تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مهر 1403 - 21:48
16 بازدید
کد خبر : 348843

قلعه‌نویی:بازی با قطر بیشتر از ۶ امتیاز دارد/ دنبال انتقام نیستیم – آفتاب نو | اخبار ورزشی

قلعه‌نویی:بازی با قطر بیشتر از ۶ امتیاز دارد/ دنبال انتقام نیستیم – آفتاب نو |  اخبار ورزشی

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران در ادامه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه روز سه شنبه (۲۴ مهر) در امارات از تیم ملی قطر میزبانی خواهد کرد. امیر قلعه نویی در نشست خبری قبل از این دیدار با بیان این که از امارات و باشگاه شباب

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران در ادامه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه روز سه شنبه (۲۴ مهر) در امارات از تیم ملی قطر میزبانی خواهد کرد.

امیر قلعه نویی در نشست خبری قبل از این دیدار با بیان این که از امارات و باشگاه شباب الاهلی بابت میزبانی تشکر می‌کنم، در مورد شرایط این دیدار گفت: شرایط جدول خاص است. فردا با هدف پیروزی به میدان می‌رویم که اگر این سه امتیاز را بگیریم راه صعودمان خیلی هموار خواهد شد.

او به دیدار نیمه نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۶ آسیا نیز اشاره کرد و یادآور شد: شناخت کاملی از قطر داریم. آنها خیلی با برنامه فوتبال بازی می‌کنند و در انتقال توپ بسیار خطرناک هستند. چندماه قبل در جام ملت‌ها بازی کردیم و اعتقادم این است آنجا هم خیلی باکیفیت بازی کردیم اما بدشانسی گریبان ما را گرفت و نتوانستیم به فینال جام ملت‌های آسیا برسیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به اینکه در بازی فردا دنبال انتقام بابت باخت مقابل قطر در جام ملت‌ها هستید پاسخ داد: فوتبال جای انتقام گرفتن نیست. فوتبال جایی برای لذت بردن است. دنبال یک بازی خوب توأم با پیروزی هستیم تا طرفداران خود را خوشحال کنیم. می‌خواهیم با نتیجه خوب مردم را خوشحال کنیم که هدف ما فقط و فقط همین است.

او درباره تیم ملی قطر تاکید کرد: به آنها احترام می‌گذارم. بالاخره دو دوره قهرمان جام ملت‌های آسیا شده اند. این نشان می‌دهد فوتبال در آسیا رو به پیشرفت است. همه در حال سرمایه گذاری و ایجاد ساختار هستند تا پیشرفت کنند. قطر هم از این قاعده مستثنی نیست. آنها جام جهانی و جام ملت‌ها برگزار کرده اند و دو دوره قهرمان شده اند که نشان می‌دهد تیم خیلی قابل احترامی است.

قلعه‌نویی:بازی با قطر بیشتر از ۶ امتیاز دارد/ دنبال انتقام نیستیم

قلعه نویی درباره برگزاری این دیدار در کشور ثالث گفت: باید از فدراسیون ایران تشکر کنم چون در کمتر از دو سه روز به ما اطلاع داده شد که ما نمی‌توانیم دیگر میزبان باشیم اما فدراسیون ما با ارتباطات خوبی که شخص آقای تاج رئیس فدراسیون داشت توانستیم به دبی امارات بیاییم. از هواداران ایرانی که در العین در بازی با امارات ما را تنها نگذاشتند تشکر می‌کنم. جو بسیار خوبی راه انداختند. فردا هم همین توقع را داریم تا با حضور و تشویق‌های خودشان بتوانند روحیه مضاعفی به تیم بدهند. ایرانی نشان داده است هرکجا باشد حامی تیم ملی خودش در هر شرایطی است. ما هم خوشحالیم از سه بازی هفت امتیاز گرفتیم هرچند حق ما ۹ امتیاز بود.

او درباره شرایط تیم ملی ایران گفت: بازیکنان تیم خیلی مصمم هستند و انگیزه بالایی نسبت به این بازی دارند. من امیدوارم با وظایفی که به آنها می‌دهیم بتوانند به نحو احسن انجام دهند و بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم.

قلعه نویی درباره افت تیم ملی ایران در بخش تهاجمی تصریح کرد: مربی زمانی نگران می‌شود که تیمش ایجاد موقعیت نکند. ما در بازی با تیم ملی امارات که تیم خوبی است امید گل روی عدد دو بود. این نشان می‌دهد در ساختار دفاعی و ایجاد موقعیت جزو تیم‌های خوب هستیم. گاهی اوقات توپ‌های ما تبدیل به گل نمی‌شود و توپ‌هایی تبدیل به گل نمی‌شود که بالای ۸۰ درصد موقعیت محسوب می‌شود.

سرمربی تیم ملی ایران ادامه داد: با توجه به مشکلات و دغدغه‌هایی که داریم و احتیاج نیست اینجا بگویم زمان و فضای تمرینی کم داریم. من مربی نیستم که بخواهم زیاد گلایه کنم اما در فیفادی ها هم زمان کم داریم. خیلی وقت‌ها ۳۰ ساعت را در همان بازه از دست دادیم. مثلاً همین حضورمان در امارات طوری شد که به تهران برگشتیم و با یک وقفه کوتاه به اینجا آمدیم.

قلعه نویی بار دیگر به آمار و ارقام بازی‌های تیمش اشاره کرد و گفت: شما از مربی دیگری هم بپرسید که تیم ملی زمین خوب ندارد و گاهی باید در کشورهای دیگر بازی کند آنوقت هفت امتیاز بدون گل خورده گرفته است و در ایجاد موقعیت هم طبق آمار خیلی خوب بوده است. از آمار می گویم نه از خودم! ما در بازی با امارات تنها ۰.۲۱ امید گل دادیم ولی نگرانی این است که بازیکن باید توپ را تبدیل به گل کند.

او به دیدار با ازبکستان اشاره کرد و گفت: در چنین دیدارهای نزدیک با موقعیت‌های اندک باید بازی را ببریم. در آنجا هم شانس داشتیم اما دروازه‌بان آنها روز خیلی خوبی داشت و در خصوص مسائل دیگر هم نمی‌خواهم صحبت کنم که باز می گویم می‌توانستیم با پیروزی خارج شویم. متأسفانه بدشانس هستیم که توپ‌های ما تبدیل به گل نشد. امیدوارم از فردا این مهم هم اتفاق بیفتد.

قلعه نویی درباره اینکه آیا بازی با قطر ۶ امتیازی محسوب می‌شود گفت: بعضی بازی‌ها بیشتر از ۶ امتیاز است. اگر بتوانیم فردا ببریم و رقیبان ما همچون دیدار ازبکستان و امارات مساوی کنند یا یکی ببرد باعث می‌شود این دیدار بیشتر از ۶ امتیاز هم شود. این بازی در هفته چهارم می‌تواند مسیر ما برای صعود را ۵۰ درصد هموار می‌کند. ضمن اینکه اعتقاد دارم اگر ببریم فارغ از هر نتیجه دیدار ازبکستان و امارات برای ما بالای ۶ امتیاز می‌شود.

سرمربی تیم ملی ایران در پاسخ به اینکه آیا نگران داوری‌ها نیستید گفت: دو مشکل داریم. موضوع اول var در کشور خودمان به نحو احسن پیاده نمی‌شود و اینکه بازی اسپانیا و آلمان هم در همان سطح داور ویدئویی اشتباه کرد. در بازی ما با ازبکستان هم من فکر می‌کنم یکی از دو صحنه خطا در محوطه جریمه می‌توانست پنالتی باشد. هر چند داور با VAR هم باشد می‌تواند اشتباه کند.

وی ادامه داد: ما نگران نیستیم. وظیفه ما این است کار خودمان را انجام دهیم. من سه روز قبل از بازی علاوه بر مسائل تاکتیکی که گوشزد می‌کردم می‌گفتم تکل نزنید و پشت به دروازه خطا نکنید که بخصوص به بازیکنان داخلی گفتیم اما سرمان آمد. امیدواریم فردا با تمرکز بیشتر و فرامین تاکتیکی بتوانیم این مسائل را هم حل و فصل کنیم.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn