تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مهر 1403 - 16:51
8 بازدید
کد خبر : 348609

رونمایی از پراید الکتریکی در کشور انگلستان

رونمایی از پراید الکتریکی در کشور انگلستان

نمایندگی کیا در انگستان یک دستگاه از مدل پراید با موتور الکتریکی را در نمایشگاهی در نزدیکی شهر آکسفورد نمایش داد. این خودرو به مناسبت … نمایندگی کیا در انگستان یک دستگاه از مدل پراید با موتور الکتریکی را در نمایشگاهی در نزدیکی شهر آکسفورد نمایش داد. این خودرو به مناسبت هشتاد سالگی خودروساز کره‌ای

نمایندگی کیا در انگستان یک دستگاه از مدل پراید با موتور الکتریکی را در نمایشگاهی در نزدیکی شهر آکسفورد نمایش داد. این خودرو به مناسبت …

رونمایی از پراید الکتریکی در کشور انگلستانرونمایی از پراید الکتریکی در کشور انگلستان

نمایندگی کیا در انگستان یک دستگاه از مدل پراید با موتور الکتریکی را در نمایشگاهی در نزدیکی شهر آکسفورد نمایش داد. این خودرو به مناسبت هشتاد سالگی خودروساز کره‌ای و توسط شرکتی به نام «الکتروجنیک» (Electrogenic) ساخته شده که کارش برقی کردن ماشین‌های قدیمی است.

مهندسان الکتروجنیک برای ساخت این پراید الکتریکی از یک مدل سال ۱۹۸۶ استفاده کردند. آنها می‌گویند تبدیل قوای محرکه از بنزینی به الکتریکی ساده نبود، اما در نهایت توانستند یک موتورالکتریکی ۱۰۷ اسب بخاری و دو بسته باتری ده کیلووات ساعتی روی ماشین سوار کنند که می‌تواند با هر بار شارژ تا حدود ۱۲۰ مایل (۱۹۳ کیلومتر) حرکت کند.

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ماشین با موتور الکتریکی کمی بهتر شده و از حدود ۱۲ ثانیه به حدود هشت ثانیه رسیده است. همچنین تلاش شده تا تجربه رانندگی با ماشین تا حد امکان به مدل بنزینی شبیه بماند.

ماشین از نظر ظاهری هیچ فرقی نکرده است. الکتروجنیک فقط رنگ ماشین را از آبی به سفید مرواریدی تغییر داده که رنگی است که کیا برای مدل‌های جدید الکتریکی خود معرفی کرده است. تودوزی ماشین هم با شیوه‌ای شبیه به مدل اسپرت الکتریکی EV6 تزیین شده است.

شتاب کیا پراید الکتریکی از مدل بنزینی بهتر است

کیا هشتاد سال پیش کارش را با ساخت دوچرخه آغاز کرد و بعدا به تولید موتورسیکلت‌های هوندا پرداخت. تولید ماشین در این کارخانه در اوایل دهه شصت میلادی و با ساخت وانت‌های مزدا آغاز شد. پراید از اولین مدل‌هایی بود که کیا با آن به بازارهای جهانی از جمله بازار بریتانیا وارد شد.

پراید حاصل همکاری دو کارخانه فورد و مزدا است. این ماشین در سال ۱۹۸۶ میلادی (۱۳۶۴ شمسی) توسط مزدا طراحی و تولید شد. آن زمان فورد از سهامداران مزدا بود و ماشین با نام فورد فستیوا و مزدا ۱۲۱ فروخته می‌شد. کیا هم آن را تحت لیسانس و با نام پراید تولید می‌کرد.

پراید در سال ۱۳۷۲ به بازار ایران وارد شد و مدل‌های مختلفی از آن نزدیک به سی سال توسط کارخانه سایپا تولید شد. وانتی براساس این خودرو با نام ۱۵۱ همچنان در حال تولید است.

کیا می‌گوید از مدل الکتریکی پراید فقط یک دستگاه و برای نمایش ساخته شده و قصد فروش این مدل را ندارد. کارخانه کره‌ای همچنین تاکید کرده که این پروژه ربطی به برنامه‌های این شرکت برای معرفی مدل‌های جدید ندارد.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn