تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مهر 1403 - 7:20
9 بازدید
کد خبر : 349208

معرفی محبوب‌ترین‌ها در هوش مصنوعی | رکورد خیره‌کننده چت جی‌پی‌تی

معرفی محبوب‌ترین‌ها در هوش مصنوعی | رکورد خیره‌کننده چت جی‌پی‌تی

به گزارش آفتاب نو، یکی از جنبه‌های حیاتی رشد و گسترش AI، فراگیری آن توسط جوامع گوناگون است. علاقه روزافزونابزارهای هوش مصنوعی مولد در سال‌های اخیر، همزمان با انتشار چت‌روبات پیشروی ChatGPT شرکت«اوپن ای‌آی» محبوبیت زیادی پیدا کرده است. نه‌تنها علاقه به جست‌وجو در مورد هوش مصنوعی اخیرا افزایش یافته، بلکه تعداد ثبت اختراعات هوش

به گزارش آفتاب نو، یکی از جنبه‌های حیاتی رشد و گسترش AI، فراگیری آن توسط جوامع گوناگون است.

علاقه روزافزون
ابزارهای هوش مصنوعی مولد در سال‌های اخیر، همزمان با انتشار چت‌روبات پیشروی ChatGPT شرکت«اوپن ای‌آی» محبوبیت زیادی پیدا کرده است. نه‌تنها علاقه به جست‌وجو در مورد هوش مصنوعی اخیرا افزایش یافته، بلکه تعداد ثبت اختراعات هوش مصنوعی هم از سال ۲۰۲۰ رشد چشمگیری داشته است. درحالی‌که بازیکنان جدیدی وارد فضای هوش مصنوعی مولد شده‌اند، می‌توان حدس زد که رقابت بین شرکت‌های حوزه AI لحظه به لحظه داغ‌تر می‌شود. در اینجا نتایج یک مطالعه را منتشر می‌کنیم که نشان می‌دهد کدام ابزارهای هوش مصنوعی مولد در سال۲۰۲۴میلادی محبوب بوده‌اند. نکته اینکه هنوز ۲.۵ماه از سال۲۰۲۴باقی مانده و این آمار که متعلق به نیمه نخست سال است، به‌احتمال فراوان در پایان سال دچار تغییر خواهد شد.

به‌طور کلی، چت‌بات‌هایی مانند چت‌جی‌پی‌تی، کلود، پرپلکسی و جمنای محبوب‌ترین نوع ابزار هوش مصنوعی تولیدی هستند و پس از آنها، ابزارهای ایجاد تصویر مانند میدجِرنی قرار دارند.

چت‌جی‌پی‌تی تنها ابزار هوش مصنوعی تولیدی است که در ماه مارس ۲۰۲۴ بیش از یک‌میلیارد بازدید وب‌سایت داشت و در آگوست ۲۰۲۴، اوپن‌ای‌آی اعلام کرد که چت‌جی‌پی‌تی بیش از ۲۰۰میلیون کاربر فعال هفتگی را ثبت کرده است.

ران‌وی که از سوی سرمایه‌گذارانی مانند گوگل و انویدیا پشتیبانی می‌شود، تنها شرکت تولید ویدئوی هوش مصنوعی است که در بین ۱۵ ابزار برتر قرار دارد. مدل پایه جدید آن، Gen-۳Alpha، در ماه ژوئن راه‌اندازی شد. این شرکت اخیرا با لایونزگیت همکاری کرده تا مدلی سفارشی را براساس کاتالوگ گسترده فیلم و تلویزیون این شرکت آموزش دهد.

بیشتر بخوانید:

چت‌جی‌پی‌تی شرکت اوپن‌ای‌آی با اختلاف قابل‌توجهی بازار هوش مصنوعی تولیدی را در اختیار دارد و ۸۲.۵درصد از کل ترافیک وب در میان ۴۰ابزار هوش مصنوعی تولیدی که در این مطالعه تحلیل شده‌اند را به‌خود اختصاص داده است.

معرفی محبوب‌ترین‌ها در هوش مصنوعی | رکورد خیره‌کننده چت جی‌پی‌تی

منبع خبر: همشـهری

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn