تاریخ انتشار : شنبه 21 مهر 1403 - 1:19
5 بازدید
کد خبر : 345682

ایران اقدام تروریستی علیه معدنچیان پاکستان را محکوم کرد

ایران اقدام تروریستی علیه معدنچیان پاکستان را محکوم کرد

اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در محکومیت همه اشکال و مظاهر تروریسم و افراطی گری خشن، مقابله موثر با این پدیده شوم را مستلزم همکاری همه کشورها در سطوح منطقه ای و بین المللی دانست. سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن اظهار همدردی با قربانیان و بازماندگان

اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در محکومیت همه اشکال و مظاهر تروریسم و افراطی گری خشن، مقابله موثر با این پدیده شوم را مستلزم همکاری همه کشورها در سطوح منطقه ای و بین المللی دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن اظهار همدردی با قربانیان و بازماندگان این جنایت و ابراز مراتب تسلیت دولت و ملت ایران به دولت و مردم پاکستان، از درگاه خداوند متعال برای درگذشتگان آمرزش و برای مجروحین شفای عاجل طلب کرد.

وزارت خارجه طالبان در بیانیه‌ای حمله مسلحانه افراد ناشناس به کارگران یک معدن زغال سنگ در ایالت بلوچستان پاکستان را محکوم کرد.

بیانیه ضمن درخواست از دولت پاکستان برای جلوگیری از چنین وقایعی، افزود کنسولگری افغانستان در کویته تسهیلات لازم برای انتقال اجساد کارگران افغان جانباخته در این رویداد را به افغانستان فراهم می‌کند.

پلیس پاکستان ساعاتی قبل اعلام کرد که در حمله امروز (جمعه) مردان مسلح به یک معدن کوچک زغال سنگ خصوصی در استان بلوچستان در جنوب غربی پاکستان، حداقل ۲۰ معدنچی کشته و هفت نفر زخمی شدند.

بلوچستان پاکستان منطقه غنی از مواد معدنی با افغانستان و ایران هم مرز است و چندین دهه‌ است که گروه‌های شورشی با اسلام‌آباد مبارزه می‌کنند و می‌گویند که این منطقه سهم آنها را از منابع منطقه‌ای محروم می‌کند.

۲ شهروند چینی که در یک نیروگاه برق کار می‌کردند در انفجاری در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی در شهر جنوبی کراچی در اوایل هفته جاری کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.

ارتش آزادیبخش بلوچ (BLA)، یکی از چندین گروه شورشی که با دولت مبارزه می‌کنند، مسؤولیت این حمله را بر عهده گرفت. پیش از این نیز حمله افراد مسلح به معادن زغال سنگ در بلوچستان جان کارگران را گرفته است.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn