تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مهر 1403 - 6:41
7 بازدید
کد خبر : 349184

استفاده از کتاب‌های درسی الکترونیک و دیجیتال در دستور کار قرار بگیرد

استفاده از کتاب‌های درسی الکترونیک و دیجیتال در دستور کار قرار بگیرد

یکی از معضلاتی که این روز‌ها دانش آموزان مدارس ابتدایی چند نوبتی با آن مواجه می‌باشند حمل تعداد زیاد کتاب و دفتر برای یک نوبت است که گاهی وزن آن به ۵ کیلوگرم می‌رسد که با توجه به سن، وزن و قد حمل آن حجم از کیف برای دانش آموزان بسیار دشوار است، و در

یکی از معضلاتی که این روز‌ها دانش آموزان مدارس ابتدایی چند نوبتی با آن مواجه می‌باشند حمل تعداد زیاد کتاب و دفتر برای یک نوبت است که گاهی وزن آن به ۵ کیلوگرم می‌رسد که با توجه به سن، وزن و قد حمل آن حجم از کیف برای دانش آموزان بسیار دشوار است، و در سال‌های اخیر به معضلی برای دانش آموزان در وهله نخست و در بلند مدت برای خانواده‌ها به دلیل اینکه دانش آموزان دچار مشکلات جسمی و سلامتی می‌شوند، تبدیل شده است.
آموزش و پرورش یکی از نهاد‌هایی است که در جهان امروز به سرعت خود را تغییر داده و باز هم می‌دهد، در چند سال گذشته به ویژه از حدود ۱۰ سال پیش با وقوع انقلاب چهارم صنعتی در قالب انقلاب دیجیتال و حضور گوشی‌های هوشمند در جامعه و حضور راه یافتن انواعد و اقسام وسایل هوشمند در زندگی بشر، آموزش و پرورش نیز به تاسی از این دگرگونی‌ها دست به هوشمند سازی مدارس زد.
در استان البرز نیز برخی از مدارس استان هوشمند سازی شده اند و با توجه به این رویداد باید پرسید چه وقت زمان هوشمند سازی متاب‌های درسی می‌رسد تا دانش آموزان از شر کیف مدرسه و سنگینی حمل آن خلاص و راحت شوند.
به راستی آیا تا کنون یک مسئول آموزش و پرورش با خود پرسیده است که یک دانش آموز مقطع ابتدایی که وزن و قد و چثه خیلی زیادی ندارد چگونه می‌تواند این حجم از کتاب و دفتر را که گاهی وزن آن به ۵ کیلو می‌رسد با خود حمل کند. نگارنده چندین بار به کیف دانش آموزان دقت کرده و یک بار که مادر یکی از دانش آموزان از این وضعیت گلایه می‌کرد در همان لحظه کوله مدرسه آن دانش آموز را با ترازوی دیجیتال وزن کرده که حدود ۴ کیلو ۶۰۰ گرم بود.
مادر آن دانش آموز به خبرنگار جام جم گفت: چند سالی می‌شود که در کشور مسئولان آموزش و پرورش سخن از هوشمند سازی مدارس می‌کنند، اگر مدارذس استان هوشمند است باید اثرات آن را در زندگی درسی دانش آموزان ببینیم، اما هیچ اثری از این هوشمند سازی دیده نمی‌شود.
پدر همان دانش آموز در تکمیل سخنان همسر خود اضافه کرد: کرونا با همه دشواری‌هایی که داشت و آسیب‌هایی که به جامعه از برخی از جهات مهارت انسان‌ها را ارتقا داد. در همه گیری کرونا شاهد بودیم که دو سال مدارس به صورت دورکاری دایر شدند هر چند تجربه دشواری بود، اما به نوعی با استفاده از فناوری‌های نوین دو سال آموزشی با استفاده از همین فناوری‌ها مدارس دایر بودند، اکنون نیز با توجه به اینکه گوشی‌های هوشمند در دسترس قرار دارد و مضاف بر این مدارس نیز هوشمند سازی شده است به نظر می‌رسد که دروس و مطالب آموزشی نیز باید هوشمند شوند و دوران کتاب و دفتر به صورت سنتی به سر رسیده است.
به نظر می‌رسد با توجه به در دسترس بودن گوشی‌های هوشمند و رخنه فناوری‌های نوین در ابعاد زندگی انسان امروزی و هوشمند سازی مدارس، هوشمند کردن مطالب درسی خواسته خیلی نامعقولی نباشد و وزیر محترم آموزش و پرورش و سایر تصمیم گیران در این وزارتخانه مهم به دنبال هوشمند سازی مطالب درسی و ایجاد زیربنای کتاب‌های الکترونیکی باشند نه مباحثی که سایر نهاد‌ها می‌توانند آن را به دانش آموزان آموزش دهند.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn