تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مهر 1403 - 12:47
6 بازدید
کد خبر : 348401

اتریش: باب گفت‌وگو با ایران باید باز بماند

اتریش: باب گفت‌وگو با ایران باید باز بماند

به‌رغم طرح برخی ادعاها؛ وزیر امور خارجه اتریش با اشاره به برخی اختلاف‌نظر‌ها میان مواضع اتحادیه اروپا و ایران تصریح کرد که باب گفتگو و دیپلماسی با ایران باید همواره باز بماند. به گزارش خبرگزاری آنا، «الکساندر شالنبرگ» روز دوشنبه در آستانه برگزاری نشست شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ، در جمع خبرنگاران

به‌رغم طرح برخی ادعاها؛

وزیر امور خارجه اتریش با اشاره به برخی اختلاف‌نظر‌ها میان مواضع اتحادیه اروپا و ایران تصریح کرد که باب گفتگو و دیپلماسی با ایران باید همواره باز بماند.

به گزارش خبرگزاری آنا، «الکساندر شالنبرگ» روز دوشنبه در آستانه برگزاری نشست شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ، در جمع خبرنگاران حاضر شد و ادعا‌های بی‌اساس درباره دخالت ایران در مناقشه اوکراین از طریق ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه را تکرار کرد. 

وی گفت که در جلسه شورای وزیران، درباره تشدید تحریم‌ها علیه ایران رایزنی خواهد شد.

شالنبرگ با این حال به ملاقات اخیرش با «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک اشاره و تأکید کرد: ما باید همواره باب گفتگو را باز بگذاریم. به‌نظرم ما همیشه باید در موقعیتی باشیم که بتوانیم کانال‌های گفتگوی خاصی را باز نگه داریم.

نشست ماهانه وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا ساعاتی پیش در لوکزامبورگ آغاز شد. در این نشست، «دیوید لمی» وزیر امور خارجه انگلیس هم برای نخستین بار پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برگزیت)، به‌عنوان مهمان حضور دارد. او پیش از شروع اجلاس با «جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ملاقات کرد و دو طرف درباره تحولات بین‌المللی بحث و تبادل نظر کردند.

بورل پس از دیدار با لمی در جمع خبرنگاران حاضر شد و آخرین مواضع اتحادیه اروپا را درباره تحولات در غزه، لبنان و اوکراین تشریح کرد. وی ضمن تکرار ادعا‌ها درباره همکاری نظامی ایران با روسیه در مناقشه اوکراین گفت که تحریم ایران روی میز شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا است. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادعا کرد: به‌نظرم [تحریم‌ها] تصویب خواهد شد. در حال حاضر نمی‌توانم بیشتر اظهار نظر کنم و جزئیات را بعدا اعلام خواهم کرد.

اتهام‌ها درباره دخالت نظامی ایران در مناقشه اوکراین درحالی مطرح می‌شود که مقامات تهران و مسکو بار‌ها این ادعا را رد و بی‌اساس توصیف کرده‌اند. جمهوری اسلامی ایران ضمن مخالفت با جنگ، همواره اعلام کرده است که از راهکار سیاسی برای حل‌و‌فصل اختلافات روسیه و اوکراین و پایان بخشیدن به درگیری‌های نظامی حمایت می‌کند.

ایران از ابتدای بحران اوکراین تاکنون هیچگاه بخشی از این نزاع و درگیری نظامی و ادامه آن نبوده و همواره از راهکار سیاسی و گفت‌و‌گو‌های دوجانبه برای پایان دادن به این بحران و درگیری حمایت کرده است.

رویکرد اصولی و اعلام‌شده جمهوری اسلامی ایران در خصوص بحران اوکراین طی دو سال گذشته، بدون تغییر باقی مانده و از این منظر، تکرار ادعای ارسال موشک‌های بالستیک برای روسیه، با اهداف و انگیزه‌های سیاسی برخی کشور‌های غربی صورت می‌گیرد و کاملا بی‌اساس است.

منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn