تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مهر 1403 - 14:52
18 بازدید
کد خبر : 347439

غایبان کلیدی و امیدواری به مهره‌های جایگزین در تیم ملی فوتبال – آفتاب نو | اخبار ورزشی

غایبان کلیدی و امیدواری به مهره‌های جایگزین در تیم ملی فوتبال – آفتاب نو |  اخبار ورزشی

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران در هفته چهارم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، روز سه شنبه ۲۴ مهر در ورزشگاه راشد دبی رو در روی تیم ملی قطر قرار می‌گیرد. ایران با ۷ و قطر با ۴ امتیاز به ترتیب در رده‌های دوم و سوم جدول گروه A قرار دارند و پیروزی

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران در هفته چهارم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، روز سه شنبه ۲۴ مهر در ورزشگاه راشد دبی رو در روی تیم ملی قطر قرار می‌گیرد. ایران با ۷ و قطر با ۴ امتیاز به ترتیب در رده‌های دوم و سوم جدول گروه A قرار دارند و پیروزی در این بازی می‌تواند برای هر دو تیم اهمیت زیادی دارد.

این بازی قرار بود در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد و به میزبانی ایران برگزار شود که با تشخیص کنفدراسیون فوتبال آسیا، این میزبانی از کشور ما گرفته شد و امارات متحده عربی میزبان این بازی مهم و حساس شود.

این دو تیم در حالی به مصاف هم می‌روند که ایران در هفته سوم و مقابل ازبکستان در تاشکند با نتیجه تساوی بدون گل متوقف شد و در طرف مقابل قطر توانست در خانه و با ارائه یک بازی حساب شده با نتیجه ۳ بر یک قرقیزستان را از پیش رو بردارد.

اکرم عفیف ستاره نام آشنای فوتبال قطر

یکی از بازیکنانی که در سال‌های اخیر توانسته در تیم ملی قطر بدرخشد و نام خود را بر سر زبان‌ها بی اندازد، «اکرم عفیف» است. او توانست در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ نیز دروازه ایران را باز کند و نقش پررنگی در شکست تیم ملی فوتبال کشورمان داشت و در فینال هم با هت تریکی که انجام داد یک تنه تیم خود را برای دومین دوره متوالی در آسیا قهرمان کرد.

با اینکه این بازیکن در آخرین دیدار تیم ملی کشورش که مقابل قرقیزستان بود موفق به گلزنی نشد اما با جای گیری های مناسب موقعیت‌های خوبی را به دست آورد و مدافعان حریف را خسته کرد. نکته جالب در این دیدار این بود که عفیف که پیش از این بیشتر به عنوان وینگر چپ در تیم ملی کشورش بازی می‌کرد در این دیدار در هر سه ضلع خط هجومی قطر یعنی هم به عنوان وینگر چپ، وینگر راست و مهاجم نوک ایفای نقش کرد تا دست او برای اجرای حملات بیشتر به سمت دروازه قرقیزستان باز باشد.

پست اصلی عفیف، وینگر چپ است، جایی که اگر صالح حردانی در بازی با ازبکستان اخراج نمی‌شد، شاید او مسئولیت کنترل این بازیکن تکنیکی را در بازی با قطر بر عهده داشت. امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در بازی ازبکستان برای دقایقی از میلاد محمدی در سمت راست خط دفاعی استفاده کرد جایی که این بازیکن در یکی از معدودترین دفعات در دوران حرفه‌ای خود بازی کرد و با اینکه یکی، دو اشتباه کوچک را در بازی با ازبکستان داشت اما در مجموع عملکرد خوبی را از خود در این سمت نشان داد تا امیدواری کادر فنی تیم ملی به استفاده از این بازیکن در سمت راست خط دفاعی برای بازی با قطر افزایش یابد.

مهره‌هایی که می‌توانند جایگزین غایبان شوند

تیم ملی ایران علاوه بر حردانی، سامان قدوس را هم به دلیل دو اخطاره بودن در اختیار ندارد تا غایبان ایران در مصاف با قطر به عدد ۲ برسد. امیر قلعه نویی علاوه بر محمدی می‌تواند از آریا یوسفی که سابقه بازی در دفاع و وینگر راست را در سپاهان داشته نیز در تیم ملی استفاده کند.

در نبود قدوس هم، امید نورافکن بازیکن جوان تیم ملی و باشگاه ملوان نیز می‌تواند جای این بازیکن را در ترکیب تیم ملی بگیرد. نورافکن در فصل جدید اکثراً به عنوان هافبک برای ملوان بازی کرده و ناآشنا با پستی که قدوس در آن بازی می‌کند، نیست. همچنین محمدجواد حسین نژاد و محمد کریمی نیز دو گزینه دیگر قلعه نویی برای جایگزینی قدوس هستند.

غایبان کلیدی و امیدواری به مهره‌های جایگزین در تیم ملی فوتبال

علی نعمتی که در مصاف با ازبکستان توانست اولین بازی ملی خود را تجربه کند و زوج شجاع خلیل زاده را در قلب خط دفاعی تشکیل داد امیدوار است تا در مصاف با قطر هم در ترکیب تیم ملی باشد. این بازیکن در کنار سایر نفرات با اینکه ایران در اکثر دقایق نیمه دوم ۱۰ نفره بود توانست مقابل حملات ازبکستان ایستادگی کنند تا سومین کلین شیت علیرضا بیرانوند در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ به ثبت برسد.

تیم ملی فوتبال ایران با شکست قطر علاوه بر اینکه می‌تواند به رقابت خود با ازبکستان برای رسیدن به صدر جدول ادامه دهد بلکه انتقام شکست در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا را هم از این تیم خواهد گرفت.

منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn