تاریخ انتشار : شنبه 21 مهر 1403 - 4:30
9 بازدید
کد خبر : 345776

دیپلماسی متصل به میدان | دریافت پیام روشن ایران از سوی کشور‌های منطقه

دیپلماسی متصل به میدان | دریافت پیام روشن ایران از سوی کشور‌های منطقه

به گزارش جام جم آنلاین، سید رضا صدرالحسینی درباره اینکه پس از عملیات وعده صادق ۲ شاهد تحرک و اعتماد به نفس بیشتر در ارکان نظام بویژه در دیپلماسی هستیم، یادآور شد: با توجه به ضرورت فعالیت همه دستگاه‌هایی که در حوزه تقویت مقاومت فعال هستند، به نظر می‌سد یکی از ابعاد مهم افزایش تاثیرات

به گزارش جام جم آنلاین، سید رضا صدرالحسینی درباره اینکه پس از عملیات وعده صادق ۲ شاهد تحرک و اعتماد به نفس بیشتر در ارکان نظام بویژه در دیپلماسی هستیم، یادآور شد: با توجه به ضرورت فعالیت همه دستگاه‌هایی که در حوزه تقویت مقاومت فعال هستند، به نظر می‌سد یکی از ابعاد مهم افزایش تاثیرات عملیات وعده صادق ۲ در کنار عملیات بسیار موثر، بزرگ و شجاعانه نماز جمعه تهران که به امامت مقام معظم رهبری و با حضور میلیونی انسان‌های شریف و علاقمند به انقلاب اسلامی برگزار شد؛ فعالیت، سفر‌ها و اقدامات دیپلماتیک است.

 وی با اشاره به اینکه ضلع سوم و موثر حرکت‌های دفاعی، نظامی و فرهنگی موضوعی به نام دیپلماسی متصل به میدان است، ادامه داد: سفر آقای رئیس جمهور بعد از عملیات وعده صادق ۲ به قطر و همچنین سفر‌های هدفمند وزیر خارجه کشورمان به کشور‌های موثر در حوزه منطقه مانند لبنان، سوریه، قطر و عربستان از جمله این فعالیت‌ها محسوب می‌شود.

این تحلیلگر مسائل منطقه خاطرنشان کرد: بعد از عملیات طوفان الاقصی جمهوری اسلامی ایران به دنبال یک آتش‌بس عادلانه و موثر برای حقانیت جبهه مقاومت و خروج رژیم صهیونیستی از فاز نسل‌کشی است و در مقابل رژیم غاصب اسرائیل با توجه به کمک‌های بی‌دریغ نظامی و امنیتی از جانب آمریکا و برخی از کشور‌های اروپایی برای استمرار جنایت در منطقه غرب آسیا و به ویژه در فلسطین، لبنان و سوریه و دست‌اندازی به خاک کشور‌های مختلف و به گفته وزیر دارایی این رژیم عراق، ترکیه و دیگر کشور‌های منطقه و رسیدن به توهم از نیل تا فرات بوده و تلاش می‌کند.

 صدرالحسینی عنوان کرد: بر این اساس ضرورت مشاوره، همفکری و تلاش برای آتش‌بس فوری و عادلانه در مجموعه دستگاه دیپلماسی کاملا احساس شده و سفر‌های اخیر وزیر خارجه در این رابطه قابل تحلیل است.

 وی تاکید کرد: البته در این بین این نکته حائز اهمیت است که رایزنی‌ها و تبیین اظهارات جنگ طلبانه مقامات رژیم اسرائیل توسط مقامات سیاسی کشور مانند رئیس جمهور در ترکمنستان و وزیر خارجه کشورمان در کشور‌های همسایه و منطقه در ارتباط با اهداف صلح طلبانه جمهوری اسلامی بسیار تاثیر گذار و راهگشا خواهد بود.

این تحلیلگر مسائل منطقه درباره اینکه آیا کشور‌های منطقه بعد از عملیات وعده صادق ۲ پیام جمهوری اسلامی را دریافت کرده‌اند؟ به جام جام آنلاین گفت: به نظر می‌رسد با توجه پیام‌هایی که بعد از عملیات وعده صادق ۲ از جانب تعدادی از کشور‌های همسایه به جمهوری اسلامی ایران رسیده است، در حقیقت پیام روشن، شفاف، آشکار و قاطع جمهوری اسلامی به همه کشور‌های منطقه رسیده است و آن‌ها به خوبی این پیام را دریافت کرده‌اند.

صدرالحسینی یادآور شد: به این ترتیب در گفتگو‌ها هیچ صحبت، سوال و ابهامی در مورد اقدام قاطع و سنگین جمهوری اسلامی ایران در مقابله با حرکت احتمالی رژیم صهیونیستی بعد از وعده صادق۲ وجود ندارد.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn