تاریخ انتشار : جمعه 20 مهر 1403 - 18:00
18 بازدید
کد خبر : 345384

افشاگری مهم اسطوره استقلال از یک مشکل بزرگ در فوتبال ایران + عکس

افشاگری مهم اسطوره استقلال از یک مشکل بزرگ در فوتبال ایران + عکس

آفتاب نو: محسن بیاتی‌ نیا پیشکسوت استقلال گفت : بزرگ‌ ترین معظل فوتبال ایران نداشتن هافبک طراح و بازیساز است من یک سوال دارم، لیگ برتر ایران چند بازیکن جدید به فوتبال معرفی کرده است؟ چرا دیروز بازی نکردند و در تیم ملی حضور نداشتند؟ محسن بیاتی‌ نیا پیشکسوت استقلال در رابطه با تساوی تیم

آفتاب نو:

محسن بیاتی‌ نیا : بزرگ‌ ترین معظل فوتبال ایران نداشتن هافبک طراح و بازیساز است

محسن بیاتی‌ نیا پیشکسوت استقلال گفت : بزرگ‌ ترین معظل فوتبال ایران نداشتن هافبک طراح و بازیساز است من یک سوال دارم، لیگ برتر ایران چند بازیکن جدید به فوتبال معرفی کرده است؟ چرا دیروز بازی نکردند و در تیم ملی حضور نداشتند؟

محسن بیاتی‌ نیا پیشکسوت استقلال در رابطه با تساوی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ازبکستان در چارچوب مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، اظهار داشت:

متاسفانه بازی دیروز جذابیتی که هواداران انتظار داشتند را نداشت. دو تیم فوتبالی را ارائه دادند که در سطح یک آسیا نبود. به نظر من دو تیم یک بازی معمولی را ارئه دادند، مخصوصا زمانی که تیم ما ۱۰ نفره شد، بهترین راه‌کار این بود که ایران با امتیاز از ازبکستان خارج شود. من اعتقاد دارم این راهکار درستی بود که تیم ملی اجرا کرد.

وی افزود:

اما در رابطه با کلیات بازی به نظر من نه ازبکستان تیمی بود که راهکارهای زیادی در فاز تهاجمی داشته باشد و فوتبال پیشرفته‌ای را به نمایش بگذارد، متاسفانه ایران نیز نتوانست به هدف‌هایی که دارد در این دیدار دست پیدا کند. اما در مجموع یک امتیاز برای ایران بد نبود.

بیاتی‌نیا در رابطه با تعویض‌های ایران در زمان ۱۰ نفره شدن گفت:

بزرگ‌ ترین معظل فوتبال ایران نداشتن هافبک طراح و بازیساز است. من یک سوال دارم، لیگ برتر ایران چند بازیکن جدید به فوتبال معرفی کرده است؟ چرا دیروز بازی نکردند و در تیم ملی حضور نداشتند؟ در ۵ سال گذشته لیگ برتر چند بازیکن جوان به مربیان تیم ملی معرفی کردند که از آن‌ها استفاده کنند؟ به اندازه انگشتان دست هم نبوده است. هر بازیکنی هم که بوده از زمان قبل بوده است.

کارشناس فوتبال کشورمان در رابطه با تاثیر لیگ‌برتر بر روی تیم‌ ملی فوتبال، گفت:

پس این نشان‌دهنده ضعف بزرگ در لیگ برتر ایران است. لیگ برتر ما معظل زمین دارد تا مسابقات را برگزار کند. من اگر بخواهم در این رابطه صحبت کنم و بحث را باز کنم می‌توانم ساعت‌ها در رابطه با آن صحبت کنم. خیلی از اهالی فوتبال این در این رابطه صحبت کردند اما به نظر من عمق این فاجعه خیلی بیشتر از این حرف‌هاست. ما خیلی از فوتبال دنیا عقب هستیم. مهاجمان فوتبال ما که در تیم ملی نیز حضور دارند حتی در لیگ برتر ما بازی نمی‌کنند. یک زمانی اکثر بازیکنان تیم ملی کشورمان در لیگ برتر ایران بازی می‌کردند. محدود لژیونرهایی در زمان خود من مثل آقای دایی و هاشمیان در بیرون از لیگ برتر ایران بازی می‌کردند. چرا ما در لیگ مهاجم تمام کننده نداریم؟ مهاجم‌های ما با چند گل به عنوان آقای گلی دست پیدا می‌کنند؟

وی ادامه داد:

مشکل فوتبال ما این موضوعات است. ما در فوتبال کشورمان یک هافبک خلاق نداریم. در همین بازی دیروز هر بازیکنی که توپ را در اختیار داشت به نزدیک‌تریم فرد خود پاس داد و فقط برای رفع مسئولیت بازیکن بعدی نیز همین‌کار را انجام داد! یک کاری کردیم مهاجمان ما مثل مهدی طارمی و سردار آزمون برای دریافت توپ به هافبک‌ها نزدیک شوند. شما بزرگ‌ترین و بالاترین کلاس مهاجمان جهانی را نیز در اختیار داشته باشید اگر نتوانید آن‌ها را تغذیه کنید، خطری برای رقبا ندارند.

بیاتی‌نیا در رابطه با ضعف‌های تیم ملی ایران در دیدار مقابل ازبکستان اظهار داشت:

مشکل بزرگ تیم ملی ما در بازی مقابل ازبکستان و دیدارهای گذشته نداشتن این بود که یک هافبک بازی‌ساز نداریم که توپ را از دفاع به حمله انتقال دهد. ما چند ضربه به چارچوب دروازه ازبکستان داشتیم؟ چه تعداد موقعیت ایجاد کردیم؟ این مشکلات تنها به تیم ملی و امیرقلعه‌نویی مربوط نمی‌شود، و مشکل اصلی لیگ برتر ایران و سازندگی ضعیف باشگاه‌ها است. تیم‌های لیگ برتری ما بازیکنان جوان را از کجا و چجوری جذب می‌کنند؟ این بازیکنان جوان تا چند سالگی در لیگ حضور دارند؟ بازیکن داشتیم در ۲۰ سالگی وارد لیگ برتر شده در ۲۲ سالگی دیگر اسمی از او شنیده نمی‌شود! چه اتفاقاتی برای او رخ می‌دهد؟ ما باید اول این مشکلات را برطرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد:

تیم ملی ما این بازی را برگزار کرد و در دیدارهای آینده نیز چند درصد بالا پایین‌تر مقابل رقبا قرار می‌گیرد و در نهایت قطعا به جام جهانی صعود می‌کند. اما در نهایت هنوز این مشکلات اصلی فوتبال ایران پابرجاست، یک سال زمین برای برگزاری مسابقات نداریم، سال بعد لیگ تعطیل می‌شود و سال بعد یک چیز دیگر نداریم! من متاسفانه مشکلم با فوتبال ایران این است که کسانی که مسئولیت فوتبال ایران را بر عهده دارند در حد اندازه این جایگاه نیستند، نه همه این افراد بلکه خیلی از آن‌ها در حد جایگاهی که دارند نیستند. آن‌هایی که می‌توانند به فوتبال کمک کنند نیز اصلا در نزدیکی فوتبال نیز حضور ندارند.

کارشناس فوتبال کشورمان در رابطه با کری‌خوانی بازیکنان ازبکستان و جواب ملی‌پوشان ایران به آن‌ها نیز اظهار داشت:

تا یک حدی برای بالا بردن انگیزه بازیکنان این کری‌خوانی‌ها می‌تواند مفید باشد. شما حقیقت را نمی‌توانید کتمان کنید. چیزی که حقیقت دارد این خواهد بود که فوتبال ایران با استعدادهایی که دارد فراتر از آسیاست. حتی با این مدیریت افتضاحی که در فوتبال وجود دارد و از این بدتر که دیگر نمی‌شود، باز ما یک تیم ملی پرستاره داریم. من همیشه این را گفتم که ایران حتی با بدترین شرایط نیز ۲ تا تیم ملی خوب دارد. این قانون فوتبال ایران است چرا که استعدادهای زیادی در کشورمان داریم.

وی افزود:

بله ازبکستان می‌تواند در رابطه با یک‌سری مسائل برای ما کری‌خوانی کند، مثل امکانات، ورزشگاه و حتی لیگ کشورشان، اما آن‌ها بازهم با این شرایطی که دارند در لیگ برتر ما بازی می‌کنند! با توجه به بازیکنان بزرگی که ما در فوتبال کشورمان داشتیم اصلا ازبکستانی‌ها در حد اندازه‌ای نیستند که بخواهند برای ما کری‌خوانی کنند! سطح فوتبال ایران مشخص است. این که ما داریم انتقاد می‌کنیم در مورد مشکلاتی است که با پوست‌واستخوان آن‌ها را درک می‌کنیم و بیشتر به مدیریت برمی‌گردد.

محسن بیاتی‌ نیا در رابطه با نتیجه تساوی مقابل ازبکستان، خاطرنشان کرد:

ما باید قدرتمان را در زمین فوتبال به نمایش بگذاریم که متاسفانه این کار را انجام نمی‌دهیم. متاسفانه ما با این شرایط باید حداقل ۲ بر صفر ازبکستان را مغلوب می‌کردیم. اختلاف فوتبال ما با ازبکستان حداقل ۲ بر صفر است. اما متاسفانه تا وقتی که ما این روند را دنبال کنیم نمی‌توانیم نتیجه مناسب را کسب کنیم.

کارشناس فوتبال ایران در رابطه با تقابل بعدی ایران مقابل قطر و همچنین شرایط میزبانی در کشور ثالث، گفت:

یک سری مسائل وجود دارد که جزئی از فوتبال حساب نمی‌شود و بیرون از فوتبال است. این اتفاقات از فوتبال خارج است و ما هم نمی‌توانیم در رابطه با آن صحبتی داشته باشیم. ما بازهم داریم ضرر اتفاقات فوتبالی خودمان را می‌دهیم، اگر ما می‌توانستیم از قطر میزبانی کنیم این دیدار در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شد بهتر بود یا در مشهد؟ ما قدرتمان که هوادران هستند را همیشه در آزادی به رقبا نشان می‌دهیم یا شهرهای دیگر؟ ما مشکلاتم به مدیریت اشتباه خودمان برمی‌گردد. بازی سختی مقابل قطر خواهیم داشت. در جام ملت‌ها نیز مقابل آن‌ها قرار گرفتیم و شناخت خوبی روی آن‌ها داریم و آن‌ها نیز قطعا شناخت خوبی از ما دارند. اگر اشتباهاتی که در جام‌ملت‌ها مقابل این تیم داشتیم را تکرار کنیم، قطعا شرایط خیلی سختی مقابل این تیم خواهیم داشت. ما اخراج‌های بی‌مورد زیادی در خط دفاعی داشتیم که کار را برای سایر بازیکنان و مربی سخت می‌کنند.

محسن بیاتی‌ نیا : بزرگ‌ ترین معظل فوتبال ایران نداشتن هافبک طراح و بازیساز است

منبع: پارس فوتبال

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn