلی محل کشف رهاسازی شود ولی متاسفانه به طور ناگهانی تلف شد.

چند روز پیش گربه ای نایاب در شیروان خراسان شمالی تلف شد و مرگ این حیوان کمیاب با اما و اگرهای زیادی همراه بود.

گربه پالاس از نایاب‌ترین گربه‌های وحشی ایران و جهان به‌شمار می آید و این‌ گونه از حیوانات شب فعال، بسیار هوشیار و مشاهده آن بسیار دشوار است.

گربه پالاس بزرگتر از گربه خانگی است و اصلی‌ترین مشخصه این گربه نقطه‌های سیاه رنگ روی پیشانی و گوش‌های گرد کوچکی که هر کدام با فاصله در گوشه‌ای از سر قرار گرفته است.

منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی با ۱۸ هزار هکتار وسعت در شمال شهرستان شیروان و مرز بین ایران و ترکمنستان قرار دارد که دارای ذخیره گاه غنی و ارزشمند گیاهی و جانوری است.

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn