تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مهر 1403 - 10:19
47 بازدید
کد خبر : 349351

سرهنگ جوانمردی کیست؟

سرهنگ جوانمردی کیست؟

سید جعفر جوانمردی، فرمانده انتظامی بندرانزلی در اعتراضات سال ۱۴۰۱ در حین ماموریت به‌دلیل شلیک گلوله‌ای ساچمه‌ای که منجر به کشته‌شدن مهران سماک، جوان ۲۷ ساله شد، به جرم قتل عمد به قصاص محکوم شده است. وکیل خانواده مهران سماک اوایل فروردین‌ماه سال جاری اعلام کرد که دادگاهی در قزوین فرمانده پیشین نیروی انتظامی بندر

سید جعفر جوانمردی، فرمانده انتظامی بندرانزلی در اعتراضات سال ۱۴۰۱ در حین ماموریت به‌دلیل شلیک گلوله‌ای ساچمه‌ای که منجر به کشته‌شدن مهران سماک، جوان ۲۷ ساله شد، به جرم قتل عمد به قصاص محکوم شده است.

وکیل خانواده مهران سماک اوایل فروردین‌ماه سال جاری اعلام کرد که دادگاهی در قزوین فرمانده پیشین نیروی انتظامی بندر انزلی را به اتهام «قتل عمد» به «قصاص» محکوم کرده است. او گفت این سومین بار است که یک دادگاه نظامی به عنوان دادگاه «تخصصی»، حکم قتل عمد و مجازات قصاص برای متهم پرونده صادر کرده است.

دادگاه نظامی یک گیلان هم قبلا حکم قصاص صادر کرده بود اما شعبه ۲۶ دیوان عالی کشور حکم را نقض و پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه هم‌عرض ارسال کرد.

نقض حکم اعدام متهم پرونده قتل مهران سماک در دیوان عالی کشور

مهران سماک، از جان باختگان اعتراضات انزلی است. شامگاه ۸ آذر ۱۴۰۱ زمانی که فقط ۲۷ سال داشت، با شلیک گلوله ساچمه‌ای جان خود را از دست داد.

آن شب‌ها گروهی از ایرانیان پس از باخت تیم ملی در خیابان بودند و با بوق زدن یا بعضا سر دادن شعارهایی، به باخت تیم ملی از آمریکا و عملکرد بازیکنان تیم ملی فوتبال واکنش نشان دادند. حضور مردم در خیابان برخوردهایی را هم از سوی ماموران در پی داشت که نتیجه آن جان باختن یک جوان به نام مهران سماک شد.

نقض حکم اعدام متهم پرونده قتل مهران سماک در دیوان عالی کشور

جعفر جوانمردی متهم پرونده مهران سماک، فرمانده نیروی انتظامی بندر انزلی بود ولی بعد از این قتل، از این سمت برکنار و بازداشت شد. مجید احمدی، وکیل خانواده مهران سماک ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ در گفت‌وگویی با رسانه ها اتهام فرمانده سابق نیروی انتظامی انزلی را «عدم رعایت قانون به کارگیری سلاح منجر به قتل عمد» عنوان کرده بود.

نقض حکم اعدام متهم پرونده قتل مهران سماک در دیوان عالی کشور

باتوجه به اینکه متهم پرونده، هنگام حادثه به عنوان فرمانده نیروی انتظامی مشغول فعالیت بود، پرونده در دادگاه نظامی تشکیل شد و دادگاه پس از چند ماه بررسی، حکم قتل عمد صادر کرد. حکمی که با اعتراض متهم و وکلای او، برای بررسی مجدد به دیوان عالی کشور ارجاع شد.

نقض حکم اعدام متهم پرونده قتل مهران سماک در دیوان عالی کشور

قوه قضاییه جمهوری اسلامی اعلام کرد که «مقام سابق انتظامی بندرانزلی متهم به قتل مهران سماک در شب مسابقه فوتبال ایران و آمریکا، در دادگاه بدوی به اعدام محکوم شده بود اما حکم این پرونده با نظر دیوان عالی کشور نقض و پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارسال شده است.»

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn