تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مهر 1403 - 11:35
60 بازدید
کد خبر : 347236

یک آفریقایی جانشین جواد نکونام در استقلال؟!

یک آفریقایی جانشین جواد نکونام در استقلال؟!

استقلال باید جمعه‌شب در هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ایران به مصاف ذوب‌آهن اصفهان برود و در حالی‌که گفته می‌شد در ایام تعطیلات فیفادی، پروژه انتخاب سرمربی جدید استقلال نهایی خواهد شد فعلاً خبری از انتخاب رسمی جانشین جواد نکونام نیست و براساس آخرین خبرها، اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، برای دومین بازی پیاپی قرار

استقلال باید جمعه‌شب در هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ایران به مصاف ذوب‌آهن اصفهان برود و در حالی‌که گفته می‌شد در ایام تعطیلات فیفادی، پروژه انتخاب سرمربی جدید استقلال نهایی خواهد شد فعلاً خبری از انتخاب رسمی جانشین جواد نکونام نیست و براساس آخرین خبرها، اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، برای دومین بازی پیاپی قرار است سهراب بختیاری‌زاده در نقش سرمربی موقت روی نیمکت آبی‌پوشان پایتخت حضور پیدا کند و استقلالی‌ها را در نبرد با ذوب‌آهن هدایت نماید.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال۳۶۰؛ مسئولان باشگاه استقلال البته در تلاش هستند تا بتوانند با گزینه‌ای مناسب برای پذیرش هدایت تیم‌شان به توافق برسند، اما فعلاً خبری از توافق نیست. در روز‌های گذشته نام گزینه‌های مختلفی به میان آمده و گفته می‌شد که تا پایان روز جمعه هفته گذشته (بیستم مهرماه) قرار است سکان‌دار جدید آبی‌ها معرفی شود، اما با وجود رایزنی‌های به عمل آمده، وعده مدیران باشگاه استقلال محقق نشد و همچنان هواداران آبی‌پوش چشم‌انتظار معارفه رسمی جانشین جواد نکونام هستند.

ناکامی در جذب گزینه‌های اروپایی

آندره‌آ استراماچونی، ریکاردو سا پینتو، خولیو ولاسکوئز، فیلیپ مونتانیه، پاکو خمس، لارنسیو رگکامف و البته پل لوگوئن از جمله سرمربیان مطرحی بودند که در طول ۲ هفته اخیر نام‌شان پیرامون نیمکت استقلال مطرح شد و حتی مذاکرات با لوگوئن به مراحل پایانی هم رسید و گفته می‌شد این سرمربی مطرح فرانسوی قرار است سکان‌دار آبی‌ها شود. با این وجود، شرایط حاکم بر منطقه بر روند مذاکرات آبی‌پوشان با گزینه‌هایشان نقش‌آفرین بود و لوگوئن به همین دلیل به درخواست استقلالی‌ها پاسخ منفی داد.

آبی‌ها به سراغ گزینه‌های آفریقایی رفتند!

آبی‌پوشان در طول ۲ هفته گذشته تمرکز خود را معطوف به استخدام سرمربی خارجی کرده بودند و رایزنی‌های خود را در این مسیر پیش می‌بردند، اما با این وجود، پیگیری‌های بیشتر نشان می‌دهد که اکثریت سرمربیان اروپایی رزومه‌دار مدنظر آبی‌ها، با توجه به شرایط منطقه و فراخوان‌های صادر شده از سوی سفارت‌خانه‌ها، تمایلی به حضور روی نیمکت استقلال نشان نداده‌اند. همین مسئله باعث شده تا مدیران باشگاه استقلال تغییر مسیر بدهند و در جست‌وجوی یک سرمربی موفق و کارنامه‌دار از قاره آفریقا باشند.

قهرمانی در جام باشگاه‌های آفریقا، وجه اشتراک گاریدو و سرمربی بعدی استقلال؟

استقلالی‌ها در ۴۸ ساعت گذشته با یک سرمربی آفریقایی وارد مذاکره شده‌اند که البته نام آن محفوظ است. گزینه مدنظر آبی‌ها سابقه حضور روی نیمکت تیم ملی آفریقای جنوبی را دارد و با جو فوتبال آسیا هم آشنا است؛ چرا که در تیم‌هایی، چون الاهلی و اب‌ها عربستان و الوحده امارات سرمربیگری کرده است. در کارنامه گزینه مدنظر آبی‌ها، قهرمانی در جام باشگاه‌های آفریقا همراه با تیم الاهلی مصر دیده می‌شود که مشابه این دستاورد با تیم مصری در کارنامه خوان کارلوس گاریدو سرمربی کنونی پرسپولیس هم به چشم می‌آید. آبی‌پوشان با گزینه آفریقایی مدنظر خود که تجربه قهرمانی در فوتبال باشگاهی عربستان را هم دارد، مذاکرات مثبتی داشته‌اند و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، احتمالاً تا روز سه‌شنبه رسماً از سرمربی جدید آبی‌پوشان پایتخت رونمایی و گزینه مدنظر استقلالی‌ها تا پایان هفته به تهران سفر می‌کند.

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn