تاریخ انتشار : شنبه 21 مهر 1403 - 13:16
9 بازدید
کد خبر : 346157

فصل سرما، احتمال شیوع بیماری آنفلوانزا را افزایش می دهد

فصل سرما، احتمال شیوع بیماری آنفلوانزا را افزایش می دهد

جامعه ورزشی آفتاب نو: کد خبر: ۲۷۰۶۹۸ تاریخ انتشار: شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ – ۰۶:۵۶ دکتر زهرا نهبندانی  افزود: برخی از مراجعین با علایم سرماخوردگی، آلرژی، عطسه و سرفه مراجعه می‌کنند، اما در هیچ کدام از آنها ویروس آنفلوآنزا شناسایی نشده است. وی با اشاره به اینکه هرساله با شروع فصل پاییز و سرد شدن

جامعه ورزشی آفتاب نو:

کد خبر: ۲۷۰۶۹۸

تاریخ انتشار: شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ – ۰۶:۵۶

دکتر زهرا نهبندانی  افزود: برخی از مراجعین با علایم سرماخوردگی، آلرژی، عطسه و سرفه مراجعه می‌کنند، اما در هیچ کدام از آنها ویروس آنفلوآنزا شناسایی نشده است.

وی با اشاره به اینکه هرساله با شروع فصل پاییز و سرد شدن هوا، بیماری‌های تنفسی به ویژه آنفلوآنزا شیوع پیدا می‌کنند، اظهار کرد: تمهیدات دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای پیشگیری از آنفلوآنزا از طریق تشدید مراقبت های مرزی، هماهنگی و مکاتبات با آموزش و پرورش و سایر ادارات، پیش بینی تامین داروهای مورد نیاز و توزیع واکسن در سطح جامعه در حال پیگیری است.

دکتر نهبندانی تاکید کرد: به منظور پیشگیری از بیماریهای تنفسی و آنفلوآنزا، گروه‌های پرخطر، کودکان زیر دو سال، مادران باردار و سالمندان از حضور در تجمعات خودداری کنند و اگر ناچار به حضور در تجمعات هستند، حتما از ماسک استفاده کرده، مایعات فراوان مصرف کنند و دست‌های خود را مرتب شست‌وشو دهند.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد توصیه کرد: افراد مبتلا در صورت بروز تب از درمان‌های رایج کاهش تب استفاده کنند تا دوره بیماری طی شود و در صورت تشدید بیماری حتما به مراکز درمان مراجعه کنند.

دکتر نهبندانی ادامه داد: دانش‌آموزان در صورت داشتن علایم بیماری از رفتن به محل تحصیل خودداری کنند و اولیای این دانش‌آموزان برای رفتن به مدرسه سخت‌گیری نکنند.

وی گفت: در مدارس به خصوص مدارس ابتدایی و مهد کودک‌ها حتما در ساعات بین کلاس‌‎ها برای تعویض هوای کلاس در و پنجره ها را باز کنند و در خوابگاه‌ها برای افراد مبتلا به ویروس فضای جداگانه در نظر گرفته شده و با جداسازی افراد مبتلا از شیوع بیماری جلوگیری شود.

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn