تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مهر 1403 - 21:18
8 بازدید
کد خبر : 348818

حباب سکه به ۱۰ میلیون تومان رسید

حباب سکه به ۱۰ میلیون تومان رسید

حباب سکه امروز به مرز ۱۰ میلیون تومان رسید و قیمت سکه طرح جدید هم از ۵۰ میلیون… همزمان با افزایش قیمت دلار در بازار غیررسمی شاهد افزایش قیمت طلا و سکه هستیم. حباب سکه امروز به مرز ۱۰ میلیون تومان رسید و قیمت سکه طرح جدید هم از ۵۰ میلیون تومان عبور کرد. به

حباب سکه امروز به مرز ۱۰ میلیون تومان رسید و قیمت سکه طرح جدید هم از ۵۰ میلیون…

حباب سکه به 10 میلیون تومان رسیدحباب سکه به 10 میلیون تومان رسید

همزمان با افزایش قیمت دلار در بازار غیررسمی شاهد افزایش قیمت طلا و سکه هستیم. حباب سکه امروز به مرز ۱۰ میلیون تومان رسید و قیمت سکه طرح جدید هم از ۵۰ میلیون تومان عبور کرد.

به گزارش تسنیم، طی روزهای اخیر بازار طلا و سکه و ارز در پی تنش‌های سیاسی و منطقه ای با نوسانات زیادی روبروست تا جایی که دلار و سکه این روزها در کانال‌های مختلف در حال رفت و برگشت قیمتی هستند.

آنطور که فعالان بازار می‌گویند: از عصر دیروز تقاضا برای خرید سکه و طلا افزایش یافته و همین امر موجب افزایش حباب سکه و طلا شده است.

محمد کشتی‌آرای فعال بازار طلا و جواهر در ارتباط با وضعیت امروز بازار می‌گوید: قیمت جهانی طلا در بازارهای دنیا امروز با سه دلار افزایش همراه شده که این خیلی نمی‌تواند در بازار اثرگذار باشد.

او می‌گوید: آنچه امروز موجب افزایش قیمت طلا و سکه شده مربوط به افزایش قیمت ارز و افزایش تقاضا می‌باشد.

به گفته کشتی آرای هم اکنون حباب سکه ۹ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان شده که این رقم به عنوان یک رکورد بی‌سابقه برای حباب به حساب می‌آید. قیمت سکه نیز در راستای افزایش تقاضا و افزایش قیمتها از ۵۰ میلیون تومان عبور کرده و نسبت به صبح با ۸۵۰ هزار تومان افزایش روبرو شده است؛ سکه هم اکنون ۵۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان در بازار قیمت خورده است.

سکه طرح قدیم نیز با ۷۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به صبح ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، نیم سکه با ۴۵۰ هزار تومان افزایش ۲۷ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، ربع سکه با ۴۵۰ هزار تومان افزایش ۱۸ میلیون و ۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی با ۱۰۰ هزار تومان افزایش ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شده است.

وی افزود: بخشی از افزایش قیمت سکه مربوط به حباب است چرا که حباب براثر افزایش تقاضا بالا رفته است. طلای آب شده هم ۳۰۰ هزار تومان حباب دارد که ناشی از افزایش تقاضاست.هر گرم طلای ۱۸ عیار هم حدود ۵۰ هزار تومان در بازار حباب دارد.

او درباره اینکه وقتی حباب بالاست خرید طلا و سکه توجیه اقتصادی دارد یا خیر، گفت: تجربه نشان داده حباب همیشه همراه سکه بوده است ولی الان به رقم بی سابقه ای رسیده هرچند اگر حراج هفتگی سکه توسط بانک مرکزی انجام نمی شد معلوم نبود وضعیت حباب به کجا می رسید.

گفتنی است، با تصمیم بانک مرکزی تعداد حراج هفتگی سکه به دو روز در هفته افزایش یافته و امروز دوشنبه ۲۳ مهرماه نیز بیست و دومین حراج سکه درحال برگزاری است.

این گزارش حاکی است، از ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۲ تاکنون، ۲۱ حراج از طریق سامانه معاملات سکه طلای مرکز مبادله ایران برگزار شده است که طی این حراج ها، در مجموع ۳۵۹ هزار و ۳۰۲ قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان تخصیص داده شده است. سهم ربع سکه از این حجم تخصیص ۱۹۳ هزار و ۵۵۸ قطعه، نیم سکه ۶۴هزار و ۹۴۵ قطعه و تمام سکه ۱۰۰ هزار و ۷۹۹ قطعه است.

همچنین طی ۵۸ حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران، ۱۰ هزار و ۸۷۸ کیلوگرم شمش مورد دادو‌ستد قرار گرفت که در نتیجه آن، ۴۹ هزار میلیارد تومان ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور وارد شد.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn