تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مهر 1403 - 9:35
22 بازدید
کد خبر : 349310

استقلال از جایی ضربه خورد که فکرش را نمی‌کردیم/ نباید بیش از این از صدر جدول عقب بمانیم/ ذوب‌آهن از النصر مهم‌تر است!

استقلال از جایی ضربه خورد که فکرش را نمی‌کردیم/ نباید بیش از این از صدر جدول عقب بمانیم/ ذوب‌آهن از النصر مهم‌تر است!

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش آفتاب نو، یدالله اکبری بازیکن اسبق برای تیم استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره حضور سهراب بختیاری‌زاده در تیم استقلال و جدایی نکونام همچنین دیدار پیش روی این تیم مقابل ذوب آهن اصفهان و سپس دیدار با یاران کریستیانو رونالدو در چهارچوب هفته سوم لیگ نخبگان آسیا اظهاراتی

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش آفتاب نو، یدالله اکبری بازیکن اسبق برای تیم استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره حضور سهراب بختیاری‌زاده در تیم استقلال و جدایی نکونام همچنین دیدار پیش روی این تیم مقابل ذوب آهن اصفهان و سپس دیدار با یاران کریستیانو رونالدو در چهارچوب هفته سوم لیگ نخبگان آسیا اظهاراتی را مطرح کرد.

تغییرات جدید در کادر فنی استقلال را چطور می‌بینید؟

به نظرم این اتفاق خیلی زودتر از این‌ها باید می‌افتاد. جواد نکونام و تیم استقلال تقریباً به بن بست تاکتیکی و فکری رسیده بودند. البته این‌ها ناشی از ناکارآمدی کادر فنی نیست بلکه یک سری عوامل در چنین مواقعی دست به دست هم می‌دهند تا یک مربی به بن‌بست تاکتیکی و فکری برخورد کند.

چه عواملی دست به دست هم می‌دهند که این وضعیت به وجود می‌آید؟

معمولا عواملی مثل بی‌پولی و یا بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی همراه با مصدومیت‌های شدید و محرومیت‌های متعدد و البته از همه مهمتر مشکلات جدی بین کادر مدیریتی و کادر فنی همه باعث می‌شوند که یک چنین مشکلاتی بروز کند تا تیم فوتبال نتواند نتایج لازم را بگیرد. متاسفانه استقلال هم در این برهه به چنین وضعیتی دچار شد.

کدامیک از این وضعیت‌ها برای استقلال رقم خورد که باعث شد این تیم سه بازی پشت سر هم را با شکست پشت سر بگذارد؟

متاسفانه از همه بدتر و شدیدترین موضوع به وجود آمد، یعنی مشکلات بین کادر مدیریتی و فنی. موضوعی که لااقل برای این فصل، فکرش را هم نمی کردیم چون همه چیز داشت خوب پیش می رفت.

اما آقای شهریاری و نکونام روابط خیلی خوبی داشتند. این را می‌شد در تصاویر منتشر شده از این دو نفر به وضوح دید؟

بله مشکل از روابط بین آقای سمیعی و نکونام باید بوده باشد. متاسفانه به یاد داریم که سال گذشته آقای سمیعی به همراه برخی از اعضای هیئت مدیره تصمیم به برکناری جواد نکونام داشتند آن هم تازه چند هفته بعد از شروع مسابقات لیگ. این ها همه کمک می‌کند تا یک تیم لطمه بخورد و نتواند آنطور که باید و شاید نتایج مورد نظر کادر فنی و هواداران را بگیرد. متاسفانه چنین مشکلاتی باعث شد که استقلال به این روز بیفتد هرچند که هنوز هم دیر نشده و استقلال می‌تواند با کسب نتایج مطلوب در ادامه رقابت‌های لیگ برتر آنطور که باید و شاید خودش را در جایگاه مطلوب جدولی قرار بدهد.

بازی پیش روی استقلال مقابل ذوب آهن با کادر فنی جدید را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

متاسفانه غیبت جلالی و چشمی در ترکیب استقلال برای این بازی می‌تواند ضربه مهلکی برای استقلال به شمار برود ای کاش این دو نفر در بازی بودند و مشکلی از این نظر وجود نداشت. هم ابوالفضل جلالی و هم روزبه چشمی هر دو جزو بازیکنان تاثیرگذار و البته با تجربه استقلال هستند که در جام جهانی هم شرکت کرده‌اند این دو نفر می‌توانستند در این دیدار کمک شایانی به استقلال داشته باشند.

در غیاب این دو نفر وضعیت به چه ترتیب می‌شود؟

طبیعتاً سهراب بختیاری زاده باید از میلاد زکی پور در جناح چپ و از زبیر نیک نفس در پست هافبک دفاعی استفاده کند. البته سایر بازیکنان هم هستند که می‌توانند در این دیدار کمک حال استقلال باشند ولی به هر حال بودن دو بازیکن با تجربه که در لیگ و رقابت‌های بین‌المللی قادر به حضور موفق در ترکیب استقلال بودند می‌تواند در دیدار مقابل ذوب آهن و النصر عربستان به استقلال ضربه بزند.

به نظر شما سهراب بختیاری زاده می‌تواند با استقلال نتیجه لازم را بگیرد؟

امیدوارم اینگونه باشد. سهراب بختیاری زاده جزو بازیکنانی است که در طول دوران فوتبالش همواره در تیم‌هایی که بازی کرده جزو نفرات موثر و موفق تیم محسوب می‌شده است. او در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان هم یکی از بازیکنان خوب فوتبال کشورمان در آن رقابت‌ها بود که گل هم زد. البته ما هنوز سهراب را در اقامت یک مربی آنچنان که باید و شاید ندیده‌ایم ولی قطعاً او برای این کار هم انگیزه‌های زیادی دارد و تا جایی که خبر دارم در سال‌های اخیر دوره‌های مختلف مربیگری را سپری کرده و حالا آماده است تا دانشش را در تیمی مثل استقلال به نمایش بگذارد. همین که او توانست در بازی اول مقابل هوادار یک فوتبال هجومی را برای تماشاگران به نمایش بگذارد و پیروز شود نویدبخش آینده خوبی خواهد بود.

بازی با النصر عربستان را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

فعلاً باید به فکر بازی با ذوب آهن باشیم. مهمترین نکته در حال حاضر کسب هر سه امتیاز بازی با ذوب آهن است که بتوانیم در جدول رده‌بندی لیگ برتر خودمان را بالا بکشیم. متاسفانه فاصله ۸ امتیازی تا صدر جدول هرچند با یک بازی کمتر نسبت به سپاهان است اما به هر حال باید این موضوع از بین برود. اگر قرار باشد همچنان امتیاز از دست بدهیم دیگر باید قید قهرمانی و کسب سهمیه لیگ نخبگان فصل آینده را بزنیم. به نظرم بیشتر از بازی النصر در حال حاضر استقلال باید به فکر دیدار مقابل ذوب آهن باشد.

با این همه عدم میزبانی در کشور چقدر روی این موضوع تاثیر منفی خواهد گذاشت؟

قطعاً اگر استقلال در تهران و در ورزشگاه آزادی میزبان تیم النصر عربستان می‌شد فرق زیادی در شرایط کلی بازی به وجود می‌آمد اما به هر حال استقلال ثابت کرده بیرون از خانه خوب نتیجه می‌گیرد. ضمن اینکه ما در امارات ایرانی‌های زیادی داریم که قطعاً برای تماشای استقلال و البته بازی کریستیانو رونالدو دوست دارند به استادیوم بروند و می‌توانند ورزشگاه آل راشد دبی را پر کنند. شک ندارم که بازی استقلال در مصاف مقابل زیبا از کار در خواهد آمد.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn