تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مهر 1403 - 14:45
32 بازدید
کد خبر : 348511

حجازی: دوران نکونام دوران پر زرق و برق استقلال بود/ برای انتخاب سرمربی باید دید زور کدام دلال بیشتر است!

حجازی: دوران نکونام دوران پر زرق و برق استقلال بود/ برای انتخاب سرمربی باید دید زور کدام دلال بیشتر است!

در گفت و گو با آنا مربی سابق استقلال گفت: دل خوشی از مدیریت باشگاه استقلال ندارم ولی از زمانی که هلدینگ آمد دوران پر زرق و برقی برای جواد نکونام و کادرفنی‌اش رقم خورد. آتیلا حجازی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، درباره شرایط این روز‌های تیم استقلال که با سرمربی موقت اداره می‌شود و قرار

در گفت و گو با آنا

حجازی: دوران نکونام دوران پر زرق و برق استقلال بود  برای انتخاب سرمربی باید دید زور کدام دلال بیشتر است!

مربی سابق استقلال گفت: دل خوشی از مدیریت باشگاه استقلال ندارم ولی از زمانی که هلدینگ آمد دوران پر زرق و برقی برای جواد نکونام و کادرفنی‌اش رقم خورد.

آتیلا حجازی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، درباره شرایط این روز‌های تیم استقلال که با سرمربی موقت اداره می‌شود و قرار بر معرفی سرمربی خارجی است، اظهار کرد: خارجی‌ها به خصوص از جنس اروپایی آنها مثل ما ایرانی‌ها فکر نمی‌کنند. اروپایی‌ها ترسو هستند و شخصیت بسیار محافظه کاری دارند. ما از کودکی با جنگ بزرگ شده‌ایم و کشور‌های همسایه ما در جنگ بودند، بنابراین کوچک‌ترین هراسی از جنگ نداریم و همیشه آماده دفاع از خود هستیم.

ورزشگاه جدید الهلال ۶ ماهه ساخته شد

وی ادامه داد: مربی درجه یک خارجی الان بیکار نیست و تیم دارد؛ بنابراین حضور مربیان طراز اول و رزومه دار خارجی در استقلال منتفی است. یک سری مربیان هستند که به خاطر شرایط مالی بهتر می‌پذیرند تا به استقلال بیایند ولی باید منتظر ماند و دید زور کدام دلال بیشتر است. در کل فوتبال ما به خاطر ضعف در مدیریت با مشکلات زیادی مواجه است. ورزشگاه جدید الهلال عربستان در عرض ۶ ماه ساخته شد. ورزشگاه آزادی یا تختی که بیش از ۵۰ سال سن دارند، سالیان درازی است دچار مشکل هستند و بازسازی آنها زمان زیادی می‌برد. زمین‌های چمن به خاطر آنکه دست افراد غیرمتخصص بوده همانند بسیاری دیگر از امکانات فوتبال ما دچار آسیب جدی شده‌اند. آن قدر این مشکلات زیاد است که شمردن آنها زمان زیادی می‌گیرد ولی برای کسی مهم نیست. کشور‌های عربی میلیون‌ها دلار هزینه کرده‌اند تا مردم را به ورزشگاه بکشاند، در ایران خودجوش به ورزشگاه می‌آیند، اما رسیدگی نمی‌شود و ترجیح می‌دهند تا از این سرمایه استفاده نکنند.

خیلی مورد هجمه قرار گرفتم

مربی سابق استقلال خاطرنشان کرد: مشکلاتی که استقلال دچار آن شده کاملاً قابل پیش‌بینی است. من در ابتدای فصل گفتم و خیلی مورد هجمه قرار گرفتم، اما واقعیت‌ها را مطرح کردم و عده‌ای زود قضاوت کردند. خیلی‌ها دوست دارند الکی تعریف و تمجید کنیم، اما به محض آنکه انتقاد می‌کنیم ناراحت می‌شوند. استقلال با سرمربی ایرانی خود فصل را شروع کرد، اما هماهنگی میان نفرات جدید و بازیکنان فصل قبل به همراه تغییر تاکتیک، کاری نبود که سرمربی استقلال بتواند از عهده آن برآید و برای همین هم تیم خیلی زود به مشکل خورد. الان نیز آوردن سرمربی خارجی تضمین کننده قهرمانی استقلال نیست. او زمان نیاز دارد تا بتواند تیم را با تفکرات تاکتیکی خود آشنا کند و ایده‌هایش را در زمین عملی کند.

دوران پر زرق و برقی برای تیم نکونام رقم خورد

وی یادآور شد: من دل خوشی از مدیریت باشگاه استقلال ندارم ولی از زمانی که هلدینگ آمد و برای ورود به فصل جدید، دوران پر زرق و برقی برای جواد نکونام و کادرفنی‌اش رقم خورد. کلیه مطالبات دو فصل گذشته پرداخت شد، تمامی بدهی‌ها استقلال نیز پرداخت شد، امکانات کافی برای سفر، تغذیه و تمرین، اردوی خارجی پیش فصل و دیگر مواردی که یک تیم برای شروع فصل قدرتمند نیاز دارد در اختیار نکونام و تیمش گذاشتند. با این وجود نتایج مدنظر کسب نشد. الان هم مدیریت باشگاه اگر به دنبال آوردن سرمربی خارجی است هر چه زودتر دست بجنباند و وقت را هدر ندهد. مدیریت در باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس متفاوت با دیگر تیم‌های ایرانی است. کسانی که در رأس امور استقلال هستند خودسرانه عمل نکنند. آنها نیاز به مشاوری قوی دارند که بتواند به آنها کمک کند.

پیشکسوتان استقلال چشم دیدن هم را ندارند

حجازی افزود: مشکل بزرگ باشگاه استقلال نداشتن ثبات در مدیریت است. مسئله‌ای که در پرسپولیس حل شده و ثبات مدیریت آن منجر به ثبت اتفاقات بسیار خوبی شده است. مدیریت باشگاه به پیشکسوتان پرسپولیس فرصت داده‌اند تا مسئولیت بگیرند و آنها هم به خوبی پشت هم هستند. هواداران هم بسیار راضی هستند از اینکه بازیکنان سابق را در پست‌های مختلف می‌بینند. در استقلال پیشکسوتان پشت هم نیستند. آنها در چند جبهه قرار گرفته‌اند و چشم دیدن هم را ندارند. در بازی‌های دوستانه‌ای که تیم پیشکسوتان برگزار می‌کند این موضوع مشهود است، چون چند تیم پیشکسوت این باشگاه را می‌بینیم. مدیریت هم استفاده‌ای از پیشکسوتان نمی‌برد و فقط اسم کمیته پیشکسوتان وجود دارد.

باشگاه استقلال بی در و پیکر است

مربی سابق استقلال خاطرنشان کرد: استقلال فعلی به لحاظ فنی تیم بسیار خوب و پر مهره‌ای است ولی مدیریت باید هر چه زودتر تکلیف را روشن کند. اگر سرمربی خارجی می‌خواهد وقت را نکشد. اگر نمی‌خواهد که به سهراب بختیاری‌زاده اعتماد شود، حمایت کافی از او صورت گیرد تا تغییرات متوقف شود ولی در صورت اصرار برای سرمربی خارجی، یک نفر نماینده باشگاه شود و مذاکره با گزینه‌های مدنظر را آغاز کند تا به نتیجه برسد. کار پیچیده‌ای نیست، موضوع مالی تأمین شود، مسئله بعد تسلط مدیر حقوقی به قوانین عقد قرارداد است و بعد هم سرمربی قرارداد را امضا می‌کند. متأسفانه، چون باشگاه بی در و پیکر است و دلال‌ها چنددستگی ایجاد می‌کنند، اخبار به راحتی درز می‌کند و تصمیم گیری سخت شده است. ما هم دلمان می‌سوزد ولی کاری از دست‌مان بر نمی‌آید، چون تصمیم‌گیرنده نیستیم. منتظریم تا ببینیم باشگاه چه گلی به سر تیم می‌زند. آنچه مشخص است تا به امروز ورد پول کافی دردی از استقلال دوا نکرده است.  

منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn