تاریخ انتشار : شنبه 21 مهر 1403 - 16:41
14 بازدید
کد خبر : 346360

اختلاف آمریکایی – صهیونی در مواجه با مرجعیت عراق / قرابت مرجعیت عراق و جبهه مقاومت که دیده نمی شد

اختلاف آمریکایی – صهیونی در مواجه با مرجعیت عراق / قرابت مرجعیت عراق و جبهه مقاومت که دیده نمی شد

تیتر کوتاه بررسی می کند: کدخبر: ۱۲۴۲۰۰ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ ۱۶:۳۰ سیاست الینا رومانوسکی سفیر آمریکا در بغداد با تمجید از آیت الله سیستانی گفته است ، ایشان صدای قاطع و تاثیرگذار در حفظ امنیت خاورمیانه هستند و ما هرگونه اقدام برای هدف گرفتن ایشان را مردود می‌دانیم. چندی پیش بود که رسانه صهیونیستی ترور

تیتر کوتاه بررسی می کند:

الینا رومانوسکی سفیر آمریکا در بغداد با تمجید از آیت الله سیستانی گفته است ، ایشان صدای قاطع و تاثیرگذار در حفظ امنیت خاورمیانه هستند و ما هرگونه اقدام برای هدف گرفتن ایشان را مردود می‌دانیم.

اختلاف آمریکایی - صهیونی در مواجه با مرجعیت عراق / قرابت مرجعیت عراق و جبهه مقاومت که دیده نمی شد


چندی پیش بود که رسانه صهیونیستی ترور آلارم با انتشار تصویر مرجع اعلی عراق عنوان کرد ؛ آیت الله سید علی سیستانی در لیست ترور رژیم صهیونیستی قرار گرفته است . این اعلام نظر با واکنش تند رهبران عراق اعم از دولتی ها و غیر دولتی ها قرار گرفت تا جایی که منجر به واکنش سفارت آمریکا در این کشور شد.

سفارت دولت آمریکا که این اقدام صهیون ها را خلاف برنامه ها و مصالح خود در عراق می داند با بیانیه تندی به این رسانه صهیونیستی واکنش نشان داد و اعلام کرد: آیت الله العظمی سیستانی، شخصیت دینی برجسته‌ای است که از احترام بالایی در جامعه برخوردار است و آمریکا این مرجع دینی را صدایی قاطع و تاثیرگذار در ارتقای امنیت بیشتر منطقه می‌داند.به گزارش تیتر کوتاه ، دو نظریه در این واقعه قابل تصور است ، نظریه اول اینکه این اقدام یک اقدام خودسرانه ای بوده است که بدون هماهنگی با آمریکایی ها انجام شده است و واکنش سریع آنها را در پی داشته است.

نظریه دوم این است که ، کارشناسان اطلاعاتی آمریکا بعد از بیانیه مقتدرانه مرجعیت عراق در پی شهادت سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله به این نتیجه رسیدند که باید مرجعیت عراق را با عواقب حمایت خود از جبهه مقاومت آگاه سازند که برخوردهای از درون عراق با این حرکت آنها را متوجه کرد که در تحلیل های خود مثل همیشه دچار اشتباه شدند و این حرکت آنها بیشتر باعث نزدیک شدن مرجعیت عراق با جبهه مقاومت شد، جبهه ای که آنها فکر می کردند قرابتی با مرجعیت عراق ندارد و حالا مشخص شد کاملا در اشتباه بودند.





منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn