تاریخ انتشار : شنبه 21 مهر 1403 - 14:30
10 بازدید
کد خبر : 346232

حل معمای ۵۰۰ ساله محل دفن پیکر کریستف کلمب

حل معمای ۵۰۰ ساله محل دفن پیکر کریستف کلمب

دانشمندان بالاخره توانستند معمای ۵۰۰ ساله محل دفن پیکر کریستف کلمب را حل کنند. آن‌ها سال‌ها روی تحلیل DNA استخوان‌های انسانی کشف‌شده در کلیسای جامع سویا در اسپانیا کار کردند و اکنون با اطمینان کامل اعلام کرده‌اند که این استخوان‌ها متعلق به کلمب هستند. در طی دو دهه گذشته، متخصصان DNA این نمونه‌ها را با

دانشمندان بالاخره توانستند معمای ۵۰۰ ساله محل دفن پیکر کریستف کلمب را حل کنند.

آن‌ها سال‌ها روی تحلیل DNA استخوان‌های انسانی کشف‌شده در کلیسای جامع سویا در اسپانیا کار کردند و اکنون با اطمینان کامل اعلام کرده‌اند که این استخوان‌ها متعلق به کلمب هستند.

در طی دو دهه گذشته، متخصصان DNA این نمونه‌ها را با DNA بستگان و نوادگان کریستف کلمب مقایسه کردند و این بررسی‌ها منجر به کشف بزرگی شد.

پس از مرگ کلمب در سال ۱۵۰۶، پیکر او چندین بار جابجا شده و برخی از افراد ادعا می‌کردند که او در جمهوری دومینیکن دفن شده است.

اظهارات ضد و نقیض در این باره باعث شد که ماموریتی برای جستجوی پیکر کلمب آغاز شود.

میگل لورنت، دانشمندی که رهبری این تحقیقات را برعهده داشته، اعلام کرده که اعضای تیم تحقیقاتی با کمک فناوری‌های جدید توانسته‌اند ثابت کنند که بقایای پیداشده در سویا متعلق به کریستف کلمب است.

پیش از این هم دانشمندان معتقد بودند که مقبره داخل کلیسای جامع سویا محل دفن کلمب است، اما در سال ۲۰۰۳ بود که لورنت و تاریخ‌شناس مارسیال کاسترو توانستند آن را باز کنند.

بررسی استخوان‌های بستگان کلمب کمک زیادی به شناسایی پیکر او کرد.

همیشه میان کارشناسان این بحث بوده که آیا کلمب واقعاً ایتالیایی بوده یا نه و با پیشرفت علم DNA این موضوع هم بررسی شده است.

بعضی‌ها مطمئن هستند که او در شهر جنوا در ایتالیا به دنیا آمده، در حالی که برخی دیگر معتقدند او لهستانی یا اسپانیایی بوده است.

حتی شایعاتی در این باره وجود دارد که ممکن است کلمب اسکاتلندی، کاتالانی یا یهودی بوده باشد.

اما قرار است که همه این مسائل در مستندی به نام «DNA کلمب: منشأ واقعی» که از تلویزیون اسپانیا پخش خواهد شد، روشن شود.

میگل لورنت، محقق اصلی این پژوهش، نتایج نهایی را هنوز اعلام نکرده، اما به گفته او نظریه‌هایی مبنی بر اینکه بقایای موجود در سویا متعلق به کلمب است، تأیید شده‌اند و می توان گفت که نتایج این تحقیقات کاملاً قابل اطمینان هستند.

کریستف کلمب که بود؟

کلمب یک کاشف ایتالیایی بود که تصمیم گرفت مسیر مستقیمی از اروپا به آسیا پیدا کند.

او توانست پادشاهان اسپانیایی، فرناندو و ایزابلا را راضی کند که از سفر اکتشافی‌اش حمایت کنند و در سال ۱۴۹۲ همراه با خدمه‌اش با سه کشتی به سفر دریایی رفت.

کلمب به خاطر شروع اکتشافات اروپایی در قاره آمریکا معروف است که این اکتشافات باعث افزایش تجارت مواد غذایی و سایر منابع در سراسر جهان شدند.

اگرچه کلمب به عنوان کاشفی بزرگ شناخته می‌شود، منتقدان معتقدند که اقدامات او منجر به آغاز تجارت برده‌ها و کشتار و بهره‌برداری از مردم بومی شده است.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn