تاریخ انتشار : شنبه 21 مهر 1403 - 15:53
6 بازدید
کد خبر : 346318

سلامت روان درست به اندازه سلامت جسمی اهمیت دارد

سلامت روان درست به اندازه سلامت جسمی اهمیت دارد

جامعه ورزشی آفتاب نو: کد خبر: ۲۷۰۷۱۳ تاریخ انتشار: شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ – ۱۲:۱۲ به گزارش بهداشت نیوز، مدیر مرکز مشاوره مبتنی بر سبک زندگی اسلامی ایرانی در مصاحبه ای با مفدا زنجان به مناسبت هفته سلامت روان ضمن تبریک این هفته به تشریح عملکرد شش ماهه این مرکز پرداخت. دکتر زهرا حیدری مدیر

جامعه ورزشی آفتاب نو:

کد خبر: ۲۷۰۷۱۳

تاریخ انتشار: شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ – ۱۲:۱۲

به گزارش بهداشت نیوز، مدیر مرکز مشاوره مبتنی بر سبک زندگی اسلامی ایرانی در مصاحبه ای با مفدا زنجان به مناسبت هفته سلامت روان ضمن تبریک این هفته به تشریح عملکرد شش ماهه این مرکز پرداخت.

دکتر زهرا حیدری مدیر مرکز مشاوره مبتنی بر سبک زندگی اسلامی ایرانی ضمن تبریک فرا رسیدن روز جهانی سلامت روان با شعار در” اولویت بخشیدن به سلامت روان در محیط کار” به همه تلاشگران این عرصه گفت: سلامت روان درست به اندازه سلامت جسمی اهمیت دارد. این به ما امکان می دهد تا احساسات خود را درک و مدیریت کنیم، با استرس کنار بیاییم، روابط سالم برقرار کنیم و در جامعه مشارکت داشته باشیم. در همین راستا از ۱۸ تا ۲۴ مهر ماه (هفته سلامت روان) در حال برگزاری چندین کارگاه و سمینار با گروه هدف اساتید مشاور و اعضای هیات علمی، اعضای هیات رئیسه، معاونان و مدیران، خانواده دانشجویان، دستیاران و همتایاران سلامت روان و همچنین کارگاههای توانمند سازی ناظم و ناظمه ها و سرپرستان دانشجویی با عنوان آشناسازی با خطاهای شناختی هستیم. امیدوارم بتوانیم نقش موثری در ارتقا سلامت روان جامعه به ویژه دانشجویان عزیز داشته باشیم.

دکتر حیدری با تشریح عملکرد شش ماهه این مرکز افزود: در طی شش ماه گذشته ۱۳ کارگاه آموزشی با عناوین مختلف پیشگیری از اعتیاد، پیشگیری از رفتار های خود آسیب رسان، تاثیر سوء مصرف ماری جوانا بر سیستم زیستی و رفتاری مصرف کنندگان، افسردگی و .. برای بیش از ۵۰۰ نفر از دانشجویان برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری جلسه مصاحبه روسای ادارات زیرمجموعه مرکز مشاوره مبتنی بر سبک زندگی اسلامی-ایرانی توسط کمیته ارزیابی صلاحیت (مسئول محترم نهاد و معاون فرهنگی و دو مدیر گروه روانپزشکی و روانشناسی و مدیر مزکز مشاوره) و برگزاری جلسه هم اندیشی سه معاونت در راستای پیگیری کمبود نیروی روانپزشک روانشناس و مددکار نیز از دیگر اقدامات این مرکز در جهت افزایش نیروی مورد نیاز مرکز مشاوره بوده است.

مدیر مرکز مشاوره با اشاره به اتمام تکمیل پیگیری تلفنی غربالگری سلامت روان دانشجویان خود آسیب رسان ناشی از غربال گری و پیگیری تلفنی افت تحصیلی ترم اخیر گفت: این مرکز ضمن غربالگری سلامت روان دانشجویان ایرانی دانشگاه در خصوص دانشجویان بین الملل نیز اقداماتی از جمله برگزاری وبینار کشوری برنامه ریزی درسی به زبان اصلی جهت دانشجویان جدیدالورود و همچنین پیگیری غربالگری دانشجویان بین الملل داشته است.

دکتر حیدری در ادامه یادآور شد: جذب همتایاران سلامت روان جدید و مصاحبه و ساماندهی آنان، اتمام کتابچه مددکاری و تکمیل پروتکل مداخلات مددکاری و ارسال به وزارت بهداشت، تشکیل کانال هماهنگی با مسئول اساتید مشاور و برگزاری کارگاه هایی جهت دانشجویان، اساتید و کارکنان مرکز از دیگر اقدامات این مرکز بوده است.

این مقام مسئول در خصوص برنامه های ویژه دانشجویان نورود دانشگاه به خبرنگار ما گفت: نشست ویژه با خانواده دانشجویان جدیدالورود در خصوص نقش خانواده در پیشگیری از افت تحصیلی و سلسله جلسات توجیهی و آشنایی با مجموعه خدمات و انتظارات مرکز مشاوره و سلامت روان دانشگاه از برنامه های این مرکز برای دانشجویان نوورد است.

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn