تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مهر 1403 - 16:41
16 بازدید
کد خبر : 347547

مخالف استفاده از حریم هوایی کشورمان برای اقدامات ضدایرانی هستیم

مخالف استفاده از حریم هوایی کشورمان برای اقدامات ضدایرانی هستیم

به گزارش جام جم آنلاین، سید عباس عراقچی و فواد حسین، وزیران امور خارجه ایران و عراق پس از رایزنی در بغداد، در یک کنفرانس خبری مشترک شرکت کردند. فواد حسین در ابتدای این نشست خبری به همتای ایرانی خود و هیات همراه خوش‌آمد گفت. مردم لبنان میهمان عراق هستند او با بیان اینکه «منطقه

به گزارش جام جم آنلاین، سید عباس عراقچی و فواد حسین، وزیران امور خارجه ایران و عراق پس از رایزنی در بغداد، در یک کنفرانس خبری مشترک شرکت کردند.

فواد حسین در ابتدای این نشست خبری به همتای ایرانی خود و هیات همراه خوش‌آمد گفت.

مردم لبنان میهمان عراق هستند

او با بیان اینکه «منطقه و ۲ کشور ما با چالش‌های سرنوشت‌سازی مواجه است»، گفت: تجاوزگری اسرائیل علیه غزه و ملت فلسطین ادامه دارد و جنگ به لبنان کشیده است.

وزیر خارجه عراق با اشاره به این موضوع که «حملات به بیروت و جنوب لبنان ادامه دارد»، تصریح کرد: این حملات سبب شد که ده‌ها هزار نفر به بیروت و شمال لبنان و از مرزها به سمت سوریه بروند و بسیاری از آن‌ها به خاک عراق رسیدند.

فواد حسین با تایکد بر اینکه «دولت و ملت عراق درهای کشور را برای استقبال از آوارگان لبنانی در کشور گشوده‌اند»، گفت: آن‌ها میهمان ملت ما هستند و در این راستا، همبستگی گسترده‌ای با لبنان و مردم این کشور وجود دارد.

خطر جنگ و توسعه آن در منطقه وجود دارد

او در ادامه گفت: دولت عراق درباره پیامدهای جنگ در منطقه هشدار داده بود و اعلام کردیم که تجاوزگری رژیم اسرائیل به لبنان سبب جنگ دیگری خواهد شد. تداوم جنگ در غزه و لبنان، امنیت و ثبات منطقه را با تهدید مواجه کرده است. 

فواد حسین همچنین گفت: خطر جنگ و توسعه آن در منطقه وجود دارد و جمهوری اسلامی ایران توسط رژیم اسرائیل تهدید و فضای جنگی در منطقه ایجاد شده است. رژیم اسرائیل تهدید می‌کند که پایگاه‌های مشخصی را در کشور همسایه ما هدف قرار دهد.

وزیر خارجه عراق با بیان اینکه «تهدید علیه عراق نیز وجود دارد»، تصریح کرد: هدف از این تهدیدهای رژیم اسرائیل این است که عراق وارد عرصه جنگ شود. ما در عراق به طور کامل از بهره‌گیری از فضای عراق برای هدف قرار دادن کشورهای همسایه را رد می‌کنیم.

او تاکید کرد که «تماس‌ها با دوستان عراق ادامه دارد تا شبه جنگ را از منطقه و عراق دور کنیم».

برای جلوگیری از جنگ تلاش می‌کنیم

فواد حسین در بخش دیگری از اظهارات خود در کنفرانس خبری با عراقچی تاکید کرد: ادامه جنگ و توسعه دامنه آن به طرف جمهوری اسلامی ایران و استفاده از فضای حریم هوایی عراق مورد پذیرش نیست و کاملا با آن مخالف هستیم. ما برای جلوگیری از جنگ تلاش می‌کنیم.

وزیر خارجه عراق درباره شعله‌ورشدن آتش جنگ در منطقه هشدار داد: اگر خدای نکرده جنگ در منطقه صورت بگیرد و مانع آن نشویم، سبب هرج ومرج مسلحانه می‌شود و در نتیجه گروه‌های تروریستی مثل داعش فعالیت‌های تروریستی خود را آغاز می‌کنند.

او در ادامه هشدار داد: وقوع جنگ بر کریدورهای منطقه‌ای و تنگه هرمز و بر موضوع صادرات انرژی اثر منفی می‌گذرد و بحران بزرگی در روند انرژی و اقتصاد جهان ایجاد می‌کند؛ در همین ارتباط از کشورهای موثر می‌خواهم که برای جلوگیری از جنگ و آتش‌بس در غزه و لبنان تلاش و در زمینه همسبتگی با لبنان و فلسطین عمل کنند.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn