تاریخ انتشار : شنبه 21 مهر 1403 - 20:02
10 بازدید
کد خبر : 346552

آمادگی ایجاد کریدور هوایی برای کمک به لبنان را داریم

آمادگی ایجاد کریدور هوایی برای کمک به لبنان را داریم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در نشست خبری خود در سفارت ایران در بیروت‌ گفت: شهادت شهید سیدحسن نصرالله و شهید اسماعیل هنیه و تمامی شهدای مقاومت را به خانواده عزیزشان، به ملت لبنان و فلسطین تسلیت عرض می‌کنم. وی افزود: من در این سفر عازم شرکت در

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در نشست خبری خود در سفارت ایران در بیروت‌ گفت: شهادت شهید سیدحسن نصرالله و شهید اسماعیل هنیه و تمامی شهدای مقاومت را به خانواده عزیزشان، به ملت لبنان و فلسطین تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: من در این سفر عازم شرکت در مراسم IPU در ژنو بودم اما قبل از آن به بیروت آمدم تا پیام رهبر انقلاب و مردم عزیز ایران را به شما مردم عزیز لبنان برسانم که بگویم ما همیشه و به‌ویژه در روزهای سخت همچون امروز در کنار شما هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: وقتی از لبنان به ژنو رفتم در آن نشست پیام مظلومیت و اقتدار ملت لبنان و فلسطین را به همه دنیا منعکس خواهم کرد.

قالیباف اظهار کرد: ملاقاتی با آقای میقاتی رئیس دولت و آقای نبی بری رئیس مجلس لبنان داشتم، همچنین یک نشست مفصلی با رؤسای گروه‌های سیاسی، مجاهدین و نمایندگان سیاسی داشتم.

وی عنوان کرد: یک بازدید هم از آخرین محل بمباران ضاحیه لبنان داشتم که با مردم آنجا گفت‌وگو و از آن محل بازدید کردم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در مذاکرات دو نکته مهم وجود داشت؛ از جمله این نکات موضوع چگونگی رسیدگی به مشکلات و مسائل مجروحان و رسیدگی به آوارگان بود چراکه بیش از یک میلیون نفر در اثر بمباران‌ها و تعارضات بی‌خانمان و جابجا شدند. ما با دولت لبنان صحبت و اعلام کردیم که جمهوری اسلامی ایران و مردم ما آمادگی دارند که با فراهم کردن مسیر کریدور هوایی به بیروت فرصتی فراهم شود تا زیر نظر دولت لبنان فرصت خوبی برای رسیدگی به مشکلات مردم آسیب دیده از بحران‌ها ایجاد شود.
قالیباف مطرح کرد: در حوزه مسائل سیاسی نیز با صحبت‌هایی که شد قرار بر این است آن تصمیمی که ملت و دولت لبنان و مقاومت بگیرند، جمهوری اسلامی از تصمیم آنها حمایت خواهند کرد.

وی گفت: بسیار خوشحالم که به مردم عزیز ایران و همه امت اسلامی بگویم که در این چند ساعتی که در لبنان بودم و با گروه‌های مختلف از جمله مقاومت، جریانات سیاسی و مسئولان صحبت کردم، آن‌چیزی که من دیدم استحکام مقاومت، روحیه سلحشوری مردم لبنان با هر دین، مذهب و گرایشی بود و این اتحاد ملی و استحکام مقاومت بدون شک سند افتخار و پیروز در عرصه میدان و مسائل سیاسی است. برای امت اسلامی به ویژه مردم لبنان و فلسطین آرزوی سلامتی توام با شادابی، نشاط، پیروزی و موفقیت دارم.

انتهای پیام/

منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn