تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مهر 1403 - 15:27
25 بازدید
کد خبر : 347480

آخرین خبرها از واریز معوقات افزایش حقوق بازنشستگان امروز یکشنبه ۲۲ مهر

آخرین خبرها از واریز معوقات افزایش حقوق بازنشستگان امروز یکشنبه ۲۲ مهر

احمد میدری؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پانزدهم مهرماه سال جاری نسبت به اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی واکنش نشان داد. وی اعلام کرد که پس از برگزاری جلسات و با دستور معاون اول رئیس‌جمهور و هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه، مقرر شده است مبلغ ۸ هزار میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات

احمد میدری؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پانزدهم مهرماه سال جاری نسبت به اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی واکنش نشان داد. وی اعلام کرد که پس از برگزاری جلسات و با دستور معاون اول رئیس‌جمهور و هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه، مقرر شده است مبلغ ۸ هزار میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به سازمان تأمین اجتماعی اختصاص یابد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از اندیشه معاصر؛ وزیر رفاه این اقدام را یکی از گام‌های مهم دولت در جهت اجرای این طرح دانست.

میدری همچنین افزود که تا پایان سال جاری، مطابق قانون، مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان به صورت اوراق بدهی به سازمان تأمین اجتماعی تحویل داده خواهد شد.

این تصمیم بخشی از برنامه‌های میان‌مدت دولت برای تأمین منابع مالی مورد نیاز جهت پرداخت مطالبات متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است.

میرهاشم موسوی؛ مدیرعامل وقت سازمان تأمین اجتماعی، نیز در تاریخ شانزدهم مهرماه سال جاری در تشریح جزئیات این طرح بیان کرد که با دریافت منابع مالی، فرآیند پرداخت علی‌الحساب و صدور احکام بازنشستگان براساس قوانین مربوطه و در هماهنگی با مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد.

وی از پیگیری‌های رئیس‌جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تأمین منابع متناسب‌سازی قدردانی کرد و به دستور ویژه معاون اول رئیس‌جمهور برای تأمین مالی این طرح اشاره کرد.

موسوی اعلام کرد که در گام نخست، ۸.۷ هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی تخصیص داده خواهد شد و این منابع به محض واریز، مطابق قوانین و در تعامل با مجلس، برای پرداخت علی‌الحساب و صدور احکام بازنشستگان استفاده خواهد شد.

این اقدامات نشان‌دهنده عزم جدی بازنشستگان برای بهبود وضعیت معیشتی و حقوقی آنها و همچنین اهمیت همکاری مجلس و دولت در رفع این مشکلات است.

براساس این گزارش، پیش‌بینی می‌شود که سازمان تأمین اجتماعی با تأمین اعتبار لازم، مبلغ ۳ میلیون تومان را تحت عنوان علی‌الحساب برای سه‌ماهه دوم سال در قالب متناسب‌سازی پرداخت کند.

همچنین، پیش از این در تاریخ سیزدهم تیرماه سال جاری، مبلغ ۳ میلیون تومان برای ۴.۲ میلیون بازنشسته تأمین اجتماعی واریز شد. این مبلغ به عنوان علی‌الحساب متناسب‌سازی و معیشت بازنشستگان برای ماه‌های فروردین تا خردادماه پرداخت شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه مشترک با رئیس جمهور و برنامه و بودجه و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: موضوع پرداخت مطالبات گندم‌کاران و همسازی سازی حقوق بازنشستگان بررسی شد، از این رو همسان سازی حقوق بازنشستگان از این ماه انجام شده و مطالبات گندم کاران به زودی پرداخت می شود.

«یدالله فرجی» فعال صنفی بازنشستگان کارگری با بیان اینکه مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی سه ماه علی‌الحساب متناسب‌سازی از صندوق طلبکارند؛ گفت: بازنشستگان صندوق‌های کشوری و لشگری سه میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی برای سه ماه تیر، مرداد و شهریور، دریافت کرده‌اند؛ انتظار داریم این مبلغ برای بازنشستگان کارگری نیز به زودی واریز شود.

او افزود: حالا که سرپرست جدید سازمان تامین اجتماعی منصوب شده، توقع داریم هرچه زودتر معوقات بازنشستگان کارگری پرداخت شود؛ کارگران بازنشسته فقط سه میلیون تومان برای سه ماه اول سال گرفته‌اند و بعد از تیرماه، ریالی بابت متناسب‌سازی برایشان پرداخت نشده است.

به گفته این فعال صنفی، بازنشستگان کارگری با حقوق‌های بسیار ناچیز و سه برابر زیر خط فقر زندگی می‌کنند آنهم در شرایطی که هر روز اقلام معمولی زندگی همپای قیمت دلار گران می‌شود؛ در این شرایط ترمیم دستمزد یک ضرورت اساسی‌ست.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برآورد ما برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ۵۰ تا ۵۵ همت بود که با درآمد حاصل از افزایش یک درصد مالیات بر ارزش افزوده اعتباری بالغ بر ۷۰ تا ۷۵ همت در دست دولت است. مطمئن هستیم این اعتبار پاسخ‌گوی اجرای مصوبه قانونی مجلس شورای اسلامی است باز هم می‌گوییم اگر اشتباهی رخ داده دولت جدید آن را ادامه ندهد چون نتیجه آن کسری در بودجه است.

نباید کسانی که ذیحق نیستند این پول را دریافت کنند چون به آنها تعلق نمی‌گیرد.

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی مجلس و بعد از بررسی گزارش مشترک کمیسیون‌های اقتصادی و ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی در مورد بررسی عملکرد تبصره های موسوم به تولید و اشتغال (تبصره (۱۸) در قوانین بودجه ۱۴۰۰ الی ۱۴۰۲ و تبصره (۲) قانون بودجه ۱۴٠٣ کل کشور جهت تشریح وضعیت موجود و اظهارات پورمحمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: کشاورزان و گندمکاران زحمات زیادی می‌کشند دولت از طلب ۲۲۰ همتی بخش قابل توجهی را تامین کرده و ۴۲ همت باقی‌مانده است که نباید پرداخت آن را موکول به ارائه لایحه اصلاحی بودجه کنیم. دولت از بودجه تحت اختیارش برای پرداخت این مطالبات استفاده کند.

واریز اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از ساعاتی دیگر بر اساس جدول

روابط‌ عمومی سازمان تأمین‌ اجتماعی اعلام کرد: پرداخت حقوق مهر ماه بازنشستگان از بیست و یکم مهر و با پرداخت مستمری بخش اول بازنشستگانی که نام خانوادگی آنان با حرف “الف” شروع می‌شود، آغاز خواهد شد و مستمری بخش دوم بازنشستگان با حرف “الف” نیز روز ۲۲ مهرماه پرداخت خواهد شد.

براساس این گزارش، پرداخت حقوق مهرماه بازنشستگان تا آخرین روز این ماه و براساس حروف الفبا، طبق جدول ذیل انجام خواهد شد و بازنشستگان همکار سازمان تأمین‌ اجتماعی آخرین گروه از بازنشستگان خواهند بود که در روز سی‌ام مهر ماه حقوق خود را دریافت می‌کنند.

یک اشتباه عجیب در متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

یک نماینده مجلس درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان گفت: دولت یک اشتباهی کرده است آمده به همه این ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مبلغ یک میلیون تومان علی‌الحساب را داده در صورتی که ۴۰۰ هزار تا ۵۰۰ نفر مشمول متناسب‌سازی نبوده‌اند. دولت قانون را اجرا کند و لایحه‌ای بیاورد و اصلاحات انجام دهد.

مهرداد بائوج لاهوتی درباره تعیین تکلیف متناسب سازی حقوق بازنشستگان گفت: داستان این است که ۵۰ هزار میلیارد تومان ما برای همسان‌سازی گذاشته‌ایم، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر هم بازنشسته داریم؛ دولت یک اشتباهی کرده است آمده به همه این ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مبلغ یک میلیون تومان علی‌الحساب را داده در صورتی که ۴۰۰ هزار تا ۵۰۰ نفر مشمول متناسب‌سازی نبوده‌اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چرا برخی از این بازنشستگان شامل متناسب‌سازی نبوده‌اند؟ چون مثلا حقوق فرد شاغل همترازش ۱۰ میلیون تومان بوده است، حقوق خودش ۹ میلیون تومان است و این فرد نباید می‌گرفت.

وی ادامه داد: چون دولت این اشتباه را داشته ۳۲ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده و باقی مانده ۱۸ هزار میلیارد تومان است که اگر آن ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر را کم کنیم می‌شود حدود ۲ میلیون ۳۰۰ هزار نفر، بنابراین دولت نباید به اشتباه خودش ادامه دهد این را هم نمایندگان مجلس گفتند و هم آقای قالیباف گفت؛ آقای پورمحمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه در صحن مجلس گفتند ما تا پایان سال یک میلیون تومان را به همه می‌دهیم، در صورتی که خلاف داده‌اند و باید قانون را اجرا کنند.

لاهوتی با اشاره به این که قانون مشخص است حال یک بی عدالتی صورت گرفته و رئیس سازمان برنامه و بودجه نمی‌تواند برای قانون‌گذار تعیین تکلیف کند، گفت: دولت قانون را اجرا کند و لایحه‌ای بیاورد و اصلاحات را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: نکته دیگر در مورد متناسب‌سازی بازنشستگان این است که قرار بود دولت ۱۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی را پرداخت کند و تامین اجتماعی هم بیاید متناسب‌سازی را اجرا کند؛ اما دولت به سازمان تامین اجتماعی ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بدهکار است، ما آمدیم ۱۳۰ هزار میلیارد تومان را تصویب کردیم که اموال دهد، تهاتر کند و اوراق بدهد و دست دولت را باز گذاشتیم تا بخشی از بدهی خودش را بدهد تامین اجتماعی هم اجرا کند.

واریز حقوق مهرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی بانک رفاه کارگران و سایر بانک‌ ها( از ۲۰ مهرماه تا ۱ آبان)

واریز حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی مانند هرماه و براساس حروف الفبا، از روز گذشته ۲۰ مهرماه آغاز شده و تا پایان روز یکم آبان ماه ادامه خواهد داشت.

واریز حقوق مهرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی بانک رفاه کارگران و سایر بانک‌ ها( از ۲۰ مهرماه تا ۱ آبان)ادامه دارد و در چه خبر می خوانید که براساس اعلام سازمان تأمین‌اجتماعی، واریز حقوق مهرماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران این صندوق از (بیستم مهرماه) آغاز و پرداخت حقوق براساس حروف الفبا و جدول اعلامی سازمان انجام می‌شود.

در روز‌های گذشته، فیش حقوقی مهرماه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی صادر و در سامانه مربوطه بارگذاری شده است.

بازنشستگان با مراجعه به سامانه مربوطه، می‌توانند فیش حقوقی خود را دریافت کنند.

بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به آدرس و ورود به بخش «فیش حقوقی مستمری‌بگیران» و «مشاهده فیش حقوقی مستمری‌بگیران» می‌توانند فیش حقوقی خود را در ماه‌های مختلف مشاهده و چاپ کنند.

در عین حال مشخص نیست علی‌الحساب متناسب‌سازی تیرماه چه زمانی برای بازنشستگان تأمین‌اجتماعی واریز می‌شود؛ بازنشستگان کشوری و لشکری این مبلغ را در هفته‌های گذشته دریافت کرده‌اند.

در همین خصوص نیز طی چند روز گذشته خبری مبنی بر احتمال واریز ۳ میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان تأمین اجتماعی منتشر شد که جزئیات را در ادامه می خوانید.

نمایندگان بازنشستگان تأمین اجتماعی، اخیراً با حضور در مجلس و گفتگو با اعضای کمیسیون‌های مختلف، به دنبال اجرای طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و پرداخت علی‌الحساب ۳ میلیون تومانی ماهانه برای سه‌ماهه دوم سال هستند. احتمال واریز این مبلغ وجود دارد.

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn