تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مهر 1403 - 6:04
10 بازدید
کد خبر : 349166

ارومیه صاحب خانه هنر شد

ارومیه صاحب خانه هنر شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: خانه هنر با هدف مهارت‌آموزی،آموزش رشته‌های مختلف هنری و تولید آثار هنری بر مبنای هویت ایرانی‌اسلامی کار خود را آغاز کرده است.زهرا آبسوران با بیان اینکه خانه هنر از تجهیزات لازم و مطلوب برخوردار شده است اظهار کرد: اعضای این خانه ۱۰ نفر از اعضای

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: خانه هنر با هدف مهارت‌آموزی،آموزش رشته‌های مختلف هنری و تولید آثار هنری بر مبنای هویت ایرانی‌اسلامی کار خود را آغاز کرده است.
زهرا آبسوران با بیان اینکه خانه هنر از تجهیزات لازم و مطلوب برخوردار شده است اظهار کرد: اعضای این خانه ۱۰ نفر از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی است که در حال حاضر در ۲ رشته”تصویرسازی و کارت‌پستال سازی” فعالیت خواهند کرد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی افزود: هدف اصلی خانه هنر، سامان‌دهی و سازمان‌دهی استعدادهای ویژه و سرمایه‌گذاری بر آنها هست.
آبسوران اظهار کرد: خانه هنر در مرحله اول در ۲ بخش تصویرسازی و کارت‌پستال سازی با رویکرد جدید شروع به فعالیت کرده است.
وی افزود: تولیدات اعضای خانه هنر که شامل تصویرسازی و کارت‌پستال و طرح‌های دیواری و طرح‌هایی برای تقویم‌ها و ایام محرم است ابتدا به فروشگاه‌های استان و در مرحله بعد به فروشگاه‌های کشوری ارسال خواهد شد.
آبسوران یادآور شد: همچنین تولید طرح‌هایی در جهت حفظ هویت ایرانی‌اسلامی از دیگر اهداف این کانون است تا نوجوانان به خلق آثاری بپردازند که محتوای ایرانی‌اسلامی دارد و این تولیدات هم روانه بازار شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی اظهار کرد: برای نهادینه‌سازی و توجه به هویت ایرانی‌اسلامی یکی از مواردی که نوجوانان می‌توانند در آن زمینه کار کنند عروسک‌سازی است که در بازار عروسک‌های با هویت ایرانی‌اسلامی دیده نمی‌شود یا کمتر دیده می‌شود و کودکان هم دراین‌خصوص اطلاعاتی ندارند که یادگیری این هنر هم می‌تواند گامی در جهت تبیین هویت ایرانی‌اسلامی بوده و نوجوانان را با این هویت پیوند دهد.
وی ادامه داد: برای آموزش اعضای خانه هنر از اساتید استانی و کشوری استفاده خواهد شد و پس از یادگیری و آموزش گروه اول ۱۰ نفره، گروه دیگری جایگزین آنها شده و آموزش‌های لازم برای آنها انجام خواهد گرفت.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی خاطرنشان ساخت: پس از مدتی درصدد هستیم رشته‌های موجود در خانه هنر گسترش یافته و شاخه‌های دیگر هنری نیز آموزش داده شود.
وی با بیان اینکه سیاست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان “نوجوان محوری، مرکز محوری و مخاطب‌محوری است گفت: در این میان ما نوجوان محوری را انتخاب کرده و دراین‌خصوص اقدام به برنامه‌ریزی و آموزش را دستورکار خود قرار دادیم.
وی با بیان اینکه سیاست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان “نوجوان محوری، مرکز محوری و مخاطب‌محوری است گفت: در این میان ما نوجوان محوری را انتخاب کرده و در این خصوص اقدام به برنامه‌ریزی و آموزش را دستور کار خود قرار دادیم.
آبسوران با بیان اینکه بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی یکی از مشکلات جامعه است گفت: بر همین اساس مهارت‌آموزی به کودکان و نوجوانان در رشته‌های موردعلاقه و رشته‌هایی که استعداد آن را دارند باعث می‌شود در آینده در کنار تحصیلات دانشگاهی از مهارت و هنری برخوردار بوده و از آن بهره‌مند شوند.
وی با قدردانی از مربیانی که برای راه‌اندازی خانهٔ هنر زحمت کشیده‌اند، گفت: امید است در ماه‌های آتی این خانه در بخش‌های دیگری نیز فعالیت کند تا با حضور پر شور نوجوانان ضمن بالابردن تجربیات بتوانیم در به‌روزرسانی و موثرسازی فعالیت‌ها، خدمات و جریان‌های فرهنگی گام‌های مؤثری برداریم.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی اظهار امیدواری کرد که خانه هنر بتواند گروه ماهر و توانمندی تحویل داده و به کار خود با قاطعیت ادامه دهد.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn