تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مهر 1403 - 23:01
9 بازدید
کد خبر : 348900

«پهلوان‌باشی» در فدراسیون کشتی رونمایی می‌شود – آفتاب نو | اخبار ورزشی

«پهلوان‌باشی» در فدراسیون کشتی رونمایی می‌شود – آفتاب نو |  اخبار ورزشی

جامعه ورزشی آفتاب نو: رونمایی از این کتاب «پهلوان‌باشی» روز سه‌شنبه مورخ ۲۴ مهرماه ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه در ساختمان اداری فدراسیون کشتی به نشانی ضلع غربی ورزشگاه آزادی، ساختمان شهید جنگرودی، سالن شهید ضرغام برگزار خواهد شد. تقریباً همه فضاهای ورزشی در حوزه کشتی پایتخت و شهرستان‌ها به نام یکی از این شهدا

جامعه ورزشی آفتاب نو:

رونمایی از این کتاب «پهلوان‌باشی» روز سه‌شنبه مورخ ۲۴ مهرماه ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه در ساختمان اداری فدراسیون کشتی به نشانی ضلع غربی ورزشگاه آزادی، ساختمان شهید جنگرودی، سالن شهید ضرغام برگزار خواهد شد.

تقریباً همه فضاهای ورزشی در حوزه کشتی پایتخت و شهرستان‌ها به نام یکی از این شهدا یا پیشکسوتان مزین شده و تندیس‌هایی از شهدا ساخته شده و در فضای عمرانی و سالن‌های کشتی قرار گرفته است.

از سال ١۴٠١ با حضور علیرضا دبیر در فدراسیون کشتی کار تولید کتاب درباره شهدای کشتی‌گیر بر اساس چارچوب‌های اخلاقی و معنوی و ارادت ورزشکاران رشته کشتی به منش ایثار و مقاومت شکل گرفت. «پهلوان‌باشی» نیز در راستای این‌سیاست تولید شده است.

نام قریب به ۱۵۰۰ شهید کشتی‌گیر در سراسر کشور ثبت شده که به عنوان اولین اقدام فرهنگی در فدراسیون کشتی نام و پیشینه شهدا احصاء و به این‌ترتیب برای بهره‌مندی از حمایت معنوی این شهدا در سبک زندگی ورزشکاران و خانواده آن‌ها تمام اماکن راه‌اندازی شده در فدراسیون با اسامی این شهدا متبرک شدند تا جوانان همیشه با تأسی از این دلاور مردان وارد گود شوند.

کتاب «پهلوان‌باشی» درباره چهل نفر از پهلوانانِ ایرانی است؛ پهلوانانی که با مرام، شجاعت، مردانگی، وطن‌دوستی‌، معرفت و دردآشنا بودنشان از تشکِ کشتی به قلبِ مردم پل زدند.

تصمیم فدراسیون کشتی بر این است مرکزی با عنوان مرکز مستندنگاری ورزش کشتی راه‌اندازی شود تا به‌صورت تخصصی و جدی زندگی فردی و ورزشی این افراد را پژوهش کنند.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn