تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مهر 1403 - 6:02
9 بازدید
کد خبر : 349164

ایران – قطر/ مرهمی برای آن شب تلخ

ایران – قطر/ مرهمی برای آن شب تلخ

جامعه ورزشی آفتاب نو: ملی‌پوشان فوتبال ایران برای حفظ جایگاه یا صعود به صدر جدول گروه A رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ نیاز به شکست قطر دارند. به گزارش آفتاب نو،در ادامه دیدارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا، تیم ملی فوتبال ایران، یکی از تیم‌های بدون شکست رقابت‌ها با هدف تثبیت جایگاهش در

جامعه ورزشی آفتاب نو:

ملی‌پوشان فوتبال ایران برای حفظ جایگاه یا صعود به صدر جدول گروه A رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ نیاز به شکست قطر دارند.

به گزارش آفتاب نو،در ادامه دیدارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا، تیم ملی فوتبال ایران، یکی از تیم‌های بدون شکست رقابت‌ها با هدف تثبیت جایگاهش در گروه A یا رسیدن به صدر جدول، سه‌شنبه شب از قطر در ورزشگاه راشد شهر دوبی میزبانی خواهد کرد. ملی‌پوشان در دیدار قبلی برابر ازبکستان به تساوی بدون گل رسیدند و قطر نیز در هفته گذشته اولین بردش را به دست آورد و توانست قرقیزستان را شکست دهد.

ایران پس از جام ملت‌های آسیا و ناکامی در رسیدن به دیدار نهایی، کارش را برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۶ شروع کرد و توانست در دو دیدار نخست برابر قرقیزستان و امارات به برتری برسد و در سومین دیدار نیز مقابل ازبکستان به تساوی بدون گل رسید.

هر چند ملی‌پوشان در این سه بازی دروازه‌شان را بسته نگه داشته‌اند ولی نکته نگران‌کننده این است که تنها دو گل به ثمر رسانده‌اند که آمار خوبی محسوب نمی‌شود. ژاپن در همین تعداد بازی ۱۴ گل به ثمر رسانده است.

ایران پس از کسب ۷ امتیاز از سه بازی ابتدایی و به دلیل گل زده کمتر، در رده دوم جدول ۶ تیمی قرار دارد. دو تیم برتر گروه A پس از ۱۰ مسابقه به طور مستقیم به جام جهانی ۲۰۲۶ راه پیدا خواهند کرد و تیم‌های سوم و چهارم راهی دور بعدی می‌شوند.

قطر پس از میزبانی بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی در زمستان ۲۰۲۲، در جستجوی حضور متوالی در جام جهانی است. قطر که رقابت‌ها را خوب شروع نکرده می‌خواهد برای نخستین بار از طریق بازی‌های انتخابی سهمیه حضور در جام جهانی را به دست بیاورد.

«عنابی‌ها» پس از شکست برابر امارات و توقف مقابل کره شمالی، اولین پیروزی‌شان را برابر قرقیزستان به دست آوردند. المعز علی توانست در این دیدار یکی از گل‌های قطر را به ثمر برساند. او اکنون با ۹ گل زده برترین گلزن انتخابی جام جهانی در قاره آسیاست.

صالح حردانی پس از دریافت کارت قرمز در بازی برابر ازبکستان قادر به همراهی ایران در این دیدار نیست. سامان قدوس نیز دو اخطاره شده و دیگر غایب ایران برابر قطر محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد محمدامین حزباوی در دیدار برابر قطر به ترکیب خط دفاعی ایران اضافه شود. در این صورت مدافع ۲۱ ساله احتمالا مهمترین دیدار ملی‌اش را در این مسابقه تجربه خواهد کرد.

ایران - قطر/ مرهمی برای آن شب تلخ

مهمترین وظایف ملی‌پوشان، کنترل اکرم عفیف بهترین بازیکن جام ملت‌های آسیاست که چندی پیش نیز توانست برابر استقلال در لیگ نخبگان گلزنی کند.

تیم ملی پس از ناکامی در گلزنی مقابل ازبکستان، می‌تواند روی بازیکنانی مثل مهدی قایدی و شهریار مقانلو در دیدار با قطر حساب کند. پیروزی در این دیدار شاید نتواند انتقام شب تلخ نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا باشد ولی می‌تواند مرهمی باشد تا ملی‌پوشان و مردم باخت تلخ مقابل قطر را فراموش کنند.

منبع خبر: ایسـنا

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn