تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مهر 1403 - 19:20
8 بازدید
کد خبر : 348720

وداع با تغذیه ناسالم در بوفه‌های مدارس

وداع با تغذیه ناسالم در بوفه‌های مدارس

جامعه ورزشی آفتاب نو: کد خبر: ۲۷۰۸۵۶ تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ – ۱۲:۵۲ به گزارش بهداشت نیوز، محمدرضا حسینی ۲۳ مهرماه در نشست هم‌اندیشی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان با مدیران مدارس مجری طرح پایگاه تغذیه سالم مدارس شهرستان سمنان، برگزاری این نشست را در راستای اجرای طرح

جامعه ورزشی آفتاب نو:

کد خبر: ۲۷۰۸۵۶

تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ – ۱۲:۵۲

به گزارش بهداشت نیوز، محمدرضا حسینی ۲۳ مهرماه در نشست هم‌اندیشی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان با مدیران مدارس مجری طرح پایگاه تغذیه سالم مدارس شهرستان سمنان، برگزاری این نشست را در راستای اجرای طرح ساماندهی پایگاه‌های تغذیه سالم مدارس ارزیابی و اظهار کرد: از امروز به بعد، هیچ آموزشگاهی مجاز به توزیع مواد خوراکی بدون اخذ مجوز از پایگاه تغذیه سالم نیست. 

وی از ممنوعیت توزیع مواد خوراکی بدون اخذ مجوز از پایگاه تغذیه سالم در مدارس سمنان خبر داد و تصریح کرد: معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بر روند اجرای این طرح نظارت جدی خواهد داشت. 

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان سمنان، از تلاش این معاونت برای ساماندهی بوفه‌های مدارس خبر داد و خاطرنشان کرد: در گام اول طرح پایگاه تغذیه سالم در بخشی از مدارس استان اجرایی شده و دیگر مدارس استان نیز موظف هستند با الگوبرداری از پایگاه تغذیه سالم مدارس شهرستان سمنان، نسبت به اجرای این طرح در دیگر مدارس اهتمام ورزند. 

حسینی، توزیع مواد خوراکی سالم را از اهداف این طرح برشمرد و افزود:مدارس استان موظفند که برای اخذ مجوز و راه اندازی بوفه ها از طریق مجری طرح پایگاه تغذیه سالم اقدام کنند. 

 معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اهمیت اجرایی شدن این طرح در مدارس استان خاطرنشان کرد: استفاده از میان‌وعده‌های سالم در مدارس یکی از مهم‌ترین عوامل ترویج فرهنگ تغذیه سالم در جامعه است. 

معصومه کاشی‌منش رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش استان نیز با تاکید بر ضرورت رعایت مفاد دستورالعمل پایگاه‌های تغذیه سالم از سوی مدیران مدارس در سال تحصیلی جدید از خانواده‌ها خواست: به وعده صبحانه فرزندان خود قبل از عزیمت به مدرسه توجه داشته و میان‌وعده‌های سالم و مغذی در کیف و کوله‌پشتی آن‌ها قرار دهند تا در موقع  نیاز به‌جای استفاده از میان‌وعده‌های پر کالری از لقمه‌های سالم و خانگی استفاده کنند. 

کاشی‌منش با اشاره به فعالیت پایگاه‌های تغذیه سالم در مدارس افزود: در دستورالعمل پایگاه تغذیه سالم که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ویرایش شده و به‌زودی ابلاغ خواهد شد تمام مواد غذایی سالم و مجاز و هم‌چنین خوراکی‌های ناسالم و غیر مجاز در مدارس درج و در معرض دید دانش آموزان قرار می گیرد. 

وی ادامه داد: مراقبان و رابطان سلامت مدارس به‌عنوان مجریان و ناظران دستورالعمل‌های بهداشتی باید به مدیران در خصوص اخذ مجوز فعالیت پایگاه تغذیه سالم مدرسه که به‌صورت سالیانه تمدید می‌شود، اطلاع رسانی کنند. 

وی گفت: فضای پایگاه‌های تغذیه سالم مدارس ابتدا باید به تأیید کارشناسان سلامت محیط و تغذیه مراکز بهداشت رسیده و سپس مدیر مدرسه نسبت به معرفی متصدی واجد شرایط برای شرکت در کلاس‌های آموزشی که از سوی مراکز بهداشت برگزار می‌شود، اقدام و پس از کسب گواهینامه سلامت از بهداشت و مجوز فعالیت یک‌ساله از معاونت تربیت بدنی و سلامت فعالیت خود را آغاز کند. 

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn