تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مهر 1403 - 20:44
6 بازدید
کد خبر : 348791

قلعه‌نویی: به دنبال انتقام نیستیم

قلعه‌نویی: به دنبال انتقام نیستیم

تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۹:۳۰ سه‌شنبه ۲۴ مهر در چهارمین بازی خود در مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در کشور امارات به مصاف قطر خواهد رفت. امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پیش از بازی برابر قطر گفت: «ابتدا از کشور امارات و باشگاه شباب الاهلی بابت میزبانی

تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۹:۳۰ سه‌شنبه ۲۴ مهر در چهارمین بازی خود در مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در کشور امارات به مصاف قطر خواهد رفت. امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پیش از بازی برابر قطر گفت: «ابتدا از کشور امارات و باشگاه شباب الاهلی بابت میزبانی تشکر می‌کنم. شرایط جدول خیلی خاص است چرا که اگر فردا سه امتیاز را کسب کنیم راه صعودمان خیلی هموار می‌شود.»

او ادامه داد: «از تیم قطر شناخت کامل داریم. در جام ملت‌ها هم با آنها بازی کردیم و معتقدم بازیکنان در آن بازی خیلی باکیفیت بودند و بدشانسی گریبان‌گیر ما شد. این بازی شرایط خاص خود را دارد و با دیدار قبل متفاوت است. از بازیکنانم بابت بازی قبل برابر ازبکستان تشکر می‌کنم که در آن شرایط به نحو احسن وظیفه خود را انجام دادند. احتمالا تغییراتی‌ خواهیم داشت که برخی اجباری و برخی به علت مسائل تاکتیکی است.»

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران مطرح کرد: «فوتبال جای انتقام گرفتن نیست. فوتبال جایی است که باید لذت ببرید و ما باید تلاش کنیم و این تلاش منجر به یک بازی خوب و همراه با پیروزی باشد که بتوانیم هواداران را خوشحال کنیم. به دنبال انتقام نیستیم. به تیم خوب قطر احترام می‌گذاریم. آنها دو دوره قهرمان آسیا شده‌اند که نشان از پیشرفت فوتبال آسیاست. قطر جام جهانی و جام ملت‌ها را برگزار کرده که نشان می‌دهد تیم خیلی قابل احترامی است.»

امیر قلعه‌نویی درباره میزبانی از قطر در کشور امارات و حمایت ایرانی‌های ساکن دوبی گفت: «کمتر از دو یا سه روز مانده به بازی به ما اعلام شد که نمی‌توانیم میزبان باشیم اما میزبانی را با ارتباطات خوبی که مهدی تاج داشت تغییر دادیم. فردا توقع داریم که هواداران با حضور خود به تیم ملی روحیه مضاعف بدهند تا ما هم با تلاش بیشتر بتوانیم با برد خوب، آنها را خوشحال کنیم. ایرانی‌ها نشان داده‌اند که در شرایط سخت از تیم خود حمایت می‌کنند. باید از سه بازی ۹ امتیاز می‌گرفتیم هرچند که ۷ امتیاز گرفتیم اما فردا با این هدف می‌رویم که سه امتیاز را کسب کنیم.»

سرمربی تیم ملی ایران در واکنش به ناموفق بودن تیم در امر گلزنی علی‌رغم داشتن مهره‌های خوب اظهار کرد: «مربی زمانی نگران می‌شود که تیمش ایجاد موقعیت نکند. روبروی تیم خوب امارات امید گل ما ۲ بود که نشان می‌دهد در ساختار دفاعی و ایجاد موقعیت جز تیم‌های خوب هستیم. مواقعی توپی گل‌ نمی‌شود که بالای ۸۰ درصد احتمال گل دارد. فضا و زمان تمرین ما خیلی کم است ولی نمی‌خواهم به مشکلات اشاره کنم.»

او ادامه داد: «تیم ملی زمین خوب برای مسابقه ندارد و حالا هم که باید به شهرهای دیگر برود. ۷ امتیاز گرفتیم و در ایجاد موقعیت هم خیلی خوب بودیم. آمارها سخن می‌گویند. بازیکنان باید توپ‌ها را به گل تبدیل کنند و مثلا در بازی با ازبکستان که موقعیت کم ایجاد می‌شود، دروازه‌بان آنها خوب ظاهر شد. بدشانس هستیم که توپ‌ها تبدیل به گل نمی‌شود ولی ان‌شاءالله از فردا این مشکل هم حل شود.»

سرمربی تیم ملی در واکنش به اینکه آیا این بازی برای شما ۶ امتیازی است؟ گفت:« برخی بازی‌ها از شش امتیاز هم بیشتر است. رقبای ما با هم بازی دارند و اگر ما فردا برنده شویم، بیش از شش امتیاز می‌گیریم پس این بازی علاوه بر امتیاز، راه صعود را کوتاه می‌کند. این بازی برای ما می‌تواند بالای ۵۰ درصد راه صعود را هموار کند.»

قلعه‌نویی در پایان و در ارزیابی از داوری بازی‌ برابر ازبکستان عنوان کرد: «در بازی اسپانیا و آلمان در یورو هم VAR اشتباه کرد. در بازی با ازبکستان داور می‌توانست یکی از آن دو صحنه را پنالتی بگیرد اما به داوران احترام می‌گذاریم. درباره اخراج حردانی هم باید بگویم که شاید سه روز بود که علاوه بر مسائل تاکتیکی به بازیکنان گوشزد می‌کردم که تکل نزنید ولی همین اتفاق سرمان آمد.»

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn