تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مهر 1403 - 11:30
9 بازدید
کد خبر : 348329

میرزاییان: نباید فضای بین دفاع و هافبک نصیب بازیکنان کلیدی قطر شود

میرزاییان: نباید فضای بین دفاع و هافبک نصیب بازیکنان کلیدی قطر شود

کارشناس فوتبال درباره بازی ایران و قطر در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ توضیحاتی را بیان کرد.   به گزارش شبکه ورزشی لحظه؛ امیر  میرزاییان کارشناس فوتبال  در گفت و گویی درباره بازی تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم ملی قطر در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد: نتایجی که این ۲ تیم در

کارشناس فوتبال درباره بازی ایران و قطر در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ توضیحاتی را بیان کرد.

 

به گزارش شبکه ورزشی لحظه؛ امیر  میرزاییان کارشناس فوتبال  در گفت و گویی درباره بازی تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم ملی قطر در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد: نتایجی که این ۲ تیم در ۳ هفته اخیر خود کسب کردند، تیم ملی قطر شرایطی روی به پیشرفت داشته است و بازی اول خود را ۳ بر یک برابر امارات شکست خورد و در بازی دوم با کره شمالی مساوی کرد و در نهایت بازی سوم خود برابر تیم قرقیزستان را با برد به پایان برد و این نتایج نشان می‌دهد این تیم  روند صعودی داشته است.

او افزود: از آن طرف تیم ملی کشورمان عملکرد قابل قبولی داشت و حتی مقابل ازبکستان در زمین حریف ۱۰ نفره شد. شکل و کیفیت بازی خوب بود. همچنین تیم ملی ایران علی رغم شایستگی خود  نتیجه را به تیم قطر در جام ملت‌های آسیا واگذار کرد و روی اتفاقات هم  شکست خورد  و ملی پوشان می‌خواهند آن باخت را  جبران کنند. اکنون هم بازیکنان می‌آیند تمام تلاش خود را می‌کنند تا حداقل دل هواداران و مردم را با پیروزی  مقابل تیم قطر  شاد کنند، چون همین تیم از قهرمانی تیم ملی کشورمان در جام ملت‌های آسیا جلوگیری کرد.

میرزاییان گفت: اگر بخواهیم به شکل بازی تیم‌های ملی ایران و قطر نگاه کنیم. به نظرم تیم قطر مهره‌های کلیدی مثل اکرم عفیف، الهیدوس و معز علی دارد و شاید اینها مهره‌های تاثیرگذاری باشند، اما کنترل تیم ملی ما در فاز حمله مان ممکن است سخت باشد جایی که سردار آزمون و مهدی طارمی بازی می‌کنند و وقتی این ۲ بازیکن در کنار هم بازی می‌کنند، تیم‌ها نمی‌توانند پرتعداد در دفاع ما حمله کنند. شاید یکی از علت‌هایی که دفاع ما کمتر آسیب می‌بیند به خاطر بازیکنانی است که جلو بازی می‌کنند و تعویض‌هایی هم که انجام شد و مهدی قایدی به زمین مسابقه آمد. قایدی بازیکن سرعتی است که فاصله طولی حریف را زیاد می‌کند و نمی‌گذارد فاصله خطوط حریف در حمله کم شود که بتوانند در فاز حمله پاس بدهند و ضریب تهاجمی خود را بالا ببرند. این نشان می‌دهد که تیم ملی کشورمان مهره‌های تاثیرگذاری دارد و قلی زاده یک در میان یک را عبور می‌کند. همچنین بازیکنانی که در خط دفاع بازی می‌کنند شاید تحت تاثیر حرکات معز علی و اکرم عفیف شوند پس به نظرم نگه داشتن خط هافبک نزدیک خط دفاع یکی از نکات بسیار مهمی هست که فضای بین خطوط دفاعی و هافبک که وجود دارد را بازیکنان کلیدی قطر از آن خود نکنند و این به کیفیت بازیکنان از جمله سعید عزت اللهی برمی گردد.

کارشناس فوتبال گفت: سامان قدوس و صالح حردانی را در بازی با قطر نداریم، اما آن قدر بازیکن باکیفیت داریم. حتی نورافکن که در بازی قبلی به عنوان مدافع وارد زمین مسابقه شد می‌تواند در کنار عزت اللهی قرار بگیرد. به نظرم بازیکنانی که از روی نیمکت به داخل زمین مسابقه می‌آیند تفاوت آن چنانی با یکیدیگر ندارند و شاید ۱۵، ۱۶ بازیکن داریم که شبیه به هم هستند. شاید سرمربی تیم ملی از آریا یوسفی در این بازی استفاده کند. همچنین این احتمال وجود دارد که زوج خط دفاعی تیم ملی را شجاع خلیل زاده و یک بازیکن جوان تشکیل بدهند. علی نعمتی هم با وجود اینکه اولین بازی ملی خود را انجام داد عملکرد قابل قبولی داشت به خاطر اینکه ساختار دفاعی و حمله مان درست شده است. البته باید قبول کنیم که هر بازی شرایط خاص خود را دارد و هر بازی باید ببینیم که در لحظه چه اتفاقی می‌افتد. ما از میزبانی محروم هستیم، اما بازیکنان ما از جمله مهدی طارمی، سردار آزمون آن قدر بین المللی هستند که تحت تاثیر جو ورزشگاه قرار نگیرند.

او افزود: یکی از نکات مثبت این است که در امارات بازی می‌کنیم و بازیکنانی مثل شهریار مغانلو، مهدی قایدی و سامان قدوس در آن فضا و کشور بازی می‌کنند. به نظرم یکی از شرایطی که باعث شد امارات به عنوان میزبان بازی با قطر انتخاب شود این بود که ۳، ۴ بازیکن در آن فضا دارند بازی می‌کنند و ۳، ۴ بازیکن هم قبلا تجربه بازی در آنجا را داشتند. به نظرم انتخاب خوب و هوشمندانه‌ای بود که اگر تیم ملی کشورمان می‌خواهد شرایط خوبی داشته باشد و فاصله اش را حفظ کند و به، اما و اگر نسپارد باید فاصله اش را با حریفان خود زیاد کند. این بازی‌ها مهم هستند.

میرزاییان گفت: یکسری حریفان مستقیم از جمله ازبکستان، قطر و امارات داریم که وقتی حریف مستقیم خود را شکست می‌دهیم فاصله مان را با این تیم حفظ می‌کنیم و از آن طرف نمی‌گذاریم حریف امتیازی بگیرد و ما امتیاز کامل را می‌گیریم. اگر این بازی مساوی شود در آن صورت شرایط صعودمان به هفته‌های بعدی کشیده شود. به نظرم باید فاصله مان را حفظ کنیم و اکنون زمان این است که با بازیکنان باکیفیت که از لحاظ ذهنی آماده هستند با اجرای فرامین سرمربی در بازی پیش رو عملکرد قابل قبولی داشته باشیم و حتی بتوانیم به پیروزی برسم. به هر حال فوتبال است و هزار اتفاق رخ می‌دهد و ما داریم درباره جریان و تحلیل بازی صحبت می‌کنیم و اتفاقات بازی دست ما و سرمربی نیست. دیدیم که در بازی قبلی صالح حردانی از بازی اخراج شد و تیم ملی ۱۰ نفره به کار خود ادامه داد. اینها اتفاقاتی هست که پیش بینی نشده است.

کارشناس فوتبال درباره اینکه تیم ملی ایران با ۲ گل زده آمار ضعیفی در بین تیم‌های آسیای دارد، گفت: یک جمله معروف آنچلوتی دارد که می‌گوید آمار می‌تواند خائن‌ترین نفرتان باشد. شما ۸۰۰ پاس می‌دهید، اما در نهایت شکست می‌خورید و این کمک آموزشی هست و آمار در کنار تجزیه و تحلیل معنی پیدا می‌کند. این مهم نیست شما چند گل می‌زنید و آمارتان خوب باشد. تیم ملی در صدر جدول باید شرایط بهتری داشته باشد و مهم‌تر از آماری که شما اشاره کردید اینکه ما بتوانیم امتیازی بگیریم و یک بر هیچ شاید تفاوتی با ۵ بر هیچ نداشته باشد و ما نیازمند ۳ امتیاز بازی هستیم. بازیکنان باکیفیت ما که شناخته شده هستند تیم‌ها می‌آیند ساختار دفاعی شان را بهتر می‌کنند و من تو من می‌کنند و آن فشردگی باعث می‌شود که بازیکنان ما نتوانند عملکرد خوبی داشته باشد. تیم‌هایی که عقب می‌روند و کیفیت فوتبالشان پایین‌تر از فوتبال ما هست در صورتی مقابل این تیم‌ها در ۱۵ دقیقه اولیه گل نزنید کار سخت می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که شناخته شدن مهدی طارمی و سردار آزمون باعث شده که آنها کنترل شوند.

وی ادامه داد: بازیکنانی مثل محبی و قایدی که از عقب اضافه می‌شوند و در کنار آزمون و طارمی فضا پیدا می‌کنند، آنها می‌توانند سرنوشت بازی را مثل بازی با امارات که مهدی قایدی تک گل ما زد، رقم بزنند. این مهم است که بازیکنانی که در کنار طارمی و آزمون بازی می‌کنند موقعیت‌های گل بیشتری پیدا می‌کنند، چون قاعدتا تمرکز خط دفاعی روی بازیکنان شناخته شده است. وقتی بازیکنان باکیفیت کنترل می‌شوند حالا بازیکنانی که از این فضا می توانند استفاده می‌کنند در نهایت می‌توانند نتیجه بازی را تغییر بدهند. من فکر می‌کنم در ساختار حمله زمان می‌برد و با تیم‌هایی بازی می‌کنیم و در فشار قرار داریم. اگر ما گل زده مان در آسیا کم بوده نشان نمی‌دهد که عملکردمان بد بوده است. باید گل‌های بازی را کنار بگذاریم و به تجزیه و تحلیل بازی تیم ملی بپردازیم. وقتی تیم‌ها تحت فشار قرار می‌گیرند گل زدن به برخی از تیم ها سخت می‌شود. زمانی که تیم‌های درجه سوم آسیا، بازیکن باکیفیت ندارند می‌آیند پرتعداد دفاع می‌کنند و دوندگی شان را بیشتر می‌کنند و درگیری فیزیکی می‌کنند تا مقابل تیم‌های پرمهره از جمله ملی پوشان ما ایستادگی می‌کنند. با توجه به اینکه ۸ تیم به جام جهانی می‌روند به خاطر همین برای تیم ملی کشورمان ساده هست که شاید همه برای مسابقات جام جهانی دعوت شدند.

منبع

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn