تاریخ انتشار : شنبه 21 مهر 1403 - 0:45
17 بازدید
کد خبر : 345662

آیا کار حماس در غزه تمام شده است؟

آیا کار حماس در غزه تمام شده است؟

به گزارش آفتاب نو، حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل منطقه و خاورمیانه: یک سال از نبرد طوفان‌الاقصی می‌گذرد و در طول این مدت رژیم صهیونیستی به مدد سکوت و عدم مداخله جامعه جهانی و قدرت‌ها؛ به وسیله برخی حمایت‌های خارجی با تجهیزاتی چون جنگنده‌های اف۳۵ و اف۱۸ انواع و اقسام جنایت‌ها را در نوار غزه و

به گزارش آفتاب نو، حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل منطقه و خاورمیانه: یک سال از نبرد طوفان‌الاقصی می‌گذرد و در طول این مدت رژیم صهیونیستی به مدد سکوت و عدم مداخله جامعه جهانی و قدرت‌ها؛ به وسیله برخی حمایت‌های خارجی با تجهیزاتی چون جنگنده‌های اف۳۵ و اف۱۸ انواع و اقسام جنایت‌ها را در نوار غزه و سایر مناطق خاورمیانه انجام داد. در وضعیتی که اسرائیلی‌ها بیش از ۴۲هزار فلسطینی را به شهادت رساندند، همچنان نتوانستند در میدان معادله را به نفع خود تغییر دهند و به یکی از اساسی‌ترین اهداف خود، یعنی نابودی و خلع سلاح جنبش حماس نائل بیایند.

علی‌رغم فشارهای بسیار زیادی که از سوی اسرائیل و نیروهای صهیونیستی متوجه مردم غزه و نیروهای مقاومت حماس می‌شود، شاهدیم که روحیه جهادی همچنان در بین آنان حاکم است. امروزه حماس با توجه به تجربه‌ای که از جنگ با اسرائیل کسب کرده، توانسته در برهه‌های مختلفی معادله نبرد میدان را به نفع خود تغییر دهد و آسیب‌پذیری صهیونیست‌ها را بالا ببرد.گزارش‌ها مبنی بر آن است که حماس خود را برای یک جنگ سه ساله آماده کرده است و تنها بخشی از تجهیزات خود را تا به اینجای کار مصرف کرده است. به تعبیری حماس خود را برای یک عملیات جدی‌تر و عظیم‌تر آماده ساخته است و فشارهای اسرائیل نتوانسته این گروه مقاومتی را از پا دربیاورد.

در وضعیت حال حاضر هزینه‌های میلیون‌دلاری حماس بر روی دست صهیونیست‌ها و همچنین به هلاکت رسیدن ۲۰۰۰ صهیونیست به همراه ۹۰۰۰ مجروح، مختل کردن پروازهای فرودگاه بن گوریون و… از جمله ضربات و آسیب‌هایی است که مقاومت اسلامی حماس به صهیونیست‌ها زده است. در چنین حالتی می‌شود دریافت که هدف نابودی حماس چندان آنطور که اسرائیلی‌ها گمان می‌کردند در دسترس نبوده و این جنبش هنوز با قدرت در میدان نبرد علیه اسرائیلی‌ها دست به اقدام می‌زند. برای همین است که اسرائیلی‌ها برای تسکین ضرباتی که دریافت کردند به ترور رو آوردند که این موضوع هم چندان برای آنان در میدان نبرد چاره ساز نیست و هرچه قدر جنگ طولانی‌تر شود وضعیت برای آنان سخت تر خواهد شد.

منبع خبر: همشـهری

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn