تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مهر 1403 - 7:17
6 بازدید
کد خبر : 349205

مجوز برای حفر چاه‌های عمیق در ایلام صادر نمی‌شود

مجوز برای حفر چاه‌های عمیق در ایلام صادر نمی‌شود

سعید هژبری امروز_ دوشنبه بیست و سوم مهر_ در نشست شورای فنی استان ایلام اظهار کرد: موضوع ملی فرونشست زمین و کنترل آن برای مسئولین استان ایلام بسیار مهم است و باید به عنوان یک موضوع جدی جزو برنامه‌های مستمر و در سال‌های آتی دستگاه‌ها باشد تا حداقل روند رشد آن متوقف شود. وی افزود:

سعید هژبری امروز_ دوشنبه بیست و سوم مهر_ در نشست شورای فنی استان ایلام اظهار کرد: موضوع ملی فرونشست زمین و کنترل آن برای مسئولین استان ایلام بسیار مهم است و باید به عنوان یک موضوع جدی جزو برنامه‌های مستمر و در سال‌های آتی دستگاه‌ها باشد تا حداقل روند رشد آن متوقف شود.

وی افزود: فرونشست زمین به مرور زمان در اثر عوامل مختلفی ایجاد می‌شود و برای کنترل آن باید زمان صرف شود تا نتایج آن ملموس شود که اولین اقدام در این زمینه انجام مطالعه جامعی توسط مشاور ذیصلاح جهت بررسی عوامل متعدد فرونشست زمین و راهکار‌های کنترل آن در پهنه استان مدنظر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام تصریح کرد: دستگاه‌های متولی به ویژه آب منطقه‌ای در خصوص تدوین سیاست‌های مقابله با کاهش تراز آبی به عنوان یکی از عوامل اثرگذار در ایجاد فرونشست با لحاظ برش برنامه اجرایی برای سال‌های ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ در دستور کار قرار دهد.

هژبری علاوه بر برداشت آب‌های زیرزمینی، استخراج گاز و نفت را نیز در ایجاد فرونشست مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: در خصوص عرصه‌هایی که شرکت‌های نفت و گاز در حال برداشت از منابع زیرزمینی هستند ضرورت دارد مطالعات مربوط به خودشان را در خصوص فرونشست انجام داده و در اختیار دستگاه‌های متولی قرار دهند.

وی بر ادامه روند قطع اعطای مجوز جدید برای حفر چاه‌های عمیق، نصب کنتور‌های هوشمند و برخورد قانونی با چاه‌های غیرمجاز تاکید و ادامه داد: جهاد کشاورزی استان باید نسبت به تدوین برنامه‌ها و سیاست‌های اجرایی تغییر الگوی کشت با هدف تقویت سطح آب‌های زیرزمینی استان اقدام کند.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn