تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مهر 1403 - 12:01
9 بازدید
کد خبر : 347261

بازنگری طرح هادی ، تلاشی در مسیر توسعه پایدار روستایی و مهاجرت معکوس است

بازنگری طرح هادی ، تلاشی در مسیر توسعه پایدار روستایی و مهاجرت معکوس است

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ هادی حق شناس صبح امروز (یکشنبه) در دیدار با شماری از معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور که به منظور بهره برداری از پروژه های عمرانی به این استان سفر کردند، گفت: اراضی استان های گیلان و مازندران دارایی های ایران هستند ، چنانکه

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ هادی حق شناس صبح امروز (یکشنبه) در دیدار با شماری از معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور که به منظور بهره برداری از پروژه های عمرانی به این استان سفر کردند، گفت: اراضی استان های گیلان و مازندران دارایی های ایران هستند ، چنانکه بخشی از  امنیت غذایی آینده کشور به این استان ها گره خورده است.

وی تغییر کاربری غیر اصولی را معضلی برای استان گیلان خواند و تاکید کرد: در این بخش باید مسائل جدی تر مورد بررسی و نظارت قرار گیرد.

حق شناس با بیان اینکه باید برای جلوگیری از تغییر کاربری‌های اراضی کشاورزی در روستاها ، برنامه ارائه دهیم ، طرح‌ هادی روستایی را مقوله ای مهم برای جلوگیری از تغییر کاربری غیراصولی دانست که اجرای صحیح و بازنگری آن علاوه بر توسعه جوامع روستایی، مهاجرت معکوس را نیز به همراه دارد.

وی با اشاره به اهمیت جدی بازنگری در طرح‌های هادی ،اظهار کرد: آمادگی کامل داریم با هماهنگی دستگاه‌ها ، از محل اعتبارات استانی ، برای بازنگری در طرح‌های هادی اعتبار ویژه ای اختصاص دهیم.

حق شناس، فرونشست اراضی در استان اصفهان را فاجعه بار قلمداد کرد و افزود: فرونشست زمین در این استان به ۴۰ سانتی متر رسیده که این چالش نتیجه کاشت برنج در این استان است .

استاندار گیلان اظهار کرد: هم اکنون در ۱۹ استان کشور برنج کاری انجام می‌شود ، این درحالیست که بر اساس اقلیم و ظرفیت های طبیعی ، برنجکاری مختص استانهای شمالی است.

وی تصریح کرد: در بین ۳۱ استان کشور تنها استانی که فرونشست زمین ندارد ،گیلان است ، از اینرو باید گفت زمین های کشاورزی گیلان دارایی ارزشمند ایران هستند و این مساله ارتباط مستقیم با اقتصاد ملی ایران دارد.  

استاندار گیلان با اشاره به نقشی که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در امید بخشی به روستائیان دارد، اظهار کرد: بنیاد مسکن همواره در حوادث کارنامه بسیار درخشانی از خود بجا گذاشته و بی‌ادعا و بی منت در ساخت و ساز جهادی عمل کرده است.  

مجید جودی معاون بازسازی و مسکن روستایی نیز در این جلسه خواستار رفع برخی مشکلات تملک و واگذاری اراضی استان شد و افزود: امیدواریم باحضور استاندار در استان گیلان شاهد تحولات خوبی در بنیاد مسکن باشیم.

 

انتهای پیام/

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn