تاریخ انتشار : شنبه 21 مهر 1403 - 14:33
10 بازدید
کد خبر : 346235

۸ گام برای تغذیه سالم در محل کار

۸ گام برای تغذیه سالم در محل کار

جامعه ورزشی آفتاب نو: کد خبر: ۲۷۰۶۹۶ تاریخ انتشار: شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ – ۰۵:۵۶ به گزارش بهداشت نیوز، در تایید این موضوع آمارهای پزشکی نیز شیوع بالایی از موارد ابتلا به بیماری هایی مثل چاقی، دیابت، بیماری های قلب و عروق و انواع سرطان را در گروه های جمعیتی مختلف نشان می دهد؛ با

جامعه ورزشی آفتاب نو:

کد خبر: ۲۷۰۶۹۶

تاریخ انتشار: شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ – ۰۵:۵۶

به گزارش بهداشت نیوز، در تایید این موضوع آمارهای پزشکی نیز شیوع بالایی از موارد ابتلا به بیماری هایی مثل چاقی، دیابت، بیماری های قلب و عروق و انواع سرطان را در گروه های جمعیتی مختلف نشان می دهد؛ با این حال قبل از ایجاد هرگونه مشکل جدی، تنها با کمی دقت و صرف وقت در کنار شغل و کار روزانه می توان اصلاحاتی نیز در شیوه زندگی ایجاد کرد.

برای این منظور پیشنهاد می شود:

در برنامه روزانه خود فرصتی برای فعالیت بدنی، ورزش و یا پیاده روی پیدا کنید.

روز خود را با یک لیوان شیر همراه با دو عدد خرما یا یک قاشق چایخوری عسل شروع کنید؛ همچنین می توان روز خود را با خوردن یک عدد میوه مثل سیب یا موز شروع کنید.

صبحانه را به شکل یک لقمه یا ساندویج کوچک با ترکیباتی مانند نان پنیر و گردو، نان پنیر گوجه فرنگی و خیار، نان کره و عسل و موارد مشابه تهیه و همراه خود به محل کار ببرید.

میان وعده ها نقش مهمی در تامین درصدی از نیاز غذایی روزانه دارد، برای این منظور همیشه چند عدد میوه تازه مانند سیب، موز و نارنگی که خوردن آنها راحت است، از شب قبل بشویید و در محل کار به همراه داشته باشید.

انتخاب دیگر برای میان وعده در محل کار استفاده از میوه های خشک و مغزها مانند کشمش، توت خشک، خرمای خشک، گردو و پسته است که آماده سازی و مصرف آنها شاید حتی راحت تر از میوه تازه باشد.

یکی از مشکلات افراد پرمشغله وعده ناهار است که اغب امکان و یا فرصت کافی برای صرف یک غذای سالم و مناسب وجود ندارد، بنابراین توصیه می شود که در یک فاصله زمانی مشخص به عنوان مثال بین ساعت۱۲تا ۲ بعدازظهر، فرصتی را حتی کوتاه برای صرف ناهار به خود اختصاص دهید.

می توان در وعده ناهار از ساندویج های ساده و سالم خانگی که از شب قبل آماده شده و در یخچال قرار داده شده است، استفاده کنید.

در کنار ناهار مصرف مقداری سالاد توصیه می شود؛ برای این منظور می توان در یک نایلون چند برگ کاهو، یک عدد هویج، گوجه فرنگی و خیار را به همراه داشت و در زمان صرف ناهار بدون نیاز به خرد کردن، میل کرد.

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn