تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مهر 1403 - 11:11
20 بازدید
کد خبر : 349395

پیشنهاد ایران به آذربایجان برای افزایش تبادلات در نقاط مرزی

پیشنهاد ایران به آذربایجان برای افزایش تبادلات در نقاط مرزی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فرزانه صادق مالواجرد در نشست مشترک با شاهین مصطفی‌یف، معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان اظهار کرد: ارتباط با جمهوری آذربایجان برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و مطمئنم که با تلاش‌های شما، این روابط در آینده نزدیک بیشتر هم خواهد شد. وی با بیان اینکه از بازگشایی مجدد سفارت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فرزانه صادق مالواجرد در نشست مشترک با شاهین مصطفی‌یف، معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان اظهار کرد: ارتباط با جمهوری آذربایجان برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و مطمئنم که با تلاش‌های شما، این روابط در آینده نزدیک بیشتر هم خواهد شد.

وی با بیان اینکه از بازگشایی مجدد سفارت آذربایجان در تهران هم خیلی خوشحالیم، افزود: آماده‌ایم تا روابط دو کشور را در همه بخش‌ها گسترش دهیم. همچنین پیشنهاد می‌کنم «شانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی» را در سریع‌ترین زمان ممکن در تهران برگزار کنیم تا بتوانیم همه زمینه‌های همکاری را مرور کنیم.

وی تاکید کرد: خوشبختانه همکاری‌های ما در بخش حمل و نقل، لجستیک و پروژه‌های زیرساختی به‌خوبی در جریان است. ساخت راه‌آهن رشت-آستارا را آغاز کرده‌ایم که نقطه عطفی در توسعه کریدور شمال-جنوب محسوب می‌شود. همکاری آذربایجان در توسعه زیرساخت‌های ریلی این مسیر هم خیلی مهم است.

وزیر راه اضافه کرد: در بخش جاده‌ای و ظرفیت‌های مرزی پیشنهاد می‌کنم که میزان پذیرش ناوگان در مرزهای مشترک آستارا به ۱۰۰۰ دستگاه، مرز بیله‌سوار به ۸۰۰ دستگاه، جلفا به ۷۰۰ دستگاه و پلدشت به ۶۰۰ دستگاه افزایش یابد.
صادق مالواجرد گفت: همچنین لازم است که تفاهم‌نامه‌ای جامع برای همکاری‌های حمل و نقل بین دو کشور تهیه شود تا بتوانیم با توسعه زیرساخت‌ها، جریان حمل و نقل را هم سرعت ببخشیم. این موضوع را می‌توانیم ظرف یک ماه آینده پیگیری و نهایی کنیم. علاوه بر این، باید نقشه راهی برای رسیدن به هدف ۱۵ میلیون تن ترانزیت کالا بین دو کشور تنظیم شود.

به گفته وی، در مورد همکاری‌های بندری و دریانوردی هم لازم است نشست مشترکی برگزار شود تا ظرف یک ماه پیش‌نویس تفاهم‌نامه این بخش نهایی شود.

انتهای پیام//

 

منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn