تاریخ انتشار : شنبه 21 مهر 1403 - 17:57
11 بازدید
کد خبر : 346435

چه زمانی باید کودک خود را برای اولین بار به دندانپزشک ببرید؟

چه زمانی باید کودک خود را برای اولین بار به دندانپزشک ببرید؟

جامعه ورزشی آفتاب نو: کد خبر: ۲۷۰۷۱۱ تاریخ انتشار: شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ – ۱۲:۰۹ به گزارش بهداشت نیوز، ناهید فیضی مدیر گروه سلامت بهداشت دهان و دندان، بهترین زمان برای اولین ویزیت دندان پزشکی این گونه بیان کرد. بهترین زمان برای اولین ویزیت دندانپزشکی، حداکثر بین ۶ تا ۱۲ ماهگی و یا همزمان با

جامعه ورزشی آفتاب نو:

کد خبر: ۲۷۰۷۱۱

تاریخ انتشار: شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ – ۱۲:۰۹

به گزارش بهداشت نیوز، ناهید فیضی مدیر گروه سلامت بهداشت دهان و دندان، بهترین زمان برای اولین ویزیت دندان پزشکی این گونه بیان کرد.

بهترین زمان برای اولین ویزیت دندانپزشکی، حداکثر بین ۶ تا ۱۲ ماهگی و یا همزمان با رویش اولین دندان شیری کودک است. در این ویزیت، دندانپزشک به شما آموزش می‌دهد که چگونه از دندان‌های کودک خود مراقبت کنید و از بروز مشکلات احتمالی مانند پوسیدگی دندان پیشگیری کنید.

چه اتفاقی در اولین ویزیت می‌افتد؟

در اولین ویزیت، دندانپزشک به آرامی دندان‌ها و لثه‌های کودک را معاینه می‌کند و در صورت لزوم، عکس‌برداری دندان انجام می‌دهد. همچنین، دندانپزشک به شما توصیه‌هایی در مورد تغذیه و بهداشت دهان و دندان کودک ارائه خواهد داد.

چرا دندان‌های شیری مهم هستند؟

ممکن است فکر کنید که از آنجایی که دندان‌های شیری می‌افتند، نیازی به مراقبت از آن‌ها نیست. اما این تصور اشتباه است. دندان‌های شیری نقش مهمی در جویدن غذا، تکلم درست و حفظ فضای برای رویش دندان‌های دائمی دارند.

چگونه کودک خود را برای ویزیت آماده کنیم؟

برای اینکه کودک شما از اولین ویزیت دندانپزشکی لذت ببرد، می‌توانید نکات زیر را رعایت کنید:

به کودک خود بگویید که دندانپزشک دوست اوست و به او کمک می‌کند تا دندان‌هایش سالم بماند. از کلمات منفی مانند “درد” و “آمپول” استفاده نکنید.

فواصل زمانی بین ویزیت‌های دندانپزشکی چقدر باید باشد؟

فاصله بین ویزیت‌های دندانپزشکی به عوامل مختلفی مانند سن کودک، وضعیت سلامت دهان و دندان او و توصیه‌های دندانپزشک بستگی دارد. به طور معمول، هر ۶ ماه یکبار ویزیت دندانپزشکی توصیه می‌شود.

اولین ویزیت دندانپزشکی کودک گامی مهم در جهت حفظ سلامت دهان و دندان او است. با مراجعه به موقع به دندانپزشک، می‌توانید از بروز مشکلات جدی در آینده جلوگیری کنید

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn