تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مهر 1403 - 10:57
7 بازدید
کد خبر : 347200

گلهای رونده و زیبا مناسب برا بالکن کوچک / به اینا باشه تا آسمون میرن روی خدا رو ببوسن

گلهای رونده و زیبا مناسب برا بالکن کوچک / به اینا باشه تا آسمون میرن روی خدا رو ببوسن

شایانیوز- گیاهان آپارتمانی میتونن با قرار گرفتنشون در هر فضایی به اون چنان زیبایی و زینتی ببخشن که حد و حساب نداره چرا که اصلا خاصیت این زیبارویان همینه و انگار خدا اون ها رو خلق کرده که هر چی زشتی توی جهان هست رو بشورن و ببرن و در این بین حتی براشون پارتی بازی

شایانیوز- گیاهان آپارتمانی میتونن با قرار گرفتنشون در هر فضایی به اون چنان زیبایی و زینتی ببخشن که حد و حساب نداره چرا که اصلا خاصیت این زیبارویان همینه و انگار خدا اون ها رو خلق کرده که هر چی زشتی توی جهان هست رو بشورن و ببرن و در این بین حتی براشون پارتی بازی هم کرده و به قدری بهشون تنوع داده که دست شما توی انتخاب از بین اون ها بسیار بازه و با این حساب هر سلیقه ای که داشته باشید میتونید گیاه مناسب خودتون رو برای نگهداری پیدا کرده و به سراغش برید مثلا میتونید در صورتی که میخواهید یه فضای رنگارنگ و شاد در خونه ایجاد کنید به سراغ گیاهان با برگ رنگی برید که به دلیل برخورداری از رنگ های زیبا و خاص میتونن علاوه بر این که چیدمان و دکور خونه رو خاص و شیک و پیک جلوه بدن همچنین میتونن توی روحیه ی شما هم تاثیر مثبت بذارن.

البته که شما باید موقع انتخاب گل و گیاه برای خونه به یه سری شرایط خاص توجه داشته باشید و بعد به سراغ انتخاب برید یعنی باید شرایط گیاه با شرایط فضا و  محیطی که میخواهید اون رو در اونجا نگهداری کنید مچ باشه به عنوان مثال در صورتی که فضا نور کم داره گیاهانی که نیاز زیاد به نور ندارن رو باید انتخاب کنید و یا مثلا در صورتی که از  اون دسته از افراد هستید که یه گیاه برای خونتون میخواهید که چنئدین سال برتون عمر کنه نباید به سراغ گل و گیاه فصلی برید بلکه باید اون دسته از گیاهان آپارتمانی همیشه سبز رو انتخاب کنید که توی سرما و گرما کنار شما میمونن و زینت بخش خونتون خواهند بود. حالا در راستای مچ بودن شرایط گیاه و فضا خیلی ها برای زیباسازی بالکن خونشون به سراغ گیاهانی هستن که با این فضا همخونی داشته باشن که خب ما برای این دسته از دوستان میخواهیم تعدادی از گیاهان رونده مناسب بالکن رو معرفی کنیم که میتونن با وجود اون ها یه تکه از بهشت رو در تراس خونه ی خودشون داشته باشن، پس در صورتی که شما هم از این دسته از افراد هستید در ادامه برای شناخت این نوع از گیاهان با ما همراه باشید.

گیاهان رونده

نیلوفر پیچ رونده از گیاهان رونده

گل نیلوفر پیچ رونده یکی از زیباترین گل هایی هست که شما میتونید اون رو در بالکن نگهداری کنید و با وجود گل های زنگوله ای آبی و بنفش رنگ اون همراه با برگ های قلبی شکلش فضا رو بی نهایت رویایی و دلبر جلوه بدید. از خوبی هایی هم که داره این هست که رشد بسیار سریعی داره و میتونه در کمترین زمان ممکن نرده های تراس رو به زیباترین شکل ممکن تزیین کنه.

گیاهان رونده

پتوس از گیاهان رونده

یکی دیگه از گیاهان رونده برای تراس پتوس هست که از برگ های قلبی شکل با خال های زرد و یا سفید برخورداره و از ویژگی های اصلی اون میشه به همیشه سبز بودنش و هچنین شرایط نگهداری راحتش اشاره کرد طوری که هر کسی از پس نگهداریش برمیاد.

فقط در خصوص شایط نگهداری اون باید این رو بدونید که نور روشن و مستقیم خورشید و همچنین رطوبت براش مناسب نیست بلکه این زیبارو برای رشد به یه منطقه ی دارای سایه نیاز داره. در خصوص آبیاری اون هم باید بگیم که توی تابستون آبیاری منظم و توی زمستون آبیاری کمتر نیاز داره.

گیاهان رونده

یاس ستاره ای از گیاهان رونده

یاس ستاره ای رو هم میشه یکی دیگه از گل های رونده برای تراس بشمار آوورد که از بوی دل انگیزی برخورداره و میتونه هر فردی رو مدهوش کنه. این گیاه زیبا از برگ های سبز و درخشان همراه با گل های سفید برخورداره که روی ساقه های چوبی اون خودنمایی میکنن.

این گل برخلاف ظاهر ظریفی که داره از مقاومت بسیار بالایی در برابر سرما برخورداره و به آبیاری متوسط و همچنین خاک خوب نیاز داره و میتونه در محیط با نور کامل و حتی یه مقدار سایه هم رشد کنه.

گیاهان رونده

بوگین‌ ویلیا از گیاهان رونده

وقتی که صحبت از گل های رونده برای تراس میشه یکی از اولین گیاهانی که به ذهن هر فردی خطور میکنه بوگن ویلیا هست که یه گل رونده ست و به دلیل خوشه های زرق و برق دار و همچنین گلبرگ های رنگی که داره شناخته میشه و شما میتونید گل های کوچکش رو که با گلبرگ هاش احاطه شدن رو ببینید که یه زیبایی بینظیر براش خلق کردن. البته که باید این رو ذکر کنیم که این گیاه زیبا شاخه های پرخاری داره از این رو میتونه به عنوان پوشش هم برای تراس استفاده کنید.

شما میتونید گلبرگ های این گیاه زیبارو رو در رنگ های قرمز، صورتی، ارغوانی، سفید و یا زرد مشاهده کنید. در خصوص شرایط نگهداریش هم باید این رو ذکر کنیم که به نور کامل خورشید و همچنین خاک خوب نیاز داره. در مورد آبیاری هم باید در ابتدا اون رو به شکل منظم آبیاری کنید تا رشدش ثابت بشه اما بعد از اون میتونید آبیاری رو کمتر کنید چرا که این گل در برابر خشکی و بی آبی مقاومه.

گیاهان رونده

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn