تاریخ انتشار : جمعه 20 مهر 1403 - 23:35
7 بازدید
کد خبر : 345621

بمب سیاسی علیه ترامپ – خبرگزاری آنا

بمب سیاسی علیه ترامپ – خبرگزاری آنا

یک ماه مانده به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، سؤال اساسی این است که آیا جمهوری‌خواهان ناراضی بار دیگر به پاشنه آشیل ترامپ تبدیل می‌شوند؟ به گزارش خبرگزاری آنا، جمهوری‌خواهان ناراضی از ترامپ، نقش به سزایی در شکست وی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ ایفا کردند. بخشی از برتری اندک بایدن در آن آوردگاه جنجالی،

یک ماه مانده به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، سؤال اساسی این است که آیا جمهوری‌خواهان ناراضی بار دیگر به پاشنه آشیل ترامپ تبدیل می‌شوند؟

به گزارش خبرگزاری آنا، جمهوری‌خواهان ناراضی از ترامپ، نقش به سزایی در شکست وی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ ایفا کردند. بخشی از برتری اندک بایدن در آن آوردگاه جنجالی، معلول حمایت جمهوری‌خواهانی بود که در ایالاتی مانند جورجیا، آریزونا و نوادا از نامزد حزب دموکرات حمایت کردند. نشانه‌های این نارضایتی در فاصله زمانی اندک باقیمانده تا انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۴ هم نمایان شده و نگرانی‌هایی را در کمپین انتخاباتی جمهوری‌خواهان رقم زده است. به نظر می‌رسد کماکان جورجیا و آریزونا به کانون تجمعات و تبلیغات مخالفان درون‌حزبی رئیس‌جمهور سابق ایالات‌متحده آمریکا تبدیل شده‌اند.

بخشی از نارضایتی‌های درون‌حزبی از ترامپ، به ادبیات خاص و رویکرد وی در قبال برخی ثوابت حزب جمهوری‌خواه (و تن ندادن ترامپ به این ثوابت) بازمی‌گردد. به‌عنوان یکی از تازه‌ترین این موارد، می‌توان به جمله «کامالا هریس با ناتوانی ذهنی متولد شده است» اشاره کرد.

 این سخنان از سوی هم‌حزبی‌های ترامپ نیز «منزجرکننده» و «غیرقابل‌قبول» توصیف شده است. برخی از اعضای حزب جمهوری‌خواه گفته‌اند ترامپ با این اظهاراتش حدومرز را از سر گذرانده است. ازجمله آنها، «لیندزی گراهام» سناتور بانفوذ از ایالت کارولینای جنوبی است که این سخنان ترامپ را «آزاردهنده» توصیف کرد و گفت حملات او علیه کاخ سفید هیچ کمکی به کمپین انتخاباتی جمهوری‌خواهان نمی‌کند.

گراهام به شبکه «سی‌ان‌ان» گفت: راه بهتر این است که سیاست‌های آنها را محکوم کنیم که کشور را ویران می‌کند. من نمی‌گویم که او دیوانه است بلکه اهداف سیاسی او دیوانه‌کننده است.

به عبارت بهتر، ادبیاتی که ترامپ در قبال هریس و دموکرات‌ها به کار گرفته، حتی لیندزی گراهام را به‌عنوان یکی از سناتور‌های حامی وی عصبانی کرده است. بدیهی است که این موضوع، منجر به عدم‌حمایت گراهام از ترامپ در انتخابات ماه نوامبر نمی‌شود، اما لزوماً همه جمهوری‌خواهان ناراضی این‌گونه نیستند!

ترامپ روز شنبه ۲۸ سپتامبر در جریان کارزار انتخاباتی‌اش در شهری کوچک در ایالت ویسکانسین در جمع هوادارانش گفت: «جو بایدن ازنظر ذهنی ناتوان شده است. کامالا به این شکل متولد شده است. اگر فکرش را بکنید، تنها یک ناتوان ذهنی می‌تواند اجازه دهد که این اتفاق برای کشورمان بیفتد.»

یکی دیگر از هم‌حزبی‌های ترامپ که سخنان او را موردنقد قرار داده، «لری هوگان» فرماندار مریلند است. هوگان درباره اظهارات ترامپ علیه هریس گفت: «این اظهارات نه‌تنها توهین به جانشین رئیس‌جمهور بلکه سخنانی نامناسب درباره انسان‌هایی است که دچار ناتوانی ذهنی هستند.»

سؤال اصلی اینجاست که آیا جمهوری‌خواهان ناراضی بار دیگر به پاشنه آشیل ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ تبدیل می‌شوند؟ هنوز نمی‌توان به‌صورت قطعی در این خصوص اظهارنظر کرد.

منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn