تاریخ انتشار : شنبه 21 مهر 1403 - 22:13
11 بازدید
کد خبر : 346653

انتظار ۲۰۰ ساله برای خانه‌دارشدن

انتظار ۲۰۰ ساله برای خانه‌دارشدن

درحالی‌که گرانی مسکن باعث کوچ برخی از شهروندان از پایتخت شده است، معاون شهردار تهران می‌گوید که ۵۰۰۰۰ واحد مسکونی در تهران ساخته‌ایم. بر اساس گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت مسکن در تهران به ۸۸.۵ میلیون تومان رسیده و با این قیمت دوره انتظار برای خانه‌دار شدن یک خانواده تهرانی برای یک واحد مسکونی ۱۰۰

درحالی‌که گرانی مسکن باعث کوچ برخی از شهروندان از پایتخت شده است، معاون شهردار تهران می‌گوید که ۵۰۰۰۰ واحد مسکونی در تهران ساخته‌ایم.

بر اساس گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت مسکن در تهران به ۸۸.۵ میلیون تومان رسیده و با این قیمت دوره انتظار برای خانه‌دار شدن یک خانواده تهرانی برای یک واحد مسکونی ۱۰۰ متری ۲۰۰ سال است.معاون شهرسازی و معماری شهر تهران حمیدرضا صارمی در خصوص رفع مشکل مسکن در تهران به خبرنگار فارس می‌گوید که «۵۰ هزار واحد مسکونی را در بافت فرسوده با همکاری مردم ساخته‌ایم» و در آبان رونمایی می‌شود.

افزایش نرخ تورم و نبود ثبات قیمت در بازار مسکن و اجاره‌بها در سال‌های اخیر باعث شده که مردم از مرکز و بالای شهر به پایین و حاشیه شهر کوچ کنند.شهرداری در ۳ سال گذشته تصمیم گرفت با ایجاد قرارگاه مسکن موانع موجود را برطرف کند و در این زمینه ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در پایتخت آغاز شد.معاون شهردار تهران با بیان اینکه به دنبال احداث مسکن استطاعت‌پذیر هستیم به فارس می‌گوید که برای ساخت‌وساز در تهران به‌خصوص در بافت فرسوده یک‌طبقه اضافه می‌دهیم و عوارض صدور پروانه را هم رایگان کرد‌ه‌ایم و به‌زودی بسیاری از واحدهای ساخته شده را تحویل داده خواهیم داد..

انتظار ۲۰۰ ساله برای خانه‌دارشدن

بد مسکنی، پدیده‌ ناگوار اجتماعی‌ است که در سال‌های اخیر به نقطه‌ اوج خود رسیده است. برخی افراد از پس هزینه‌های زندگی در تهران بر نمی‌آیند و خانواده‌های خود را به شهرستان برده و خودشان برای کار در تهران می‌مانند و شب‌ها در صندلی عقب ماشین می‌خوابند و یا یک‌تخت روی یک پشت‌بام اجاره می‌کنند.

انتظار ۲۰۰ ساله برای خانه‌دارشدن

کارشناس مسکن رضا تقوی می‌گوید که «شهرداری نباید در مسکن‌سازی ورود کنند» چرا که باعث افزایش نرخ می‌شود. کارشناس شهری علی رضاپور با بیان اینکه در تهران باید سالانه ۱۸۰ هزار واحد مسکونی ساخته شود، می‌گوید که شهرداری با مشارکت بخش خصوصی پروژه‌هایی را تعریف کرده است تا از محل درآمدی که برای شهرداری ایجاد می‌شود، خدمات اجتماعی و مسکن معوض را در مسیر بازآفرینی بافت فرسوده ارائه کند تا اقشار کم‌درآمد هم خانه‌دار شوند.  درحالی‌که قیمت هر متر مسکن در تهران، بیش از ۷ برابر حداقل دستمزد یک کارگر است، کارشناسان می‌گویند که  باید سازمان‌ها و نهادها زمین‌های ذخیره و بلااستفاده خود را به امر مسکن‌سازی اختصاص دهند و دولت هم با دادن وام‌های کم‌بهره هزینه تمام شده قیمت خانه در تهران کاهش دهد.

فارس

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn