تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مهر 1403 - 18:45
11 بازدید
کد خبر : 347644

کودکان دچار این اختلالات روانی می شوند؛ جدی بگیرید و درمان کنید

کودکان دچار این اختلالات روانی می شوند؛ جدی بگیرید و درمان کنید

جامعه ورزشی آفتاب نو: کد خبر: ۲۷۰۷۸۳ تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ – ۱۳:۰۱ به گزارش بهداشت نیوز، دهم اکتبر از سوی فدراسیون جهانی بهداشت روان (WFMH) به عنوان «روز جهـانی سلامت روان» نامگذاری شده و این فدراسیون برای این روز در هر سال، یک شعار خاص را انتخاب می‌کند که در ایران عمده‌ترین

جامعه ورزشی آفتاب نو:

کد خبر: ۲۷۰۷۸۳

تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ – ۱۳:۰۱

به گزارش بهداشت نیوز، دهم اکتبر از سوی فدراسیون جهانی بهداشت روان (WFMH) به عنوان «روز جهـانی سلامت روان» نامگذاری شده و این فدراسیون برای این روز در هر سال، یک شعار خاص را انتخاب می‌کند که در ایران عمده‌ترین هدف از این مناسبت، ارتقا و افزایش آگاهی و همچنین تغییر و اصلاح نگرش مردم نسبت به مسائل بهداشت روان است.

امروز یکشنبه ۲۲ مهرماه به مناسبت هفته سلامت روان در مدارس ایران، به عنوان روز «تشخیص و مداخله به هنگام در مدارس» نامگذاری شده است که در این باره می‌توان گفت وجود و حضور به‌موقع و مداخله به‌هنگام روانشناس در مدارس از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و همچنین می‌تواند تأثیرات مثبت زیادی بر سلامت روانی و تحصیلی دانش‌آموزان داشته باشد.

از جمله این تاثیرات می‌توان به پیشگیری از مشکلات روانی، حمایت از دانش‌آموزان در مواجهه با استرس، بهبود عملکرد تحصیلی، توسعه مهارت‌های اجتماعی و عاطفی، ایجاد محیطی مثبت و حمایتگر، شناسایی زودهنگام مشکلات، پیشگیری از بحران‌ها و کاهش رفتارهای منفی اشاره کرد.

«رضا بیدکی» متخصص روانپزشکی و فلوشیپ نوروسایکیاتری و عضو هیات علمی بیمارستان شهید صدوقی یزد در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این که برخی اختلالات روانپزشکی از زمان مدرسه و کودکی ایجاد می‌شود، گفت: پذیرش اختلالات روانی خصوصا در سال‌های ابتدایی مدرسه برای خانواده‌ها آسان نیست.

وی ضمن بیان این که گاهی ممکن است خانواده‌ها به علت عذاب وجدان یا ترس از برچسب زدن به کودک، اختلالات روانی وی را نپذیرند و با مدارس و روانشناسان در این باره همکاری نکنند، گفت: برعکس این موضوع نیز امکان پذیر است و گاهی خانواده‌ها اختلالات روانی فرزند خود را می‌پذیرند اما مدارس همکاری‌های لازم را انجام نمی‌دهند.

وی ضمن بیان اینکه اختلالات روانی در کودکان صرفاً اختلال‌های پیشرفته‌ای مثل افسردگی و روانپریشی را شامل نمی‌شود، گفت: بیشترین اختلالات این دوره شامل اختلالات نقص توجه، بیش فعالی، اختلالات یادگیری، اختلالات اضطرابی، اختلال وسواس مشکلات مربوط به خواب است.

بیدکی افزود: در صورتی که اختلالات دوران کودکی درمان نشوند ممکن است تا دوران بزرگسالی همراه فرد بمانند.

این متخصص روانپزشکی اظهار کرد: در صورت بررسی و رفع نشدن اختلالات روانپزشکی دوران کودکی، ممکن است به کودک برچسب‌هایی همچون شیطون بودن، بی‌تربیت، ترسو، تنبل و غیره بخورد، در حالی که تمامی صفات ریشه در مشکلات روانپزشکی دارد.

بیدکی در پایان خاطرنشان کرد: شناسایی و تشخیص به موقع و همچنین ارتباط موثر با کودک و والدین می‌تواند از بروز برخی از اختلالات روانی در بزرگسالی جلوگیری کند و یا از شدت و عوارض آن ها بکاهد.

منبع: ایسنا

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn