تاریخ انتشار : شنبه 21 مهر 1403 - 0:54
8 بازدید
کد خبر : 345669

توصیه های متخصص تغذیه در خصوص مواد غذایی مورد نیاز کودکان ورزشکار

توصیه های متخصص تغذیه در خصوص مواد غذایی مورد نیاز کودکان ورزشکار

رئیس کمیته تغذیه هیئت پزشکی_ورزشی استان سمنان گفت: بدن کودکان ورزشکار به تمامی مواد مدنی و مغذی نیازمند است. مجتبی خادم در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا درباره تغذیه کودکان ورزشکار اظهار کرد: کودکانی که ورزش می کنند، دریافت تمام مواد مدنی، ویتامین های ضروری، مصرف کافی پروتئین و مواد مغذی بسیار واجب

توصیه های متخصص تغذیه در خصوص مواد غذایی مورد نیاز کودکان ورزشکار

رئیس کمیته تغذیه هیئت پزشکی_ورزشی استان سمنان گفت: بدن کودکان ورزشکار به تمامی مواد مدنی و مغذی نیازمند است.

مجتبی خادم در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا درباره تغذیه کودکان ورزشکار اظهار کرد: کودکانی که ورزش می کنند، دریافت تمام مواد مدنی، ویتامین های ضروری، مصرف کافی پروتئین و مواد مغذی بسیار واجب است. کلسیم و آهن تو ماده مدنی مهم برای کودکان ورزشکار محسوب می شوند. کلسیم برای ساخت استخوان های قوی و مقاوم ضروری است. کلسیم در لبنیات های کم چرب، شیر و ماست وجود دارد و خوردن این موارد برای کودکان توصیه می شود. سبزیجاتی مانند بروکلی نیز بسیار مفید هستند.

وی افزود: گزینه بعدی آهن است که برای انتقال اکسیژن به تمام قسمت های بدن برای ما لازم است. خوردن گوشت های بدون چربی، مرغ و ماهی و میوه های خشک به کودکان توصیه می کنیم. سایر ویتامین ها و مواد مدنی هم مانند ویتامین C، E، D و سایر ویتامین های گروه B و منیزیم که نقش بسیار مهمی را در بهبود عملکرد فرزندان تأثیر دارند. پروتئین ها نیز نقش مهمی در ساخت و ترمیم ماهیچه های کودکان دارند. منابع اصلی نیز مانند ماهی، گوشت و محصولات لبنی مانند لوبیا و آجیل هستند. مورد دیگر کربوهیدرات ها هستند که هم انرژی زا و هم برای تأمین انرژی مورد نیاز و منبع مهم تأمین انرژی برای ورزشکاران جوان ما محسوب می شوند. منابع کربوهیدرات ها برنج قهوه ای، غلات حاوی سبوس و میوه و سبزیجات هستند. چربی های سالم و غیر اشباع مانند روغن زیتون، ماهی، آواکادو برای حفظ انرژی پایدار در کودکان ورزشکار نیاز هستند.

رئیس کمیته تغذیه هیئت پزشکی_ورزشی استان سمنان در خصوص تأمین آب بدن کودکان ورزشکار توصیه کرد: موضوعی که خانوداه ها باید به آن توجه کنند، هیدراته بودن بدن کودک است. متأسفانه خیلی از خانواده ها به این موضوع توجه نمی کنند. هر فرد در طول روز باید ۸ تا لیوان آب مصرف کند. این اندازه باتوجه به پیشینیه های پزشکی یک ورزشکار و شرایط فیزیکی، نوع تمرین، مدت تمرین و میزان مصرف مایعات در افراد متفاوت است و خانواده ها باید بیشتر دقت کنند.

خادم در خصوص غذاهای ممنوع برای کودکان ورزشکار تأکید کرد: خانواده ها باید به مصرف قند و شکر و شکلات و آبمیوه های صنعتی کودکان خود دقت کنند. مصرف مواد قندی و شکر باعث پوسیدگی دندان و بلوغ زود رس می شود.

منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn