تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مهر 1403 - 18:29
15 بازدید
کد خبر : 348678

سیستم جدید و پیشرفته ضد پهپاد Roadrunner-M

سیستم جدید و پیشرفته ضد پهپاد Roadrunner-M

پنتاگون قراردادی ۲۵۰ میلیون دلاری برای ارائه قابلیت‌های دفاع هوایی پیشرفته از جمله سیستم قابل استفاده مجدد Roadrunner-M (یک رهگیر VTOL) به کمپانی Anduril اعطا کرده است. Anduril یک پیمانکار دفاعی استارتاپی است که در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد و در زمینه ارائه محصولات هوش مصنوعی و رباتیک فعالیت می کند. این استارتاپ در حال

پنتاگون قراردادی ۲۵۰ میلیون دلاری برای ارائه قابلیت‌های دفاع هوایی پیشرفته از جمله سیستم قابل استفاده مجدد Roadrunner-M (یک رهگیر VTOL) به کمپانی Anduril اعطا کرده است. Anduril یک پیمانکار دفاعی استارتاپی است که در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد و در زمینه ارائه محصولات هوش مصنوعی و رباتیک فعالیت می کند. این استارتاپ در حال توسعه تعدادی پهپاد پیشرفته و سیستم های ضد پهپادی است – و حتی چراغ سبز پنتاگون برای رفتن به مرحله بعدی در توسعه CCA (هواپیمای رزمی مشترک) جنگنده نسل ششم NGAD دریافت کرده است.

سیستم جدید و پیشرفته ضد پهپاد Roadrunner-M

Anduril قراردادی ۲۵۰ میلیون دلاری برای Roadrunner-M دریفات کرده است

Anduril اعلام کرده است که قراردادی به ارزش ۲۴۹,۹۷۸,۴۶۶ دلاری برای تحویل بیش از ۵۰۰ فروند Roadrunner-M و قابلیت‌های اضافی جنگ الکترونیک Pulsar به چندین سرویس نظامی ایالات متحده دریافت کرده است. این سیستم ها برای کمک به مقابله با تهدید فزاینده حملات هواپیماهای بدون سرنشین علیه نیروهای آمریکایی است. گسترش سریع پهپادهای ارزان قیمت (به ویژه از زمان شروع جنگ اوکراین) یکی از تهدیدهای اصلی است که وزارت دفاع ایالات متحده برای مقابله با آن به اشکال مختلف دست به کار شده است. سیستم Pulsar کمپانی Anduril را می توان با هواپیما ادغام کرد تا سیستم های دشمن را دچار اختلال کند.

«Roadrunner یک وسیله نقلیه هوایی خودکار (AAV) با قابلیت استفاده مجدد، با برخاست و فرود عمودی (VTOL) با نظارت اپراتور دارای موتورهای دوقلوی توربوجت و پیکربندی‌های محموله ماژولار است که می‌تواند از انواع مأموریت‌ها پشتیبانی کند.» – اندوریل

به ادعای اندوریل، تحویل این سیستم در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد و تا پایان سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت. این بدان معناست که تحویل این سیستم ضدپهپادی تقریباً بلافاصله پس از عقد قرارداد آغاز خواهد شد. به گزارش دیفنس نیوز، اندوریل قبلا در ماه دسامبر اعلام کرده بود که در حال حاضر برای یک مشتری اولیه ایالات متحده در حال تولید با نرخ پایین بوده است.

اندوریل قصد دارد به سرعت تولید را افزایش دهد تا Roadrunner را در تعداد صدها هزار فروند بسازد. این سیستم های ضدپهپادی قرار است برای محافظت از نیروهای آمریکایی در مکان هایی که در معرض خطر حمله هواپیماهای بدون سرنشین هستند مستقر شوند.

در حالی که Anduril در سال ۲۰۲۲ مبلغ ۱۲.۵ میلیون دلار برای Roadrunner خود از پنتاگون دریافت کرد، تا حد زیادی این سیستم را با بودجه داخلی توسعه داده است.

سیستم جدید و پیشرفته ضد پهپاد Roadrunner-M

یک راه حل ضد پهپاد مقرون به صرفه و توسعه پذیر

سیستم Roadrunner « یک رهگیر برخاست و فرود عمودی (VTOL) است که سال گذشته رونمایی شد و برای رهگیری و خنثی کردن سریع تهدیدات پهپادهای بزرگتر با سرعت، مانورپذیری و مقرون به صرفگی بی نظیر ساخته شده است.» این سیستم با سیستم‌های EW مجهز به هوش مصنوعی Pulsar ساخت Anduril جفت شده و نسل جدیدی از دفاع در برابر هواپیماهای بدون سرنشین را ارائه می‌دهد.

Roadrunner-M اولین سلاح انفجاری قابل بازیافت در جهان نیز هست. در واقع یک پهپاد رهگیر است که اگر پرتاب شده اما با هدف درگیر نشود، قابل بازگرداندن است.

سیستم جدید و پیشرفته ضد پهپاد Roadrunner-M

«Roadrunner-M می تواند به محض دریافت اولین نشانه خطر، برخاسته و اهداف دوردست را تعقیب و رهگیری کند، که به اپراتورها اطلاعات و زمان بیشتری برای ارزیابی هدف و قوانین درگیری می دهد. اگر نیازی به انهدام هدف نباشد، Roadrunner-M می تواند به راحتی به پایگاه برگردد و در یک مکان از پیش تعیین شده برای سوخت گیری و استفاده مجدد فوری فرود بیایید.» – اندوریل

توسعه Roadrunner بسیار سریع بوده و از ژانویه ۲۰۲۴ به طور عملیاتی برای ارزیابی رزمی به کار گرفته شده، و البته در کمتر از دو سال از یک ایده به یک راه حل میدانی تبدیل شده است. توسعه سریع پهپادها به این معنی است که راه حل هایی برای مقابله با آنها باید در مقیاسی به همان سرعت توسعه و ارائه شود.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn