تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مهر 1403 - 2:00
7 بازدید
کد خبر : 349023

مردم با کمک فضای مجازی آگاه شده‌اند و دیگر دروغ‌های رژیم صهیونیستی را نمی‌پذیرند

مردم با کمک فضای مجازی آگاه شده‌اند و دیگر دروغ‌های رژیم صهیونیستی را نمی‌پذیرند

رویوران در نشست بررسی ابعاد جنایت اسرائیل در غزه مطرح کرد: چهارمین نشست از سلسله نشست‌های دانشگاه، خانه گفتگو با موضوع بررسی ابعاد جنایت اسرائیل در غزه و لبنان در تالار ۹ دی دانشگاه آزاد برگزار شد. به گزارش خبرنگار گروه پژوهش خبرگزاری آنا، حسین رویوران تحلیل گر مسائل منطقه و استاد دانشگاه گفت: مدلی

رویوران در نشست بررسی ابعاد جنایت اسرائیل در غزه مطرح کرد:

چهارمین نشست از سلسله نشست‌های دانشگاه، خانه گفتگو با موضوع بررسی ابعاد جنایت اسرائیل در غزه و لبنان در تالار ۹ دی دانشگاه آزاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه پژوهش خبرگزاری آنا، حسین رویوران تحلیل گر مسائل منطقه و استاد دانشگاه گفت: مدلی که در دنیا فراگیر شده مدل دولت – ملت‌ها است و در تمام جهان تسری پیدا کرده است و روابط بین المللی امروز نیز بر مدار این مقوله می‌گردد. 

وی با اشاره به اینکه روشنفکران یهودی با این ایده به دنبال تشکیل دولت جدید بودند گفت: از ۱۸۹۷ تا ۱۹۵۱ در ۲۱ کنفرانسی که یهودیان برگزار کردند به بحث تشکیل دولت ملی پرداختند و حتی برخی نقاط در جهان مانند جنوب آرژانتین را در نظر داشتند؛ اما انگلستان پیشنهاد تشکیل این رژیم در فلسطین را مطرح کرد.

انگلیس به دنبال یک دولت در منطقه‌ای بود که در جهت اهداف خودش تربیت شده باشد به همین خاطر به ان‌ها گفت که به فلسطین بروید. بیانیه بالفور هم که در سال ۱۹۱۷ میلادی و در خلال جنگ جهانی اول اعلام شد دولت بریتانیا برای اعلام حمایت از یهود مجوز ایجاد یک «خانه ملّی برای مردم یهود» در فلسطین صادر کرد و بر این مدار بود که دولت ملی در فلسطین تشکیل شود.

یهودیان حریدی و ارتدوکس مخالف تصمیمات اسراییل هستند

وی خاطر نشان کرد: در رژیم صهیونیستی احزاب نماد تشکیل ملت هستند و تشکیل احزاب سیاسی در رژیم صهیونیستی به رهبری یهودیان اروپای شرقی نشان دهنده شکاف در میان آن‌ها است. این موضوع تنها بخشی از آن چیزی است که در اسرائیل می‌بینید و کودتای خزنده مذهبیون علیه دولتی تنها نمونه‌ای از این شکاف‌ها است.

امروز شاهد کودتای مذهبیون یهودی در مقابل دولت رژیم صهیونیستی هستیم و یهودیان حریدی و ارتدوکس نگاه متفاوتی نسبت به تصمیمات سیاسی دارند.

رویوران خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی الان یک ملت بدون هماهنگی در میان مردمان و احزاب خودش است و زمانی که بخشی از جامعه علیه بخشی دیگر اعتراض می‌کند تفاهم و یکپارچگی را در میان آن‌ها شاهد نیستیم.

این تحلیل گر مسایل فلسطین افزود: از زمانی که رژیم صهیونیستی، فلسطین را اشغال کرد مردم غزه مقاومت و به دنبال آن سازمان مقاومت فلسطین تشکیل شد. اما این روند نتیجه‌ای نداشت که در نهایت با افزایش آزار‌های مردم فلسطین، عملیات طوفان الاقصی انجام شد.

وی ادامه داد: فلسطینی‌ها دنبال این بودند که بحث خودشان را در نهاد‌های بین الملی دنیا مطرح کنند. برای دفاع از آرمان‌های خود طوفان الاقصی را شروع کردند بطوریکه اسراییل در جنگ ۳۳ روزه از آن‌ها شکست خورد.

این استاد دانشگاه نقش رسانه‌ها در دنیای امروز را بر اساس اقناع تعریف کرد و گفت: با وجود نقش لابی‌های رژیم صهونیستی بر رسانه‌های جهانی، مردم آگاه با استفاده از فضای مجازی دیگر دروغ‌هایی که توسط رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود را نمی‌پذیرد و باید گفت که قدرت در نظام بین المللی در حال تغییر و دگرگونی است و چرخشی را در این خصوص در حال تحربه هستیم. نظام بین المللی در حال گذار است و نظام تک قطبی در حال فروپاشی است و انتقال از غرب به شرق و آسیا را شاهد هستیم. حتی الان چین در جی دی پی (GDP) از آمریکا جلو افتاده است.

رویوران افزود: مرحوم سید حسن در سخنان آخر خود اعتراف می‌کند که دشمن موفقیت‌هایی را داشته است، اما این موفقیت اسراییل را مغرور کرد و این تصور که سیطره بر منطقه خواهد داشت باعث شد تا خیلی در انجام اهداف خودش موفق نشود و الان شاهد هستیم که حیفا و تل آویو زیر موشک‌های حزب الله است و الان در یک بحران است و نمی‌داند که چکار کند تا از این بحران در آید. 

اسرائیل قدرت یکسره سازی را از دست داده است و آغاز بحران در سیستم دفاعی و بازدارندگی یک کشور است.

منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn