تاریخ انتشار : شنبه 21 مهر 1403 - 14:06
9 بازدید
کد خبر : 346203

پزشکیان: دانشگاهیان برای حل مشکلات اقدام کنند

پزشکیان: دانشگاهیان برای حل مشکلات اقدام کنند

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور صبح امروز، شنبه، در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها که در محل دانشگاه تهران برگزار شد، در جایگاه سخنرانی قرار گرفت که با اعتراض برخی از دانشجویان همراه شد و خواستار زمان برای سخن با رئیس‌جمهور شدند و پزشکیان اجازه داد یکی از دانشجویان پیش

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور صبح امروز، شنبه، در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها که در محل دانشگاه تهران برگزار شد، در جایگاه سخنرانی قرار گرفت که با اعتراض برخی از دانشجویان همراه شد و خواستار زمان برای سخن با رئیس‌جمهور شدند و پزشکیان اجازه داد یکی از دانشجویان پیش از سخنرانی وی به‌عنوان نماینده تشکل‌های دانشجویی سخنانش را بیان کند.

پس از سخنان این دانشجو، رئیس جمهور طی سخنانی بیان کرد: امید ما به آیندۀ کشور با دانشگاه و دانشگاهیان است؛ البته که دیگر گروه‌های جامعه نیز آینده را رقم خواهند زد.

وی رسالت دانشگاهیان را قرار دادن کشور در قلۀ علم دانست و افزود: بنده زمان دانشجویی تصور می‌کردم که ما باید خودمان مشکلات مردم‌مان را حل کنیم. امروز نیز نه برای پست و مقام اینجا هستم بلکه باید تلاش کنیم و مسائل و مشکلات مردم را حل کنیم. ما به‌دنبال پول،‌ اسم، مقام و پست نیستیم.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: ما از دانشجویان و اساتید انتظار داریم مشکلات کشور را گره‌گشایی کنند، کسی که انگیزه دارد می‌تواند این مهم را انجام دهد، رسیدن به چشم‌انداز با شعار شدنی نیست و بلکه باید اقدام کرد. من اگر توان، علم و مهارتی دارم متعلق به جامعۀ ماست و باید تلاش کنم که مردم‌مان مشکلات را پشت‌سر بگذارند و از کسی کم‌تر نباشند.

پزشکیان با تصریح به “علت اینکه ما بر وفاق تأکید داریم باور به تعالیم قرآن و احادیث است.”، گفت: اگر هر جناح و گروهی حرف درست را بیاورد، ما موظفیم که بپذیریم و مقابل او مقاومت نکنیم. باید بهترین مسیر را برای حل مشکلات کشور پیدا کنیم و در دنیا تجارب زیادی وجود دارد.

وی در واکنش به یکی از حضّار که میان سخنان وی اظهارنظر می‌کرد، ضمن استماع مطالبش ابراز کرد: وقتی کسی نمی‌تواند وقت را مراعات کند، یعنی هنوز به این فهم نرسیده‌ایم که باید چارچوب‌ها را مراعات کنیم. جلسۀ امروز ما افتتاحیۀ سال تحصیلی است و درباره مشکلات کارمندان به وقت دیگری نیاز داریم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: عزیزان باید بتوانیم حرف یکدیگر را بشنویم؛ اگر کسی مشکلی دارد، جلسه می‌گذاریم و پیش می‌بریم ولی نباید نظم را برهم زد و میان سخنرانی، اظهارنظر کرد.

پزشکیان گفت: هر استاد دانشگاه می‌تواند یک مشکل را حل کند؛ لازم است که برای حل مشکلات‌مان با اساتید قرارداد ببندیم تا مسائل را حل کنند. بنده تجربۀ این را در زمان ریاست بر دانشگاه و دوران وزارت دارم. نیاز است که در کلاس‌های درسی، پروژۀ عملی هم داشته باشیم و دانشجویان به‌صورت عملی، مهارت‌آموزی داشته باشند.

وی در ادامۀ سخنان خود بیان کرد: در دانشگاه‌ها نیاز به مهارت‌آموزی داریم؛ نباید این‌طور عمل شود که وقتی یک دانشجو دوران تحصیلی را طی می‌کند، نتواند برای حل مشکلات قدمی بردارد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: ما در برنامۀ خود داریم تا چهار عنوان عدالت، روابط بین‌بخشی، مشارکت و تکنولوژی را به یکدیگر متصل کنیم تا بتوانیم به حل مشکلات کشور و مردم کمک کرده باشیم.

پزشکیان گفت: تأکید می‌کنم که باید هوای اساتید، دانشجویان و نخبگان را داشته باشیم و از این عزیزان حمایت کنیم تا بمانند و برای حل مشکلات قدم بردارند. هر کاری که از دست ما بربیاید، برای اصلاح و تعالی وضعیت زندگی‌شان خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: من از گفت‌وگو باکی ندارم و نمی‌ترسم؛ فرصت بگذارید و با دانشجویان و اساتید سخن بگوییم، حرف منطقی را با جان و دل می‌پذیریم و توان‌مان را می‌گوییم و قصد نداریم به کسی ظلم کنیم. هدف ما، رسیدن به چشم‌انداز است. رهبری معظم انقلاب عزت و سربلندی کشور را مطالبه دارند و ما هم قدر نخبگان را می‌دانیم.

انتهای پیام/+

منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn