تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مهر 1403 - 11:12
8 بازدید
کد خبر : 348312

چرا تندروها معتقدن که ایران باید دکترین هسته ای خود را تغییر دهد؟

چرا تندروها معتقدن که ایران باید دکترین هسته ای خود را تغییر دهد؟

همان‌ها که پیشتر در ماجرای برجام برای «توانمندی هسته‌ای» فریاد وامصیبتا سر می‌دادند و بعدها برای «بتن‌ریزی در قلب رآکتور اراک» نوحه می‌خواندند، این روزها توصیه می‌کنند که «باید از NPT خارج شویم»؛ معاهده‌ای که مربوط به منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای است. به اعتقاد آنها «ایران باید دکترین هسته ای خود را تغییر دهد» اما

همان‌ها که پیشتر در ماجرای برجام برای «توانمندی هسته‌ای» فریاد وامصیبتا سر می‌دادند و بعدها برای «بتن‌ریزی در قلب رآکتور اراک» نوحه می‌خواندند، این روزها توصیه می‌کنند که «باید از NPT خارج شویم»؛ معاهده‌ای که مربوط به منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای است. به اعتقاد آنها «ایران باید دکترین هسته ای خود را تغییر دهد» اما آیا تغییر دکترین هسته ای ایران به راحتی میسر است؟ آیا فتوای شرعی رهبر ایران آنطور که اسرائیلی‌ها ادعا می کنند غیر واقعی است و هر آن ممکن است تغییر کند؟ مهمتر از همه اینکه آیا اساسا تولید بمب هسته‌ای برای ایران می‌تواند بازدارندگی ایجاد کند؟ 

افراطی‌ها چه می خواهند؟ 

اخیرا محمد منان رئیسی، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی صراحتا از لزوم تغییر دکترین هسته‌ای ایران سخن گفته و تاکید کرده: «برای رسیدن به بازدارندگی حداکثری، گریزی از تغییر دکترین هسته‌ای نظام نداریم. در حال حاضر فاصله چندانی با ساخت سلاح هسته‌ای نداریم و خوشبختانه در یک سال گذشته، پیشرفت محسوسی در عرصه هسته‌ای داشته‌ایم و به امید خدا طی کمتر از ۶ ماه می‌توانیم به این توانایی دست پیدا کنیم.»

به باور جریان افراطی، ایران با حضور در معاهدات بین المللی مانند NPT (پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای) دستان خود را بسته و باید از این معاهدات خارج شود. اعتقاد آنها این است که اسرائیل رژیمی است که دارای سلاح هسته‌ای است و ایران باید به سراغ ساخت سلاح هسته‌ای برود. این همان اتهامی است که اتفاقا سال‌هاست اسرائیل و آمریکا به ایران وارد می‌کنند و معتقدند ایران در پس‌پردهٔ فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای است.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn